Po odloženém startu třetí části kvalifikace je nejspokojenější znovu Vettel, domácí Massa pojede z devátého místa.
První část kvalifikaceTeplota vzduchu i vozovky je 19 stupňů Celsia, slabě prší, počasí se bude údajně zhoršovat. Hned od začátku je na okruhu hustý provoz, jezdci vyjeli na přechodných pneumatikách. První měřené kolo zajel Hamilton - 1:25,342 min, na druhé místo jde Grosjean před Sutila. Di Resta jde na druhé místo, třetí je Button. Vettel se řadí za Hamiltona, Hülkenberg je třetí. Rosberg jde na třetí místo. Za nimi jsou Hülkenberg, Di Resta, Button, Grosjean, Pérez, Alonso, Bottas. Vettel ztrácí třicetdevět tisícin sekundy.
V osmé minutě dostává Rosberg do svých sluchátek odkaz, že déšť sílí, pořadí se nemění. Jezdcům to začíná na přechodných pneumatikách klouzat, jak to předvedli například Maldonado, nebo Kovalainen. Do konce první části kvalifikace zbývá 7 minut, skoro všichni jezdci jsou v boxech. Na okruhu jsou jen Gutiérrez, Bianchi a Chilton. Kovalainen se dokázal v předposlední minutě zlepšit a posunout na páté místo časem 1:26,266 min.
Pořadí v první části: Hamilton, Vettel, Rosberg, Hülkenberg, Kovalainen, Di Resta, Button, Grosjean, Alonso, Webber.
Do druhé části kvalifikace nepostoupili: Maldonado, Gutiérrez, Pic, van der Garde, Bianchi, Chilton.
Druhá část kvalifikaceSlabý déšť stále trvá, jezdci vyjíždějí na přechodných pneumatikách. První měřená kola budou mít na svém kontě jezdci Mercedesu: Rosberg - 1:26,626 min a Hamilton - 1:27,044 min. Ricciardo je třetí, Vergne čtvrtý, Bottas pátý. Massa jde na třetí místo, odsouvá ho Alonso. Vettel jde do čela s časem 1:26,515 min. Je o 111 tisícin před Rosbergem. Na třetí místo jde Webber, střídá ho Hamilton. Pátý je Grosjean, za ním jsou Alonso, Vergne, Kovalainen, Massa, Ricciardo.
Hülkenbergovi se dnes moc nedaří, zatím je šestnáctý za Sutilem. Vettel se zlepšil o 66 tisícin sekundy. Běží posledních pět minut druhé části, vede Vettel před Rosbergem a Hamiltonem, následuje Webber a Grosjean. Massa jde na šesté místo před Alonsa. Alonso zrychlil a řadí se na druhé místo za Vettela. Grosjean se dostává do čela pořadí - 1:26,161 min. Je před Vettelem o téměř tři desetiny sekundy. Probíhá poslední minuta. Pérez po smyku likviduje svůj vůz o bariéru a zůstává vedle ní. Do mikrofonu hlásí, že je v pořádku. Pořadí druhé části kvalifikace: Grosjean, Vettel, Alonso, Rosberg, Hamilton, Webber, Massa, Ricciardo, Vergne, Hülkenberg.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Kovalainen, Di Resta, Bottas, Pérez, Button, Sutil
Třetí část kvalifikaceZačátek byl odložen o deset minut kvůli odstranění vozu Sergia Péreze z okruhu. V Interlagosu zesílil déšť, na vozovce přibývá voda. Déšť je taky důvodem, že se začátek třetí části odkládá o dalších deset minut. Vedení závodu přidává dalších deset minut... Spolu s dalšími desti minutami to už je čtyřicet minut... Začátek byl stanoven na 18:30 našeho času, uvidíme, zda to bude pravda.
Zdá se, že déšť si dal aspoň na chvíli říct, Red Bully už čekají na zelené světlo na konci boxové uličky. Za nimi vyrážejí na okruh Ricciardo a Hülkenberg. Jezdci mají pneumatiky do deště s modrým označením. Teď je na trati všech deset jezdců. Základní čas stanovil Webber - 1:29,215 min. Vettel dosahuje čas 1:28,830 a jde na první místo. Rosberg jde na druhé místo před Webbera. Hamilton jde na třetí místo, Webber je čtvrtý, Alonso pátý. Grosjean obouvá přechodné pneumatiky, přidávají se k němu i další jezdci.
Grosjean dosahuje čas 1:27,773 min a jde do čela pořadí. Rosberg dostal do sluchátek informaci o možném dešti na konci kvalifikace. Red Bully jsou na přechodných pneumatikách rychlejší, Vettel je první - 1:26,479 min, Webber druhý o 1,144 sekundy. Rosberg jde na druhé místo, Hamilton na čtvrté. Běží poslední minuta. Alonso se posunul na druhou pozici před Rosberga. Rosberg mu to vrací, znovu jde před něj.
Pořadí: Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Hamilton, Grosjean, Ricciardo, Vergne, Massa, Hülkenberg.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.