INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Brazílii předvedl na mokré trati Nico Rosberg, který překonal oba Red Bully řízené Sebastianem Vettelem a Markem Webberem.
Odpolední trénink začal za hustého deště, velmi mokré dráhy a podobných teplot jako dopoledne - vzduch 20 °C a trať 22 °C. Do svých vozů usedli i Di Resta (Force India), Chilton (Marussia) a Ricciardo (Toro Rosso), kteří své vozy ráno propůjčili testovacím pilotům.
Zelená světla se na konci boxové uličky rozsvítila v 17 hod našeho času, na trať se ale nikdo nehnal. Byla to smůla zejména pro Pirelli, které na Interlagos přivezlo prototypy svých pneumatik pro sezónu 2014, kvůli podmínkám na nich však v prvním tréninku vyjel pouze Vettel - a to ještě jen na jedno kolo. Proto se italský výrobce bude snažit prosadit povolení, aby se na připravovaných pneumatikách mohlo jezdit i zítra v průběhu třetího tréninku.
Týmy si je chtěly také vyzkoušet - nebyly ani tak zvědavé na jejich výkonnost, jako na jejich aerodynamický profil a na to, jak se v průběhu jízdy mění. "Nejdůležitější je změřit aerodynamiku - váhu pneumatik. Proto všichni na své vozy nasadili měřící zařízení ve snaze získat váhy vpředu a vzadu. Jakmile je na trati získáte, můžete je porovnat s CFD. To nejdůležitější je, aby korelovaly s tímto autem. Pokud ale data nezískáme, tak je nezískáme. Budeme pokračovat dle našich předpokladů, které máme nyní, a na modelech, jež nám Pirelli poskytne," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Bývalý designér vozů F1 Gary Anderson zpovídá na počátku druhého tréninkutechnického ředitele Williamsu Pata Symondse (foto: Williams F1 Team)
Až po pěti minutách se na okruh vydal Chilton s Marussií. Po dvou kolech se ale vrací bez měřeného času zpět, střídá jej Kovalainen s Lotusem a hned se pouští do měřeného kola - 1:31,658 min, na rovince 246 km/hod.
Fin se lepší (1:30,537), ale po pěti kolech hlásí sílící déšť a začíná si stěžovat na aquaplaning. Měřené kolo předvádí Bianchi - 1:33,670. Letmého kola se ujímá Webber (1:30,645 a 1:29,088), čtvrtým pilotům, který si během úvodních 30 min připsal měřený čas, byl Van der Garde (1:32,526) a Pic (1:33,794).
Rosberg (1:28,873) po 35 min na čele překonává o dvě desetiny sekundy Webbera a hlásí: "OK, to mi stačí." Teplota jeho předních pneumatik dosahovala 109 °C, zadních 108 °C. Inženýr mu odpovídá: "Ross říká, že jsi jedinou tak hloupou osobou, aby byla v tuto chvíli venku." Třináct pilotů dosud nevytáhlo paty ze svých garáží.
Po 55 min se přidává Pérez s McLarenem (1:30,748). Tým mu po jednom měřeném kole hlásí, aby se vrátil, pokud není dost mokro - aby zbytečně neničil své zadní pneumatiky do deště. Po hodině se stále neobjevili Button, nikdo z Ferrari, Hamilton, Maldonado, Sutil, Vergne ani Vettel.
Felipe Massa se v Brazílii loučí s Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Christian Horner se zmínil o talentu Ricciarda: "Vždy se snažíte najít ujištění o tom, že jste učinili to správné rozhodnutí - a my to od podpisu máme absolutně potvrzeno. Toro Rosso je obtížné auto, ale zvládl s ním při tolika příležitostech postoupit mezi nejlepších deset a dokázat to, obzvlášť v kvalifikaci."
Ve velmi dobrém světle se ráno představil s Toro Rosso také Daniil Kvjat, jenž byl o více než půl sekundy rychlejší než jeho budoucí týmový kolega Vergne.
Alonso vyrazil na deštěm zkrápěnou trať až 20 min před koncem druhého tréninku a svým prvním pokusem (1:31,184 min, 256 km/hod na rovince) pronikl na 10. příčku.
McLaren MP4-28 zezadu (foto: McLaren Mercedes)
Týmy se snažili lépe poznat chování pneumatik za mokrých podmínek, zejména bod (crossover), kdy bude z hlediska jejich opotřebení a časů na kolo co nejlepší přejít z pneumatik do deště na přechodné či opačně. Meteorologové totiž potvrzují, že by mohlo pršet i v neděli.
Na posledních 15 min vyrazil i Vettel, zatímco kroužící Webber se opět potýkal s nefunkčním KERSem. V garáži už zůstávali pouze Hamilton a Sutil, kteří neabsolvovali ani jediné kolo. Seb se po svém prvním měřeném kole (1:29,800) vyhoupnul na páté místo, dalším pokusem na druhé (1:28,939), jen o 0,066 s za Rosberga. Mark se zařadil hned za něj (1:29,088).
Šest minut před koncem Vettel o rovných 7 desetin (1:27,993 min; 265 km/hod) překonává i Rosberga a je na čele. V hektické koncovce kroužilo najednou dvacet pilotů a časy se zlepšovaly, což potvrdil druhým nejrychlejším časem Webber (1:27,829) - po rekordech v prvních dvou sektorech ztratil na svého týmového kolegu v tom posledním 0,4 s. V závěru ale oba Red Bully dokázal opět překonat Rosberg s Mercedesem.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 290,0 km/hod; 2. Rosberg - 282,3; 3. Di Resta - 278,4; 4. Kovalainen - 277,1; 5. Webber - 276,1; 6. Alonso - 274,8; 7. Hülkenberg - 274,5; 8. Grosjean - 274,1... 21. Chilton - 251,5; 22. Bianchi - 248,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.