Majitel Lotusu, Gerard Lopez, tvrdí, že si jeho tým zaslouží víc respektu za výkony v letošní sezoně s ohledem na finanční situaci týmu.
Lotus letos mezi týmy zaznamenal 4. příčku, avšak až do posledního závodu v Brazílii bojoval s Ferrari a Mercedesem o pozice v TOP3. O finanční situaci týmu se hodně spekulovalo, jeho hlavní hvězda, Kimi Räikkönen, podepsala s týmem Ferrari. Stáj mistru světa z roku 2007 neplatila mzdu a ten navíc vynechal poslední dvě Grand Prix kvůli zranění zad.
Stáj neúspěšně jednala během celého podzimu s Quantum Motorsport o sponzorství, avšak nakonec musela angažovat místo Nica Hülkenberga Pastora Maldonada, který by měl zajistit přísun venezuelských peněž přes PDVSA. Podle Lopeze tým potřebuje investici, protože od sportu nedostává tolik peněz, jako jiné přední týmy.
Gerard Lopez má za to, že by se jeho stáji mělo dostat větší úcty za výsledky, které předváděla, vzhledem k finančním možnostem týmu. "Bojovali jsme o třetí místo, ale realita Formule 1 je taková, že s námi nebylo jednáno odpovídajícně po finanční stránce. Co platí pro nás, platí také pro další týmy. Běžíme závod na 100 metrů, ale přitom startujeme u značky 200 metrů.
Přijde nám neuctivé, když lidé píší o výkyvech v naší formě a nebo když ji komentují. Pokud bych měl stejné množství peněz [jako jiné top týmy], tak bych zavřel pusu a soustředil se na svoji práci. Nekomentoval bych to. Podle nás je to trošku zvláštní.
Rozpočet Lotusu s například Red Bullem je neporovnatelný, přesto ve druhé polovině sezony Grosjean často patřil mezi nejbližší pronásledovatele Vettela, zde v Maďarsku.
Chci, aby lidé měli respekt, a uvědomili si, že tohle není utrácení firemních peněz. Porážíme lidi, kteří mají mnohem mnohem více peněz, opravdu mnohem víc. Mít trošku respektu je fair. Nejde o nás [vlastníky], ale o lidi v týmu.
Chceme žít a uspět v F1. Ale pokud by šlo jen o přežívání, tak nevím, jestli by naše motivace byla stejná. To je jediný důvod, proč jsme otevřeni jednáním s investory. Víme, že máme pravděpodobně jeden z nejlepších týmů v F1. A víme, že máme nejlepší tým pokud mluvíme o výsledcích vzhledem k vynaloženým nákladům. A to se snažíme zachovat!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.