Sir Frank Williams: Neweyho by měli zakázat. Ale kdyby byla možnost Neweyho získat, budeme mezi zájemci stát v první řadě!
Sir Frank Williams, veterán Formule 1 a šéf týmu Williams je přesvědčen, že i v době, kdy řídit monopost je snazší záležitost, než před dvaceti – třiceti lety, závisí mnoho věcí i od dobrého jezdce. Moc záleží také na lidech, kteří vozy navrhují a připravují.
„Jestli dobrý pilot usedne za volant ne nejrychlejšího monopostu, může zvítězit i z druhé řady,“ říká Williams. „ Při startu z páté, nebo šesté řady je už složitější být úspěšný. Závisí, jak se s tím srovná jezdec. Náš monopost zaostával v uplynulé sezoně přibližně sekundu i víc na jedno kolo za těmi nejlepšími. Snažili jsme se tu ztrátu zmenšit, ale nepodařilo se nám to.
Přesto věříme, že usilovná práce přinese své ovoce a v konečném důsledku se vrátíme mezi lídry. Mimochodem, Adriana Neweyho by měli zakázat! (smích) Ale jinak se mi hrozně líbí. Adrian je neobyčejný člověk, nezkažený, je to až neuvěřitelné…“
Na otázku, zda-li je možné přiřadit Sebastiana Vettela k velikánům Formule 1, když všechny svoje tituly získal v monopostu týmu Red Bull Racing, sestrojeném Adrianem Neweym, Frank Williams odpověděl: „Domnívám se, že i kdyby jezdil v jiné stáji a nevyhrál by tolik závodů, vždy by byl mezi kandidáty na titul.
Já bych to řekl takto: kdyby se Sebastian zítra nepohodl se svými nadřízenými a řekl, že už nebude závodit za Red Bull, v paddocku by vypukla horečka, všichni by ho chtěli ulovit pro sebe. My bychom ale neměli velké šance, nemůžeme si dovolit platit své jezdce tak, jako Ferrari. Ale kdyby byla možnost získat Neweyho, budeme mezi zájemci stát v první řadě!“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.