Pirelli diskutuje se šéfy jednotlivých týmů o možnosti zavedení dvou povinných zastávek během VC pro příští sezonu. Německý novinář Michael Schmidt proti tomu však na svém blogu protestuje. Nejen podle jeho názoru totiž hrozí, že by se vytratilo kouzlo rozdílných strategií.
"Během víkendu v Abú Zabí se potkali Jean Todt, Bernie Ecclestone a prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. Mluvilo se také mimo jiné o nápadu zavést dvě povinné zastávky na závod. Chce Formule 1 opravdu dělat špatně úplně vše, co může? Nebo že by se lidé z F1 inspirovali v DTM, kde jsou dvě zastávky povinné už dlouho a často se starají o zmatek? F1 by se ale tímto pravidlem mohla stát ještě více předvídatelnou, což je už bez něj."
Povinné zastávky jako součástí show"Co by, prosím vás, toto nařízení, že by každý musel dvakrát do boxů, mělo přinést? Vzhledem k perfekcionismu mechaniků je velmi nepravděpodobné, že by se díky tomu v průběhu závodu něco změnilo. Během 44 zastávek se dnes něco pokazí maximálně u dvou z nich. A to většinou u malých týmů. Zbytek je v rozmezí 1,5 sekundy.
Pirelli navíc pro rok 2014 z bezpečnostních důvodů zřejmě dodá "betonové" gumy, takže by druhá zastávka byla čistým show elementem bez technické nutnosti. Třízastávkový závod tak zřejmě vůbec nebude. Diváci navíc na tyto umělé elementy nenaletí. To ukazuje DTM. Zájem o vlajkovou německou sérii klesá, protože tam už tu chybu, kterou od nich teď F1 chce okopírovat, udělali."
(foto: Sahara Force India)
Strategie se starají o napětí"Napětí v F1 je o tom, že jsou tu rozdílné strategie. Force India v Abú Zabí díky strategii šetření gum a jezdeckém stylu získala 9 bodů, které by při dvouzastávkové strategii nezískali. Zde je vidět, že se riziko vyplatilo. Ale to se pravděpodobně nelíbí TOP týmům.
Ti by měli nejraději garanci na vítězstí. Tedy stejnou taktiku pro všechny. Kdo věří tomu, že dvě povinně předepsané výměny gum přinesou více napětí, ten se plete. Většina závodů druhé poloviny by tak byla na prášky na spaní."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.