Hlavní závodní inženýr Williamsu, Xevi Pujolar, jde do Toro Rosso. Také vedoucí inženýr Sauberu, Tom McCullough, opouští svůj tým.
Williams zažívá odchod velmi ceněného inženýra, Xeviho Pujolara. Pro F1news.cz prozradil, že v pátek v Grove končí a od ledna bude pracovat ve Faenze pro tým Toro Rosso. Jejich technický ředitel, James Key, se o možném příchodu Pujolara zmínil už před nějakou dobou. Jakou roli bude Xevi zastávat v Itálii, zatím není jasné.
Nebude to poprvé, co bude Pujolar pracovat pro jeden z týmů vlastněný Red Bullem. V roce 2000, tedy před jeho vstupem do F1, pracoval pro tým odborného konsultanta Red Bullu pro motoristický sport, Helmuta Marka, v F3000. Po roce 2000 přišel do F1 do týmu Jaugar, dokud v roce 2004 putoval do Williamsu. Zde působil v roli závodního inženýra jezdců Juana Pabla Montoyi, Marka Webbera, Alexe Wurze a Kazukiho Nakajimi.
V roce 2010 působil u HRT, o rok později se vrátil do týmu Grove, tam pracoval pro Pastora Maldonada a v roce 2013 byl povýšen do role hlavního závodního inženýra. Vše nasvědčuje tomu, že jeho místo u Williamsu převezme dosavadní závodní inženýr Felipeho Massy u Ferrari, Rob Smedley.
Xevi hovoří s Kazukim Nakajimou
Také u Sauberu se chystá změna. Vedoucí inženýr traťových operací, Tom McCullough, by měl podle blogu Adama Coopera, reportéra F1, opustit švýcarský tým na konci roku. 38 letý inženýr pracoval mezi roky 2002 - 2012 pro Williams, pak přešel do Sauberu. Má se za to, že by mohl následovat Hülkenberga, se kterým se zná už z dob Williamsu a pracovali spolu také u Sauberu, do Force Indie.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.