Majitel Lotusu, Gerard Lopez, tvrdí, že si jeho tým zaslouží víc respektu za výkony v letošní sezoně s ohledem na finanční situaci týmu.
Lotus letos mezi týmy zaznamenal 4. příčku, avšak až do posledního závodu v Brazílii bojoval s Ferrari a Mercedesem o pozice v TOP3. O finanční situaci týmu se hodně spekulovalo, jeho hlavní hvězda, Kimi Räikkönen, podepsala s týmem Ferrari. Stáj mistru světa z roku 2007 neplatila mzdu a ten navíc vynechal poslední dvě Grand Prix kvůli zranění zad.
Stáj neúspěšně jednala během celého podzimu s Quantum Motorsport o sponzorství, avšak nakonec musela angažovat místo Nica Hülkenberga Pastora Maldonada, který by měl zajistit přísun venezuelských peněž přes PDVSA. Podle Lopeze tým potřebuje investici, protože od sportu nedostává tolik peněz, jako jiné přední týmy.
Gerard Lopez má za to, že by se jeho stáji mělo dostat větší úcty za výsledky, které předváděla, vzhledem k finančním možnostem týmu. "Bojovali jsme o třetí místo, ale realita Formule 1 je taková, že s námi nebylo jednáno odpovídajícně po finanční stránce. Co platí pro nás, platí také pro další týmy. Běžíme závod na 100 metrů, ale přitom startujeme u značky 200 metrů.
Přijde nám neuctivé, když lidé píší o výkyvech v naší formě a nebo když ji komentují. Pokud bych měl stejné množství peněz [jako jiné top týmy], tak bych zavřel pusu a soustředil se na svoji práci. Nekomentoval bych to. Podle nás je to trošku zvláštní.
Rozpočet Lotusu s například Red Bullem je neporovnatelný, přesto ve druhé polovině sezony Grosjean často patřil mezi nejbližší pronásledovatele Vettela, zde v Maďarsku.
Chci, aby lidé měli respekt, a uvědomili si, že tohle není utrácení firemních peněz. Porážíme lidi, kteří mají mnohem mnohem více peněz, opravdu mnohem víc. Mít trošku respektu je fair. Nejde o nás [vlastníky], ale o lidi v týmu.
Chceme žít a uspět v F1. Ale pokud by šlo jen o přežívání, tak nevím, jestli by naše motivace byla stejná. To je jediný důvod, proč jsme otevřeni jednáním s investory. Víme, že máme pravděpodobně jeden z nejlepších týmů v F1. A víme, že máme nejlepší tým pokud mluvíme o výsledcích vzhledem k vynaloženým nákladům. A to se snažíme zachovat!
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.