Podle Jensona Buttona bude kombinace chování nových motorů a chladného počasí v prvních předsezónních testech v Jerezu velmi bizardním zážitkem.
V továrnách a vývojových odděleních týmů se pracuje naplno. F1 čekají velké změny a první předsezónní testy se rychle blíží (testy v Jerezu začínají 28.1.) A Jenson Button věří, že budou hodně veselé.
"Zimní testy budou hodně vtipné. Bude chladno, pneumatiky nebudou fungovat a pravděpodobně ani auta. Když dokončíte kolo, asi se budete cítit divně, protože budete mít zařazeny vyšší rychlostní stupně - osmičku zařadíte dřív než sedmičku. Je to úplně jiné řízení a musíte zapomenou hodně z toho, co jste se za ty roky naučili - co se ovladatelnosti, motoru nebo síly týče. Je to úplně jiné," popisuje mistr světa z roku 2009.
"Nikdo nebude vědět, jak je na tom a to až do prvního závodu. Bude to obtížné, protože teď budeme mít kroutící sílu. Budeme mít méně přítlaku a žádné foukání z výfuku. I když mě nezajímá, co říkají, i tak bude v F1 spousta foukání. Bude těžké s tím získat přilnavost. Musíme se hodně věcí naučit, i zkušení závodníci. Je to vzrušující," uvedl Button pro Autosport.
"Každý bude chtít být na trati, v těch náročnějších zatáčkách 2,3 (v Jerezu) bude těžké sešlápnout plyn. Potřebujete plynový pedál metr dlouhý, aby kontroloval kroutící sílu. Doufám, že zkušenosti, které mám s vývojem vozů a jejich přizpůsobení mým požadavkům mi příští rok pomůže."
A i když tedy očekává poněkud chaotické testování, nepochybuje o tom, že při prvním závodě v Austrálii 16.března týmy vše zvládnou bez problémů. "Teď je to ve špatné fázi, ale až bude první závod, všechno bude vyřešeno," nepochybuje třiatřicetiletý britský závodník McLarenu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.