Šéf hlavního sponzora Red Bullu - společnosti Infiniti - připouští, že současná dominance Sebastiana Vettela jejich společnosti začíná škodit. Věří ale, že jeho status rodící se sportovní legendy jejich investici z dlouhodobého hlediska ospravedlní.
Vettel si už před dvěma týdny v Indii předčasně zajistil čtvrtý titul mistra světa v sezóny, v níž vyhrál 11 závodů z dosavadních 17. Nad dopadem jeho výkonů na sponzoring se zamýšlí Andy Palmer, šéf Infiniti: "Je fakt, že jsme v F1 pro to, abychom zvýšili povědomí o naší značce, a o to při vysílání na obrazovkách jde."
"Z tohoto pohledu byste mohli říci, že Sebastian je příliš úspěšný. Získat šampionát čtyři závody před koncem z tohoto hlediska možná není dobrou zprávou," uznává Palmer.
"My se na to ale díváme z dlouhodobého hlediska. Je jasné, že se ze Sebastiana stává sportovní legenda - někdo, jehož rekordy z něj budou v příštích letech dělat giganta tohoto sportu. Tohoto úspěchu dosahuje s námi, pracuje pro nás jako velvyslanec značky.
Pokud vyhraje poslední dva závody roku, bude psát historii. Krásné na tom je, že zatímco ostatní piloti by si po vítězství v šampionátu vzali volno, Seb se vrátil ještě odhodlanější než dříve. Velmi dobře si uvědomuje, jaká je historie sportu, a cení si své místo v ní. Myslím, že je díky tomuto přístupu někým zvláštním," vysvětluje Palmer.
Vettel opět pracuje se sponzorem Red Bullu na dalších zvláštních edicích. Výsledkem jejich spolupráce je v současnosti Infiniti FX - zvláštní edice, na které se přímo podílel čtyřnásobný mistr světa F1. Kromě toho také při vývoji testoval Infiniti Q30 a Q50.
Infiniti chystá další edice svých silničních vozů, na jejichž vývoji se bude podílet Sebastian Vettel(foto: Infiniti Red Bull)
"Hezké je na Sebovi to, že se nepustí do žádného projektu, který by nebyl zcela unikátní. Takže se objeví na našich testech a tvrdě na tom pracuje. Jde o skutečný přínos, a my jeho zkušenosti plánujeme využít u dalších modelů nesoucích jeho jméno. Hlavní ale je, že je chceme udělat pořádně - a to znamená, že to ještě několik let potrvá, než projdou výrobním cyklem," dodává Palmer.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.