Bernie Ecclestone hovoří o letošní formě Ferrari a jeho problémech, kterým by podle něj mohl být často si stěžující Fernando Alonso. Příští rok by ale mohl dostat znovu rychlé auto, které se vpředu zřejmě vrátí k push-rod zavěšení.
Podle Ecclestona je sice Ferrari slavným a možná nejdůležitějším týmem F1, o čemž svědčí i jeho pravomoci v rozhodovacím proces (viz zde), samotná značka však nestačí. Po velkých změnách se ale může stáj z Maranella příští rok vrátit na vítěznou vlnu.
"Lidé si myslí, že jméno Ferrari k vítězství stačí, ale já si myslím, že pan Montezemolo dal do týmu před příštím rokem mnohem více a že uvidíme odlišné Ferrari," cituje Ecclestona španělská Marca.
Na dotaz, co podle něj Ferrari, které v šampionátu skončilo až třetí, udělalo letos nesprávně, Ecclestone odpovídá: "Nevím, zda problémem bylo Ferrari či Fernando [Alonso]. Doufám, že nepřišel o nadšení, které měl. Problém je, že když si myslíte, že vám tým nemůže dát auto, které chcete, pak máte problém, že jo?"
Bernie se také stále nemůže smířit s přechodem na nové V6 turbomotory: "Nebylo to nutné. Myslím, že to byla chyba, ale Formuli 1 to podle mě nezmění. Změn v pravidlech jsme už měli několik a byl to pak stále stejný sport."
Podle ně je chybou tlačit týmy v současných nelehkých ekonomických podmínkách k dalšímu utrácení kvůli změně motorů. Nelíbí se mu ani jejich nový zvuk: "To, co máme, je dobré. Všem se to líbí, tak proč to měnit? Mělo se za to, že menší motory přitáhnou do F1 více automobilek. Ale nezdá se, že by někdo jiný přicházel."
Fernando Alonso s Ferrari F138 využívajícím vpředu pull-rod zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podle italských médií příští rok vpředu "téměř jistě zbaví pull-rod zavěšení a vrátí se ke klasickému push-rodu." A přestože dokončilo modernizaci svého aerodynamického tunelu, bude v testování pokračovat i u Toyoty v Kolíně nad Rýnem a také u Sauberu v Hinwilu.
Změna směru ve vývoji vozu může být ovlivněna nově příchozím Jamesem Allisonem, který byl zodpovědný za v posledních letech velmi konkurenceschopný Lotus.
"V F1 neopravíte všechno během noci. Tým zanalyzoval své slabé stránky jednu po druhé, a dále v tom pokračujeme. Není tajemstvím, že jsme v posledních sezónách zaostávali v oblasti aerodynamiky," uvedl Allison.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.