Lotus se stále neoznámil, kdo za něm bude v posledních dvou velkých cenách závodit místo Kimiho Räikkönena.
Ten v sobotu večer svému šéfovi Ericovi Boullierovi oznámil, že sezónu kvůli bolestem zad nedokončí. Zítra jej čeká v rakouském Salcburku operace zad, která by mu měla pomoci. Po ní však bude potřebovat minimálně 4 týdny odpočinku.
Lotus místo toho, aby oznámil, že za něj pojede jeho rezervní pilot Davide Valsecchi účastnící se všech porad s inženýry a tréninku na simulátoru, začal ihned hledat záskok jinde. Vzniká otázka, k čemu vlastně rezervní piloti jsou?
Mezi možnými kandidáty na místo závodního pilota zlatočerných pro poslední dva závody byl často zmiňován i Nico Hülkenberg, který sice jezdí za Sauber, ale protože mu švýcarský tým neplatí, může kdykoliv odejít.
Němec však nabídku Lotusu v úterý večer odmítl, zřejmě za sebou nechce v Hinwilu spálit všechny mosty - obzvlášť proto, že by tam mohl příští rok pokračovat. "Měli jsme nabídku z Lotusu a hovořili jsme o ní. Rozhodli jsme se však, že poslední dva závody Nico odjede za Sauber," uvádí pro Bild Hülkenbergův manažer Werner Heinz.
Lotus by o něj měl zájem i jako o svého závodního pilota na příští rok - ovšem za podmínek, že bude dokončena smlouva a dorazí peníze od Quantum Motorsport. Ty jsou však i po pěti měsících stále v nedohlednu.
Heikki Kovalainen - nastoupí v Austinu a v Interlagu za Lotus? (foto: Team Caterham F1)
Kdo tedy nastoupí v pátek za Lotus do tréninků? Mezi nejžhavější kandidáty patří Heikki Kovalainen z Caterhamu či Bruno Senna, který v roce 2011 za stáj z Enstone odjel 9 závodů, přičemž v Monze získal dva body.
Caterham by Heikkiho mohl postrádat, protože do tréninků v Austinu stejně plánuje nasadit domácího Alexandra Rossiho. Zda si Lotus vybere jednoho z těchto dvou jezdců nebo nás překvapí jiným jménem, to se již brzy dozvíme.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.