Vettel: Nesmírně si vážim letošních úspěchů, jeden nikdy neví, jak dlouho to bude trvat
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 Sebastian Vettel byl vyhlášen Mezinárodním závodním jezdcem roku 2013. Stále ještě mladý německý pilot jasně dominoval zejména v druhé polovině sezony, kdy zvítězil v devíti závodech za sebou (rekord F1), sezonu ukončil s třinácti triumfy (vyrovnán rekord Michaela Schumachera).
V neděli byl v Londýně oceněn v rámci akce Autosport Awards. Přebírajíc svou cenu od Stirlinga Mosse Vettel vyhlásil: „Je to pro mě vždy vzácností jít po zdejších schodech. Už je to čtvrtý rok, co vstupuji do této místnosti plné lidí z motoristického sportu. Nevadilo by mi, kdyby následovaly další čtyři roky. Já vím, kolik práce to dá, dostat se sem a zvedat nad hlavu tuto krásnou trofej na konci úsilí.“
Pilot Red Bullu dodal, že si užívá současnou vlnu svých úspěchů. Také si uvědomuje, že si nesmí dovolit uspokojení, jestli chce v nich pokračovat.
„Při takových úspěších vždy existuje hrozba, že si na ně zvyknete a očekáváte je při každé příležitosti. Pak když startujete druhý, třetí nebo čtvrtý, nebo když nezvítězíte, jste zklamaný. A to by nemělo být, skončit druhý přece neznamená, že jste jeli špatný závod, záleží na tom, jaký byl jeho průběh. Stále můžete být spokojen s tím, jakou jste toho dne odvedli práci. Proto si nesmírně vážím letošních úspěchů, jeden nikdy neví, jak dlouho to bude trvat.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.