Bývalý pilot Formule 1 Gerhard Berger se vyjádřil, že Sebastian Vettel je nejlepším ze současných pilotů F1.
Při hodnocení právě uplynulé sezony Gerhard Berger vyhlásil, že tým Red Bull byl dominantní i proto, že neměl rovnocenné soupeře. „Některým fanouškům se závody zdály letos poněkud nudné kvůli dominanci Sebastiana Vettela, ale za to nemůže ani Sebastian, ani Red Bull. Vinu nesou všichni ostatní, měli pracovat lépe. Výsledky Red Bullu a Vettela mi připomínají dominanci dua Ferrari – Schumacher. Zajímavé je, že Red Bull se rok od roku stále zlepšuje.“
Berger nevidí příčinu Vettelových úspěchů jenom ve skvělém voze Red Bull, ale tvrdí, že Sebastian převyšuje všechny ostatní jezdce. „Sebastianovy úspěchy nejsou jen dílem jeho monopostu. Mark Webber je skvělý pilot, přesto v této sezoně nevyhrál ani jeden závod. Nepochybuji, že Red Bull mu poskytl stejně kvalitní vůz, jako jeho týmovému kolegovi.
Ten rozdíl ve výsledcích se dá vysvětlit jen úrovní jezdeckého umění Sebastiana. Podle mě je jedničkou mezi současnými jezdci. Do začátku letošní sezony jsem si myslel, že se mu vyrovná Alonso, teď si ale myslím, že Vettel je lepší. Kdyby Fernando zopakoval sezonu z roku 2012, měl bych pochybnosti, ale letos jsem byl z některých jeho výsledků rozčarován.“ Gerhard Berger zhodnotil také šanci přestupu Vettela z Red Bullu do jiného týmu. Připouští možnost, že by šel do Ferrari, ale tak rychle to zas nebude. „I když Sebastian říká, že to pro něj nemá ten největší význam, postupně začíná překonávat rekordy Michaela Schumachera.
Nejbližších pár let setrvá v Red Bullu, protože ví, že v tomto týmu dostane všechno potřebné pro další vítězství. V Red Bullu se budou snažit udržet si všechny cenné osobnosti – Vettela, Adriana Neweyho, Helmuta Marka.
Až když z týmu odejdou Newey a Marko, začne Vettel přemýšlet o odchodu z Red Bullu do Ferrari. Nemyslím si, že to bude v roce 2015, ale šance, že to bude v roce 2017, jsou vysoké. To ale budou u Ferrari muset dokázat, že jsou Red Bullu rovnocenným soupeřem, o čem mám zatím pochybnosti.“
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.