Bernie Ecclestone hovoří o letošní formě Ferrari a jeho problémech, kterým by podle něj mohl být často si stěžující Fernando Alonso. Příští rok by ale mohl dostat znovu rychlé auto, které se vpředu zřejmě vrátí k push-rod zavěšení.
Podle Ecclestona je sice Ferrari slavným a možná nejdůležitějším týmem F1, o čemž svědčí i jeho pravomoci v rozhodovacím proces (viz zde), samotná značka však nestačí. Po velkých změnách se ale může stáj z Maranella příští rok vrátit na vítěznou vlnu.
"Lidé si myslí, že jméno Ferrari k vítězství stačí, ale já si myslím, že pan Montezemolo dal do týmu před příštím rokem mnohem více a že uvidíme odlišné Ferrari," cituje Ecclestona španělská Marca.
Na dotaz, co podle něj Ferrari, které v šampionátu skončilo až třetí, udělalo letos nesprávně, Ecclestone odpovídá: "Nevím, zda problémem bylo Ferrari či Fernando [Alonso]. Doufám, že nepřišel o nadšení, které měl. Problém je, že když si myslíte, že vám tým nemůže dát auto, které chcete, pak máte problém, že jo?"
Bernie se také stále nemůže smířit s přechodem na nové V6 turbomotory: "Nebylo to nutné. Myslím, že to byla chyba, ale Formuli 1 to podle mě nezmění. Změn v pravidlech jsme už měli několik a byl to pak stále stejný sport."
Podle ně je chybou tlačit týmy v současných nelehkých ekonomických podmínkách k dalšímu utrácení kvůli změně motorů. Nelíbí se mu ani jejich nový zvuk: "To, co máme, je dobré. Všem se to líbí, tak proč to měnit? Mělo se za to, že menší motory přitáhnou do F1 více automobilek. Ale nezdá se, že by někdo jiný přicházel."
Fernando Alonso s Ferrari F138 využívajícím vpředu pull-rod zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podle italských médií příští rok vpředu "téměř jistě zbaví pull-rod zavěšení a vrátí se ke klasickému push-rodu." A přestože dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu, bude v testování pokračovat i u Toyoty v Kolíně nad Rýnem a také u Sauberu v Hinwilu.
Změna směru ve vývoji vozu může být ovlivněna nově příchozím Jamesem Allisonem, který byl zodpovědný za v posledních letech velmi konkurenceschopný Lotus.
"V F1 neopravíte všechno během noci. Tým zanalyzoval své slabé stránky jednu po druhé, a dále v tom pokračujeme. Není tajemstvím, že jsme v posledních sezónách zaostávali v oblasti aerodynamiky," uvedl Allison.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.