Podle Jensona Buttona bude kombinace chování nových motorů a chladného počasí v prvních předsezónních testech v Jerezu velmi bizardním zážitkem.
V továrnách a vývojových odděleních týmů se pracuje naplno. F1 čekají velké změny a první předsezónní testy se rychle blíží (testy v Jerezu začínají 28.1.) A Jenson Button věří, že budou hodně veselé.
"Zimní testy budou hodně vtipné. Bude chladno, pneumatiky nebudou fungovat a pravděpodobně ani auta. Když dokončíte kolo, asi se budete cítit divně, protože budete mít zařazeny vyšší rychlostní stupně - osmičku zařadíte dřív než sedmičku. Je to úplně jiné řízení a musíte zapomenou hodně z toho, co jste se za ty roky naučili - co se ovladatelnosti, motoru nebo síly týče. Je to úplně jiné," popisuje mistr světa z roku 2009.
"Nikdo nebude vědět, jak je na tom a to až do prvního závodu. Bude to obtížné, protože teď budeme mít kroutící sílu. Budeme mít méně přítlaku a žádné foukání z výfuku. I když mě nezajímá, co říkají, i tak bude v F1 spousta foukání. Bude těžké s tím získat přilnavost. Musíme se hodně věcí naučit, i zkušení závodníci. Je to vzrušující," uvedl Button pro Autosport.
"Každý bude chtít být na trati, v těch náročnějších zatáčkách 2,3 (v Jerezu) bude těžké sešlápnout plyn. Potřebujete plynový pedál metr dlouhý, aby kontroloval kroutící sílu. Doufám, že zkušenosti, které mám s vývojem vozů a jejich přizpůsobení mým požadavkům mi příští rok pomůže."
A i když tedy očekává poněkud chaotické testování, nepochybuje o tom, že při prvním závodě v Austrálii 16.března týmy vše zvládnou bez problémů. "Teď je to ve špatné fázi, ale až bude první závod, všechno bude vyřešeno," nepochybuje třiatřicetiletý britský závodník McLarenu.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.