Pirelli diskutuje se šéfy jednotlivých týmů o možnosti zavedení dvou povinných zastávek během VC pro příští sezonu. Německý novinář Michael Schmidt proti tomu však na svém blogu protestuje. Nejen podle jeho názoru totiž hrozí, že by se vytratilo kouzlo rozdílných strategií.
"Během víkendu v Abú Zabí se potkali Jean Todt, Bernie Ecclestone a prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. Mluvilo se také mimo jiné o nápadu zavést dvě povinné zastávky na závod. Chce Formule 1 opravdu dělat špatně úplně vše, co může? Nebo že by se lidé z F1 inspirovali v DTM, kde jsou dvě zastávky povinné už dlouho a často se starají o zmatek? F1 by se ale tímto pravidlem mohla stát ještě více předvídatelnou, což je už bez něj."
Povinné zastávky jako součástí show"Co by, prosím vás, toto nařízení, že by každý musel dvakrát do boxů, mělo přinést? Vzhledem k perfekcionismu mechaniků je velmi nepravděpodobné, že by se díky tomu v průběhu závodu něco změnilo. Během 44 zastávek se dnes něco pokazí maximálně u dvou z nich. A to většinou u malých týmů. Zbytek je v rozmezí 1,5 sekundy.
Pirelli navíc pro rok 2014 z bezpečnostních důvodů zřejmě dodá "betonové" gumy, takže by druhá zastávka byla čistým show elementem bez technické nutnosti. Třízastávkový závod tak zřejmě vůbec nebude. Diváci navíc na tyto umělé elementy nenaletí. To ukazuje DTM. Zájem o vlajkovou německou sérii klesá, protože tam už tu chybu, kterou od nich teď F1 chce okopírovat, udělali."
(foto: Sahara Force India)
Strategie se starají o napětí"Napětí v F1 je o tom, že jsou tu rozdílné strategie. Force India v Abú Zabí díky strategii šetření gum a jezdeckém stylu získala 9 bodů, které by při dvouzastávkové strategii nezískali. Zde je vidět, že se riziko vyplatilo. Ale to se pravděpodobně nelíbí TOP týmům.
Ti by měli nejraději garanci na vítězstí. Tedy stejnou taktiku pro všechny. Kdo věří tomu, že dvě povinně předepsané výměny gum přinesou více napětí, ten se plete. Většina závodů druhé poloviny by tak byla na prášky na spaní."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.