Sebastian Vettel byl zvolen šéfy týmů Formule 1 jako nejlepším pilotem letošní sezóny. Druhým nejvíce ceněným jezdcem se stal Fernando Alonso.
Každý šéf týmu v anonymním hlasování Autosportu udílel body vybraným pilotům dle současného systému 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Vettel si letos zajistil čtvrtý titul mistra světa v řadě, proto výsledky nejsou žádným velkým překvapením.
Se ztrátou 35 bodů za ním skončil Fernando Alonso, kterému náleží druhé místo i v šampionátu. Třetím nejlepším pilotem byl zvolen Kimi Räikkönen, jenž se stane od roku 2014 jeho týmovým kolegou. Fin však poslední dva závody sezóny kvůli operaci zad vynechal.
"Znamená to hodně. Šéfové týmů F1 hluboce rozumí, protože se tady obvykle již dlouho pohybují a poznali spoustu jezdců. Stejně jako respekt a uznání lidí zvnějšku je velmi příjemné získat totéž od lidí zevnitř," řekl Vettel.
"Byl to jeho vůbec nejlepší rok a neustále zvyšuje laťku. Vzrušující je to, že mu je stále jen 26 let, odjel jen 100 velkých cen a je čtyřnásobným mistrem světa. Nevyhrává po chybách či náhodou, ale díky velkému přirozenému talentu, naprostému odhodlání a fantastické pracovní morálce, kdy neustále sleduje své výkony a analyzuje se," pochvaluje si jeho šéf Christian Horner.
Výsledky hlasování šéfů týmů 2013
Oproti loňsku si nejvíce pohoršil Jenson Button, jenž se propadl o čtyři pozice zpět. Ztratili také Mark Webber, Lewis Hamilton či Fernando Alonso. Nejvíce si naopak polepšil Nico Rosberg, který minulý rok skončil osmý. O jednu příčku stoupli Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
V nejlepší desítce jezdců se nově objevil Romain Grosjean, jenž nahradil vypadnuvšího Sergia Péreze. Výsledky loňského hlasování šéfů týmů najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.