INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku v Brazílii předvedl na mokré trati Nico Rosberg, který překonal oba Red Bully řízené Sebastianem Vettelem a Markem Webberem.
Odpolední trénink začal za hustého deště, velmi mokré dráhy a podobných teplot jako dopoledne - vzduch 20 °C a trať 22 °C. Do svých vozů usedli i Di Resta (Force India), Chilton (Marussia) a Ricciardo (Toro Rosso), kteří své vozy ráno propůjčili testovacím pilotům.
Zelená světla se na konci boxové uličky rozsvítila v 17 hod našeho času, na trať se ale nikdo nehnal. Byla to smůla zejména pro Pirelli, které na Interlagos přivezlo prototypy svých pneumatik pro sezónu 2014, kvůli podmínkám na nich však v prvním tréninku vyjel pouze Vettel - a to ještě jen na jedno kolo. Proto se italský výrobce bude snažit prosadit povolení, aby se na připravovaných pneumatikách mohlo jezdit i zítra v průběhu třetího tréninku.
Týmy si je chtěly také vyzkoušet - nebyly ani tak zvědavé na jejich výkonnost, jako na jejich aerodynamický profil a na to, jak se v průběhu jízdy mění. "Nejdůležitější je změřit aerodynamiku - váhu pneumatik. Proto všichni na své vozy nasadili měřící zařízení ve snaze získat váhy vpředu a vzadu. Jakmile je na trati získáte, můžete je porovnat s CFD. To nejdůležitější je, aby korelovaly s tímto autem. Pokud ale data nezískáme, tak je nezískáme. Budeme pokračovat dle našich předpokladů, které máme nyní, a na modelech, jež nám Pirelli poskytne," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Bývalý designér vozů F1 Gary Anderson zpovídá na počátku druhého tréninkutechnického ředitele Williamsu Pata Symondse (foto: Williams F1 Team)
Až po pěti minutách se na okruh vydal Chilton s Marussií. Po dvou kolech se ale vrací bez měřeného času zpět, střídá jej Kovalainen s Lotusem a hned se pouští do měřeného kola - 1:31,658 min, na rovince 246 km/hod.
Fin se lepší (1:30,537), ale po pěti kolech hlásí sílící déšť a začíná si stěžovat na aquaplaning. Měřené kolo předvádí Bianchi - 1:33,670. Letmého kola se ujímá Webber (1:30,645 a 1:29,088), čtvrtým pilotům, který si během úvodních 30 min připsal měřený čas, byl Van der Garde (1:32,526) a Pic (1:33,794).
Rosberg (1:28,873) po 35 min na čele překonává o dvě desetiny sekundy Webbera a hlásí: "OK, to mi stačí." Teplota jeho předních pneumatik dosahovala 109 °C, zadních 108 °C. Inženýr mu odpovídá: "Ross říká, že jsi jedinou tak hloupou osobou, aby byla v tuto chvíli venku." Třináct pilotů dosud nevytáhlo paty ze svých garáží.
Po 55 min se přidává Pérez s McLarenem (1:30,748). Tým mu po jednom měřeném kole hlásí, aby se vrátil, pokud není dost mokro - aby zbytečně neničil své zadní pneumatiky do deště. Po hodině se stále neobjevili Button, nikdo z Ferrari, Hamilton, Maldonado, Sutil, Vergne ani Vettel.
Felipe Massa se v Brazílii loučí s Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Christian Horner se zmínil o talentu Ricciarda: "Vždy se snažíte najít ujištění o tom, že jste učinili to správné rozhodnutí - a my to od podpisu máme absolutně potvrzeno. Toro Rosso je obtížné auto, ale zvládl s ním při tolika příležitostech postoupit mezi nejlepších deset a dokázat to, obzvlášť v kvalifikaci."
Ve velmi dobrém světle se ráno představil s Toro Rosso také Daniil Kvjat, jenž byl o více než půl sekundy rychlejší než jeho budoucí týmový kolega Vergne.
Alonso vyrazil na deštěm zkrápěnou trať až 20 min před koncem druhého tréninku a svým prvním pokusem (1:31,184 min, 256 km/hod na rovince) pronikl na 10. příčku.
McLaren MP4-28 zezadu (foto: McLaren Mercedes)
Týmy se snažili lépe poznat chování pneumatik za mokrých podmínek, zejména bod (crossover), kdy bude z hlediska jejich opotřebení a časů na kolo co nejlepší přejít z pneumatik do deště na přechodné či opačně. Meteorologové totiž potvrzují, že by mohlo pršet i v neděli.
Na posledních 15 min vyrazil i Vettel, zatímco kroužící Webber se opět potýkal s nefunkčním KERSem. V garáži už zůstávali pouze Hamilton a Sutil, kteří neabsolvovali ani jediné kolo. Seb se po svém prvním měřeném kole (1:29,800) vyhoupnul na páté místo, dalším pokusem na druhé (1:28,939), jen o 0,066 s za Rosberga. Mark se zařadil hned za něj (1:29,088).
Šest minut před koncem Vettel o rovných 7 desetin (1:27,993 min; 265 km/hod) překonává i Rosberga a je na čele. V hektické koncovce kroužilo najednou dvacet pilotů a časy se zlepšovaly, což potvrdil druhým nejrychlejším časem Webber (1:27,829) - po rekordech v prvních dvou sektorech ztratil na svého týmového kolegu v tom posledním 0,4 s. V závěru ale oba Red Bully dokázal opět překonat Rosberg s Mercedesem.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 290,0 km/hod; 2. Rosberg - 282,3; 3. Di Resta - 278,4; 4. Kovalainen - 277,1; 5. Webber - 276,1; 6. Alonso - 274,8; 7. Hülkenberg - 274,5; 8. Grosjean - 274,1... 21. Chilton - 251,5; 22. Bianchi - 248,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.