Šéf hlavního sponzora Red Bullu - společnosti Infiniti - připouští, že současná dominance Sebastiana Vettela jejich společnosti začíná škodit. Věří ale, že jeho status rodící se sportovní legendy jejich investici z dlouhodobého hlediska ospravedlní.
Vettel si už před dvěma týdny v Indii předčasně zajistil čtvrtý titul mistra světa v sezóny, v níž vyhrál 11 závodů z dosavadních 17. Nad dopadem jeho výkonů na sponzoring se zamýšlí Andy Palmer, šéf Infiniti: "Je fakt, že jsme v F1 pro to, abychom zvýšili povědomí o naší značce, a o to při vysílání na obrazovkách jde."
"Z tohoto pohledu byste mohli říci, že Sebastian je příliš úspěšný. Získat šampionát čtyři závody před koncem z tohoto hlediska možná není dobrou zprávou," uznává Palmer.
"My se na to ale díváme z dlouhodobého hlediska. Je jasné, že se ze Sebastiana stává sportovní legenda - někdo, jehož rekordy z něj budou v příštích letech dělat giganta tohoto sportu. Tohoto úspěchu dosahuje s námi, pracuje pro nás jako velvyslanec značky.
Pokud vyhraje poslední dva závody roku, bude psát historii. Krásné na tom je, že zatímco ostatní piloti by si po vítězství v šampionátu vzali volno, Seb se vrátil ještě odhodlanější než dříve. Velmi dobře si uvědomuje, jaká je historie sportu, a cení si své místo v ní. Myslím, že je díky tomuto přístupu někým zvláštním," vysvětluje Palmer.
Vettel opět pracuje se sponzorem Red Bullu na dalších zvláštních edicích. Výsledkem jejich spolupráce je v současnosti Infiniti FX - zvláštní edice, na které se přímo podílel čtyřnásobný mistr světa F1. Kromě toho také při vývoji testoval Infiniti Q30 a Q50.
Infiniti chystá další edice svých silničních vozů, na jejichž vývoji se bude podílet Sebastian Vettel(foto: Infiniti Red Bull)
"Hezké je na Sebovi to, že se nepustí do žádného projektu, který by nebyl zcela unikátní. Takže se objeví na našich testech a tvrdě na tom pracuje. Jde o skutečný přínos, a my jeho zkušenosti plánujeme využít u dalších modelů nesoucích jeho jméno. Hlavní ale je, že je chceme udělat pořádně - a to znamená, že to ještě několik let potrvá, než projdou výrobním cyklem," dodává Palmer.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.