Moniša Kaltenbornová hovoří o tom, že je potřeba Formuli 1 uzdravit a dát menším týmům šanci bojovat - podle ní je jedinou možností omezení výdajů.
Velké týmy disponují rozpočty, o kterých si zbytek startovního pole může jen nechat zdát. Stáje se finančně trápí, najímají platící piloty a někteří řeší svou budoucnost, místo aby se soustředili na závodění. "Ten systém je naprosto špatný," uvedla nyní šéfka Sauberu, Moniša Kaltenbornová.
"Pro mě to začíná tím, o čem ten systém a sport je - je to o různých týmech, ne velkých týmech a velkých rozpočtech. Nemáme vyrovnané startovní pole a tam to začíná. Nechtěli bychom, aby to bylo ve všem vyrovnané, to vůbec. Je to soutěž a ten nejlepší vítězí. Ale ten nejlepší je jednoduše určen finančími zdroji a to není správně, protože to nemá být o penězích, ale o sportu," popisuje Kaltenbornová pro Autosport.
"Pokud omezíte finanční stránku, stále budete mít týmy s lepšími inženýry, kteří postaví lepší auto a nejlepší pilot získá nejlepší výsledky, ale alespoň to ostatní týmy postaví do pozice, kdy budou moci bojovat a učinit to zajímavějším. Tam leží problém. Velké týmy si mohou dovolit věci nehledě na to, jestli jsou dobří či špatní a získají víc než ostatní. To není správné," domnívá se.
Kaltenbornová je tedy fanouškem rozpočtového stropu, který hodlá zavést FIA od roku 2015. "Musíme zredukovat výdaje. Příjmy jsou už teď na nesmírně vysoké úrovni a brzy dospějeme k bodu, kdy už se nebudou moci zvyšovat. Musíme snížit výdaje, uzdravit sport a vybudovat mu pozici v zemích, kde jsme již po dvou nebo třech letech, neměli žádné fanoušky. Pro mě jsou rozpočtové stropy nejdůležitější."
Dodala, že to není jen o stanovení čísel, ale také o dohlížení na to, jak jsou dodržována.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.