Lotus se stále neoznámil, kdo za něm bude v posledních dvou velkých cenách závodit místo Kimiho Räikkönena.
Ten v sobotu večer svému šéfovi Ericovi Boullierovi oznámil, že sezónu kvůli bolestem zad nedokončí. Zítra jej čeká v rakouském Salcburku operace zad, která by mu měla pomoci. Po ní však bude potřebovat minimálně 4 týdny odpočinku.
Lotus místo toho, aby oznámil, že za něj pojede jeho rezervní pilot Davide Valsecchi účastnící se všech porad s inženýry a tréninku na simulátoru, začal ihned hledat záskok jinde. Vzniká otázka, k čemu vlastně rezervní piloti jsou?
Mezi možnými kandidáty na místo závodního pilota zlatočerných pro poslední dva závody byl často zmiňován i Nico Hülkenberg, který sice jezdí za Sauber, ale protože mu švýcarský tým neplatí, může kdykoliv odejít.
Němec však nabídku Lotusu v úterý večer odmítl, zřejmě za sebou nechce v Hinwilu spálit všechny mosty - obzvlášť proto, že by tam mohl příští rok pokračovat. "Měli jsme nabídku z Lotusu a hovořili jsme o ní. Rozhodli jsme se však, že poslední dva závody Nico odjede za Sauber," uvádí pro Bild Hülkenbergův manažer Werner Heinz.
Lotus by o něj měl zájem i jako o svého závodního pilota na příští rok - ovšem za podmínek, že bude dokončena smlouva a dorazí peníze od Quantum Motorsport. Ty jsou však i po pěti měsících stále v nedohlednu.
Heikki Kovalainen - nastoupí v Austinu a v Interlagu za Lotus? (foto: Team Caterham F1)
Kdo tedy nastoupí v pátek za Lotus do tréninků? Mezi nejžhavější kandidáty patří Heikki Kovalainen z Caterhamu či Bruno Senna, který v roce 2011 za stáj z Enstone odjel 9 závodů, přičemž v Monze získal dva body.
Caterham by Heikkiho mohl postrádat, protože do tréninků v Austinu stejně plánuje nasadit domácího Alexandra Rossiho. Zda si Lotus vybere jednoho z těchto dvou jezdců nebo nás překvapí jiným jménem, to se již brzy dozvíme.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.