Bernie Ecclestone hovoří o letošní formě Ferrari a jeho problémech, kterým by podle něj mohl být často si stěžující Fernando Alonso. Příští rok by ale mohl dostat znovu rychlé auto, které se vpředu zřejmě vrátí k push-rod zavěšení.
Podle Ecclestona je sice Ferrari slavným a možná nejdůležitějším týmem F1, o čemž svědčí i jeho pravomoci v rozhodovacím proces (viz zde), samotná značka však nestačí. Po velkých změnách se ale může stáj z Maranella příští rok vrátit na vítěznou vlnu.
"Lidé si myslí, že jméno Ferrari k vítězství stačí, ale já si myslím, že pan Montezemolo dal do týmu před příštím rokem mnohem více a že uvidíme odlišné Ferrari," cituje Ecclestona španělská Marca.
Na dotaz, co podle něj Ferrari, které v šampionátu skončilo až třetí, udělalo letos nesprávně, Ecclestone odpovídá: "Nevím, zda problémem bylo Ferrari či Fernando [Alonso]. Doufám, že nepřišel o nadšení, které měl. Problém je, že když si myslíte, že vám tým nemůže dát auto, které chcete, pak máte problém, že jo?"
Bernie se také stále nemůže smířit s přechodem na nové V6 turbomotory: "Nebylo to nutné. Myslím, že to byla chyba, ale Formuli 1 to podle mě nezmění. Změn v pravidlech jsme už měli několik a byl to pak stále stejný sport."
Podle ně je chybou tlačit týmy v současných nelehkých ekonomických podmínkách k dalšímu utrácení kvůli změně motorů. Nelíbí se mu ani jejich nový zvuk: "To, co máme, je dobré. Všem se to líbí, tak proč to měnit? Mělo se za to, že menší motory přitáhnou do F1 více automobilek. Ale nezdá se, že by někdo jiný přicházel."
Fernando Alonso s Ferrari F138 využívajícím vpředu pull-rod zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podle italských médií příští rok vpředu "téměř jistě zbaví pull-rod zavěšení a vrátí se ke klasickému push-rodu." A přestože dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu, bude v testování pokračovat i u Toyoty v Kolíně nad Rýnem a také u Sauberu v Hinwilu.
Změna směru ve vývoji vozu může být ovlivněna nově příchozím Jamesem Allisonem, který byl zodpovědný za v posledních letech velmi konkurenceschopný Lotus.
"V F1 neopravíte všechno během noci. Tým zanalyzoval své slabé stránky jednu po druhé, a dále v tom pokračujeme. Není tajemstvím, že jsme v posledních sezónách zaostávali v oblasti aerodynamiky," uvedl Allison.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.