Hlavní závodní inženýr Williamsu, Xevi Pujolar, jde do Toro Rosso. Také vedoucí inženýr Sauberu, Tom McCullough, opouští svůj tým.
Williams zažívá odchod velmi ceněného inženýra, Xeviho Pujolara. Pro F1news.cz prozradil, že v pátek v Grove končí a od ledna bude pracovat ve Faenze pro tým Toro Rosso. Jejich technický ředitel, James Key, se o možném příchodu Pujolara zmínil už před nějakou dobou. Jakou roli bude Xevi zastávat v Itálii, zatím není jasné.
Nebude to poprvé, co bude Pujolar pracovat pro jeden z týmů vlastněný Red Bullem. V roce 2000, tedy před jeho vstupem do F1, pracoval pro tým odborného konsultanta Red Bullu pro motoristický sport, Helmuta Marka, v F3000. Po roce 2000 přišel do F1 do týmu Jaugar, dokud v roce 2004 putoval do Williamsu. Zde působil v roli závodního inženýra jezdců Juana Pabla Montoyi, Marka Webbera, Alexe Wurze a Kazukiho Nakajimi.
V roce 2010 působil u HRT, o rok později se vrátil do týmu Grove, tam pracoval pro Pastora Maldonada a v roce 2013 byl povýšen do role hlavního závodního inženýra. Vše nasvědčuje tomu, že jeho místo u Williamsu převezme dosavadní závodní inženýr Felipeho Massy u Ferrari, Rob Smedley.
Xevi hovoří s Kazukim Nakajimou
Také u Sauberu se chystá změna. Vedoucí inženýr traťových operací, Tom McCullough, by měl podle blogu Adama Coopera, reportéra F1, opustit švýcarský tým na konci roku. 38 letý inženýr pracoval mezi roky 2002 - 2012 pro Williams, pak přešel do Sauberu. Má se za to, že by mohl následovat Hülkenberga, se kterým se zná už z dob Williamsu a pracovali spolu také u Sauberu, do Force Indie.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.