Šéf hlavního sponzora Red Bullu - společnosti Infiniti - připouští, že současná dominance Sebastiana Vettela jejich společnosti začíná škodit. Věří ale, že jeho status rodící se sportovní legendy jejich investici z dlouhodobého hlediska ospravedlní.
Vettel si už před dvěma týdny v Indii předčasně zajistil čtvrtý titul mistra světa v sezóny, v níž vyhrál 11 závodů z dosavadních 17. Nad dopadem jeho výkonů na sponzoring se zamýšlí Andy Palmer, šéf Infiniti: "Je fakt, že jsme v F1 pro to, abychom zvýšili povědomí o naší značce, a o to při vysílání na obrazovkách jde."
"Z tohoto pohledu byste mohli říci, že Sebastian je příliš úspěšný. Získat šampionát čtyři závody před koncem z tohoto hlediska možná není dobrou zprávou," uznává Palmer.
"My se na to ale díváme z dlouhodobého hlediska. Je jasné, že se ze Sebastiana stává sportovní legenda - někdo, jehož rekordy z něj budou v příštích letech dělat giganta tohoto sportu. Tohoto úspěchu dosahuje s námi, pracuje pro nás jako velvyslanec značky.
Pokud vyhraje poslední dva závody roku, bude psát historii. Krásné na tom je, že zatímco ostatní piloti by si po vítězství v šampionátu vzali volno, Seb se vrátil ještě odhodlanější než dříve. Velmi dobře si uvědomuje, jaká je historie sportu, a cení si své místo v ní. Myslím, že je díky tomuto přístupu někým zvláštním," vysvětluje Palmer.
Vettel opět pracuje se sponzorem Red Bullu na dalších zvláštních edicích. Výsledkem jejich spolupráce je v současnosti Infiniti FX - zvláštní edice, na které se přímo podílel čtyřnásobný mistr světa F1. Kromě toho také při vývoji testoval Infiniti Q30 a Q50.
Infiniti chystá další edice svých silničních vozů, na jejichž vývoji se bude podílet Sebastian Vettel(foto: Infiniti Red Bull)
"Hezké je na Sebovi to, že se nepustí do žádného projektu, který by nebyl zcela unikátní. Takže se objeví na našich testech a tvrdě na tom pracuje. Jde o skutečný přínos, a my jeho zkušenosti plánujeme využít u dalších modelů nesoucích jeho jméno. Hlavní ale je, že je chceme udělat pořádně - a to znamená, že to ještě několik let potrvá, než projdou výrobním cyklem," dodává Palmer.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.