Náladu v F1 přesně vystihuje fakt, že nové pravidlo FIA, které zajišťuje dvojnásobný bodový zisk při posledním závodu příští sezony v Abú Zabí, kritizuje i čtyřnásobný mistr světa tohoto sportu.
Sebastian Vettel novému pravidlu, které FIA přijala a podle kterého bude příští rok závod v Abú Zabí bodován dvojnásobně, nerozumí a považuje je za absurdní.
"Představte si, že by poslední zápas Bundesligy byl najednou bodově ohodnocen dvojnásobně. Je to absurdní a trestá to všechny, kdo během celého roku tvrdě pracovali. Hádám, že ve FIA nerozumí starým tradicím F1," okomentoval situaci pro německý Bild.
Přidal se k němu i jeho nový týmový kolega, Daniel Ricciardo. "Vypadá to pěkně bizardně. Nejsem si jistý, kdo s tím nápadem přišel," přiznal na Twitteru.
O novinkách hlasovala Strategická skupina F1, která se skládá ze zástupců šesti největších týmů, šesti zástupců z FOM a šesti z FIA . Aby bylo pravidlo přijato, muselo získat deset hlasů a Red Bull byl (spolu s Williamsem, McLarenem a Lotusem) proti jeho zavedení.
"Byli jsme proti, ale šéf týmu, Christian Horner, byl přehlasován. Původní plán byl dokonce dvojnásobně ohodnotit poslední čtyři závody sezony," uvedl Helmut Marko. Podle Bildu hlasovali pro tuto změnu Mercedes a Ferrari.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.