Náladu v F1 přesně vystihuje fakt, že nové pravidlo FIA, které zajišťuje dvojnásobný bodový zisk při posledním závodu příští sezony v Abú Zabí, kritizuje i čtyřnásobný mistr světa tohoto sportu.
Sebastian Vettel novému pravidlu, které FIA přijala a podle kterého bude příští rok závod v Abú Zabí bodován dvojnásobně, nerozumí a považuje je za absurdní.
"Představte si, že by poslední zápas Bundesligy byl najednou bodově ohodnocen dvojnásobně. Je to absurdní a trestá to všechny, kdo během celého roku tvrdě pracovali. Hádám, že ve FIA nerozumí starým tradicím F1," okomentoval situaci pro německý Bild.
Přidal se k němu i jeho nový týmový kolega, Daniel Ricciardo. "Vypadá to pěkně bizardně. Nejsem si jistý, kdo s tím nápadem přišel," přiznal na Twitteru.
O novinkách hlasovala Strategická skupina F1, která se skládá ze zástupců šesti největších týmů, šesti zástupců z FOM a šesti z FIA . Aby bylo pravidlo přijato, muselo získat deset hlasů a Red Bull byl (spolu s Williamsem, McLarenem a Lotusem) proti jeho zavedení.
"Byli jsme proti, ale šéf týmu, Christian Horner, byl přehlasován. Původní plán byl dokonce dvojnásobně ohodnotit poslední čtyři závody sezony," uvedl Helmut Marko. Podle Bildu hlasovali pro tuto změnu Mercedes a Ferrari.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.