Pirelli diskutuje se šéfy jednotlivých týmů o možnosti zavedení dvou povinných zastávek během VC pro příští sezonu. Německý novinář Michael Schmidt proti tomu však na svém blogu protestuje. Nejen podle jeho názoru totiž hrozí, že by se vytratilo kouzlo rozdílných strategií.
"Během víkendu v Abú Zabí se potkali Jean Todt, Bernie Ecclestone a prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. Mluvilo se také mimo jiné o nápadu zavést dvě povinné zastávky na závod. Chce Formule 1 opravdu dělat špatně úplně vše, co může? Nebo že by se lidé z F1 inspirovali v DTM, kde jsou dvě zastávky povinné už dlouho a často se starají o zmatek? F1 by se ale tímto pravidlem mohla stát ještě více předvídatelnou, což je už bez něj."
Povinné zastávky jako součástí show"Co by, prosím vás, toto nařízení, že by každý musel dvakrát do boxů, mělo přinést? Vzhledem k perfekcionismu mechaniků je velmi nepravděpodobné, že by se díky tomu v průběhu závodu něco změnilo. Během 44 zastávek se dnes něco pokazí maximálně u dvou z nich. A to většinou u malých týmů. Zbytek je v rozmezí 1,5 sekundy.
Pirelli navíc pro rok 2014 z bezpečnostních důvodů zřejmě dodá "betonové" gumy, takže by druhá zastávka byla čistým show elementem bez technické nutnosti. Třízastávkový závod tak zřejmě vůbec nebude. Diváci navíc na tyto umělé elementy nenaletí. To ukazuje DTM. Zájem o vlajkovou německou sérii klesá, protože tam už tu chybu, kterou od nich teď F1 chce okopírovat, udělali."
(foto: Sahara Force India)
Strategie se starají o napětí"Napětí v F1 je o tom, že jsou tu rozdílné strategie. Force India v Abú Zabí díky strategii šetření gum a jezdeckém stylu získala 9 bodů, které by při dvouzastávkové strategii nezískali. Zde je vidět, že se riziko vyplatilo. Ale to se pravděpodobně nelíbí TOP týmům.
Ti by měli nejraději garanci na vítězstí. Tedy stejnou taktiku pro všechny. Kdo věří tomu, že dvě povinně předepsané výměny gum přinesou více napětí, ten se plete. Většina závodů druhé poloviny by tak byla na prášky na spaní."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.