Bernie Ecclestone hovoří o letošní formě Ferrari a jeho problémech, kterým by podle něj mohl být často si stěžující Fernando Alonso. Příští rok by ale mohl dostat znovu rychlé auto, které se vpředu zřejmě vrátí k push-rod zavěšení.
Podle Ecclestona je sice Ferrari slavným a možná nejdůležitějším týmem F1, o čemž svědčí i jeho pravomoci v rozhodovacím proces (viz zde), samotná značka však nestačí. Po velkých změnách se ale může stáj z Maranella příští rok vrátit na vítěznou vlnu.
"Lidé si myslí, že jméno Ferrari k vítězství stačí, ale já si myslím, že pan Montezemolo dal do týmu před příštím rokem mnohem více a že uvidíme odlišné Ferrari," cituje Ecclestona španělská Marca.
Na dotaz, co podle něj Ferrari, které v šampionátu skončilo až třetí, udělalo letos nesprávně, Ecclestone odpovídá: "Nevím, zda problémem bylo Ferrari či Fernando [Alonso]. Doufám, že nepřišel o nadšení, které měl. Problém je, že když si myslíte, že vám tým nemůže dát auto, které chcete, pak máte problém, že jo?"
Bernie se také stále nemůže smířit s přechodem na nové V6 turbomotory: "Nebylo to nutné. Myslím, že to byla chyba, ale Formuli 1 to podle mě nezmění. Změn v pravidlech jsme už měli několik a byl to pak stále stejný sport."
Podle ně je chybou tlačit týmy v současných nelehkých ekonomických podmínkách k dalšímu utrácení kvůli změně motorů. Nelíbí se mu ani jejich nový zvuk: "To, co máme, je dobré. Všem se to líbí, tak proč to měnit? Mělo se za to, že menší motory přitáhnou do F1 více automobilek. Ale nezdá se, že by někdo jiný přicházel."
Fernando Alonso s Ferrari F138 využívajícím vpředu pull-rod zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podle italských médií příští rok vpředu "téměř jistě zbaví pull-rod zavěšení a vrátí se ke klasickému push-rodu." A přestože dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu, bude v testování pokračovat i u Toyoty v Kolíně nad Rýnem a také u Sauberu v Hinwilu.
Změna směru ve vývoji vozu může být ovlivněna nově příchozím Jamesem Allisonem, který byl zodpovědný za v posledních letech velmi konkurenceschopný Lotus.
"V F1 neopravíte všechno během noci. Tým zanalyzoval své slabé stránky jednu po druhé, a dále v tom pokračujeme. Není tajemstvím, že jsme v posledních sezónách zaostávali v oblasti aerodynamiky," uvedl Allison.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.