Lotus se stále neoznámil, kdo za něm bude v posledních dvou velkých cenách závodit místo Kimiho Räikkönena.
Ten v sobotu večer svému šéfovi Ericovi Boullierovi oznámil, že sezónu kvůli bolestem zad nedokončí. Zítra jej čeká v rakouském Salcburku operace zad, která by mu měla pomoci. Po ní však bude potřebovat minimálně 4 týdny odpočinku.
Lotus místo toho, aby oznámil, že za něj pojede jeho rezervní pilot Davide Valsecchi účastnící se všech porad s inženýry a tréninku na simulátoru, začal ihned hledat záskok jinde. Vzniká otázka, k čemu vlastně rezervní piloti jsou?
Mezi možnými kandidáty na místo závodního pilota zlatočerných pro poslední dva závody byl často zmiňován i Nico Hülkenberg, který sice jezdí za Sauber, ale protože mu švýcarský tým neplatí, může kdykoliv odejít.
Němec však nabídku Lotusu v úterý večer odmítl, zřejmě za sebou nechce v Hinwilu spálit všechny mosty - obzvlášť proto, že by tam mohl příští rok pokračovat. "Měli jsme nabídku z Lotusu a hovořili jsme o ní. Rozhodli jsme se však, že poslední dva závody Nico odjede za Sauber," uvádí pro Bild Hülkenbergův manažer Werner Heinz.
Lotus by o něj měl zájem i jako o svého závodního pilota na příští rok - ovšem za podmínek, že bude dokončena smlouva a dorazí peníze od Quantum Motorsport. Ty jsou však i po pěti měsících stále v nedohlednu.
Heikki Kovalainen - nastoupí v Austinu a v Interlagu za Lotus? (foto: Team Caterham F1)
Kdo tedy nastoupí v pátek za Lotus do tréninků? Mezi nejžhavější kandidáty patří Heikki Kovalainen z Caterhamu či Bruno Senna, který v roce 2011 za stáj z Enstone odjel 9 závodů, přičemž v Monze získal dva body.
Caterham by Heikkiho mohl postrádat, protože do tréninků v Austinu stejně plánuje nasadit domácího Alexandra Rossiho. Zda si Lotus vybere jednoho z těchto dvou jezdců nebo nás překvapí jiným jménem, to se již brzy dozvíme.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.