Sauber se dnes pochlubil, že jeho monopost pro rok 2014 dnes zvládl všechny povinné nárazové testy FIA.
Stejně jako loni je tedy švýcarský tým první, který oficiálně oznámil úspěšnou homologaci nového vozu. Krátce po skončení letošní sezóny, v níž skončil sedmý, se připisuje splnění dalšího úkolu.
"Šasi C33 prošlo všemi statickými a dynamickými testy FIA a je oficiálně homologováno," stojí v prohlášení týmu. "Zadní nárazový test, který není součástí homologace šasi, se uskutečni zvlášť později, jak je obvyklé."
Pokud jde o odhalení nových vozů, Sauber ani žádný jiný tým ještě oficiální termín nestanovili. Monoposty pro rok 2014 budou poháněny novými turbomotory s výkonnějšími systémy pro rekuperaci energie (ERS).
Předsezónní testy by měly začít 28. ledna 2014 v Jerezu, pokračovat pak budou dvěma únorovými testy v Bahrajnu (viz prvý sloupec na hlavní straně F1news.cz). Některé týmy sice usilují o posunutí prvního testu, k tomu by ovšem musely získat souhlas všech soupeřů, což je nepravděpodobné.
1/2 The chassis of the C33 has passed all static and dynamic tests of the FIA and is officially homologated. CONT… pic.twitter.com/OAoowPu1FG
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 11, 2013
2/2 The rear crash test, which is not part of the chassis homologation, will take place separately at a later date, as usual.
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 11, 2013
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.