Bývalý pilot Formule 1 Gerhard Berger se vyjádřil, že Sebastian Vettel je nejlepším ze současných pilotů F1.
Při hodnocení právě uplynulé sezony Gerhard Berger vyhlásil, že tým Red Bull byl dominantní i proto, že neměl rovnocenné soupeře. „Některým fanouškům se závody zdály letos poněkud nudné kvůli dominanci Sebastiana Vettela, ale za to nemůže ani Sebastian, ani Red Bull. Vinu nesou všichni ostatní, měli pracovat lépe. Výsledky Red Bullu a Vettela mi připomínají dominanci dua Ferrari – Schumacher. Zajímavé je, že Red Bull se rok od roku stále zlepšuje.“
Berger nevidí příčinu Vettelových úspěchů jenom ve skvělém voze Red Bull, ale tvrdí, že Sebastian převyšuje všechny ostatní jezdce. „Sebastianovy úspěchy nejsou jen dílem jeho monopostu. Mark Webber je skvělý pilot, přesto v této sezoně nevyhrál ani jeden závod. Nepochybuji, že Red Bull mu poskytl stejně kvalitní vůz, jako jeho týmovému kolegovi.
Ten rozdíl ve výsledcích se dá vysvětlit jen úrovní jezdeckého umění Sebastiana. Podle mě je jedničkou mezi současnými jezdci. Do začátku letošní sezony jsem si myslel, že se mu vyrovná Alonso, teď si ale myslím, že Vettel je lepší. Kdyby Fernando zopakoval sezonu z roku 2012, měl bych pochybnosti, ale letos jsem byl z některých jeho výsledků rozčarován.“ Gerhard Berger zhodnotil také šanci přestupu Vettela z Red Bullu do jiného týmu. Připouští možnost, že by šel do Ferrari, ale tak rychle to zas nebude. „I když Sebastian říká, že to pro něj nemá ten největší význam, postupně začíná překonávat rekordy Michaela Schumachera.
Nejbližších pár let setrvá v Red Bullu, protože ví, že v tomto týmu dostane všechno potřebné pro další vítězství. V Red Bullu se budou snažit udržet si všechny cenné osobnosti – Vettela, Adriana Neweyho, Helmuta Marka.
Až když z týmu odejdou Newey a Marko, začne Vettel přemýšlet o odchodu z Red Bullu do Ferrari. Nemyslím si, že to bude v roce 2015, ale šance, že to bude v roce 2017, jsou vysoké. To ale budou u Ferrari muset dokázat, že jsou Red Bullu rovnocenným soupeřem, o čem mám zatím pochybnosti.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.