Nejen Sebastian Vettel letos lámal rekordy. Soupeřilo se i v boxové uličce o nejrychlejší zastávky v boxech. Tu si nakonec připsal Red Bull. Je to však Ferrari, které se může pyšnit nejkonzistentnějšími časy při výměně pneumatik.
Už v roce 2012 jsme mohli vidět, jak se zastávky v boxech zlepšují a zrychlují. Zdokonalené zvedáky i semaforové systémy doprovázené bezchybnou lidskou prací. Loni zdolal rekord McLaren, který na Hockenheimu Jensona Buttona přezul za 2,31s.
Letos bylo v boxové uličce ještě víc živo. Nejprve rekord v Malajsii zdolal Red Bull, když Marka Webbera odbavil za 2,05s. A potom se Ferrari podařilo zdolat hranici 2 sekund. V Japonsku byl Fernandu Alonsovi od zastavení po rozsvícení zeleného světla naměřen čas 1,95s. Poslední slovo měl však opět Red Bull. V Austinu Mark Webber u mechaniků při výměně kol strávil 1,923s.
Při zastávce je pochopitelně klíčová koordinace mechaniků a jejich rychlost, avšak i pilot musí být přesný a správně pracovat s pedály či řadící pákou, aby byl ihned připraven vystartovat.
Mechanikům však nejde pouze o jednu rychlou zastávku, ale především o vyrovnané a rychlé výkony při přezouvání gum. Loni bylo týmem s nejlepším průměrným časem zastávek v boxech Ferrari. Letos se to Maranellským podařilo znovu a podruhé tak vyhráli cenu za nejstabilnější zastáky v boxech udělovaných tv Sky Sports.
"Je to potěšující. Odměňuje to práci, kterou jsme odvedli a to nejen co se výkonu týče, ale ukazuje to, že jsme schopni to opakovat, což je ještě důležitější. Neznamená to nic, pokud máte zastávku pod dvě sekundy a potom uděláte dalších deset za více než tři," upozorňuje šéf traťového provozu Ferrari, Diego Ioverno.
Na chyby není čas (foto: Scuderia Ferrari)
"Zbytek týmu si také zaslouží uznání, protože za tím vším je spousta práce a snaha zlepšit vybavení, materiály či design jednotlivých částí auta, které jsou do výměny kol zapojeny," uvedl na oficiálních stránkách Ferrari.
Z devadesáti zastávek v boxech trvalo Ferrari pouze jedenáct více než tři sekundy. Pět z nich se odehrálo za neobvyklých podmínek - například poškozené DRS Fernanda Alonsa v Bahrajnu, defekt pneumatiky Felipeho Massy v Bahrajnu a Velké Británii apod.
"Za hranici skvělého a obyčejného pit stopu se dá považovat čas 2,5s. Ferrari tento čas překonalo 53x v sezoně. Průměrný čas obou pilotů byl téměř stejný: Alonso - 2,44s než se rozsvítí zelená a 2,75s k rozjezdu vozu. Massa: 2,49s a 2,76s." Tajemstvím je podle Ioverna především spousta procvičování.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.