Podle Sebastiana Vettela budou u příchodu Daniela Ricciarda z Toro Rosso očekávání vyšší než v jeho případě
Oba piloti získávali zkušenosti v Toro Rosso před postupem výše - k mateřskému Red Bullu. Když však přišel Vettel v roce 2009, tým v té době nevyhrál ještě žádný závod. Ricciardo ale nyní nahrazuje Webbera poté, co rakouská stáj získala čtvrtý mistrovský titul za sebou. Proto bude podle úřadujícího mistra světa tlak na nového týmového kolegu vyšší.
"Pro Daniela jde samozřejmě o skvělou příležitost. V určitých směrech jde o stejnou situaci, které jsem čelil já v roce 2009, tým však od té doby zažil mnoho úspěchů, takže očekávání by mohla být o něco vyšší," říká Vettel.
"Nakonec jde ale o výbornou zprávu, že dostáváte šanci postoupit výše. Stále je velmi mladý a očividně je členem rodiny Red Bullu už dlouho, takže se na příští rok těším," pokračuje čtyřnásobný šampion.
Očekává, že se s novým Red Bullem RB10 seznámí nejlépe během předsezónních testů, byť nějaký čas stráví i na simulátoru: "Nejdůležitější věci jsou rozhodně ty, které děláme na trati. Vozy budou odlišné, takže z pohledu vývoje motoru toho teď můžu udělat velmi málo."
"To, že neustále dostáváte zpětnou vazbu, znamená, že už zkoušíme určité věci pro příští rok a obecně se snažíme uplatnit na příštím voze taky veškeré informace, jež jsme získali v posledních letech," dodává Vettel.
Podle Sebastiana Vettela budou u Daniela Ricciarda kvůli posledním úspěchům Red Bullu očekávání vyšší než u jeho příchodu z Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.