Před víkendem si Heikki Kovalainen, jako zástup Lotusu za Kimiho Räikkönena, dal za cíl dostat z vozu maximum. A zdá se, že cíl splnil, protože ve druhém tréninku zajel při svém prvním prvním dnu ve voze rychleji než Romain Grosjean.
Ve druhém tréninku byl Heikki Kovalainen o dvě desetiny sekundy rychlejší než Romain Grosjean a byl pátým nejrychlejším pilotem. I když v tom mohl hrát roli fakt, že oba Lotusy měly natankováno rozdílné množství paliva, není pochyb o tom, že Fin předvedl působivý výkon.
Kovalainen je však klidný. "Moc to pro mě neznamená. Nevěděl jsem, co očekávat a když jsem tu práci bral, domníval jsem se, že to zvládnu. Bylo jen otázkou, jak rychle se adaptuji a budu rychlý. Neměl jsem jiné cíle než se co nejrychleji dostat na limit a myslím, že to se podařilo," uvedl Kovalainen.
"Auto bylo hned velmi dobře vyvážené, nechledali jsme nastavení a pneumatiky se zde moc rychle neopotřebovávají, takže máte k dispozici pár kol. Šlo to dobře. Dnes je dnes, ale zítra to může být jinak. Rozdíly jsou minimální a pokud uděláte chybu, nenastavíte vůz dobře nebo nezvládnete pneumatiky, můžete se rychle ocitnout mimo první desítku. Musíme počkat," uvedl a dodal, že musejí především zůstat soustředění.
Přiznal také, že měl problém se sedačkou. "Použil jsem Kimiho, ale je o něco větší, než bych potřeboval, takže ji upravujeme," a také prý párkrát na volantu nenašel to správné tlačítko. Pomohl mu také prý i fakt, že znovu spolupracuje s inženýrem Markem Sladem, kterého zná již dob McLarenu.
Jeho výkony však potěšily Lotus. "Odvedl skvělou práci. Zvykal si a čekali jsme, že to trošku potrvá, ale on ihned v prvním tréninku vypadal konkurenceschopně," okomentoval to technický ředitel Nick Chester.
Radost ze svého nového prozatímního týmového kolegy má i Romain Grosjean. "Mluví mnohem víc (než Räikkönen) a rozumím mu," pochvaluje si Francouz. "Ale vážně, je to dobrý pilot a jsem rád, že se tak rychle a dobře adaptoval," řekl pro Sky Sports.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.