Sebastian Vettel miluje svou práci a chce ve vítězství pokračovat nejen ve zbytku letošní sezóny, ale i v dalších letech. Se čtyřmi tituly mistra světa se nespokojí.
"Úplně si neuvědomuji, co to znamená, čeho jsem dosáhl v posledních několika letech. A jsem rád, že si to neuvědomuji. Být takto úspěšný mě činí hrdým, ale každý závod a sezóna je novou výzvou. Motivace mi neschází," uvedl včera Vettel při návštěvě továrny Red Bullu v Milton Keynes, kde oslavil svůj čtvrtý titul při setkání se zaměstnanci.
Co je jeho příštím cílem? "Příští závod. Nesnažím se dívat příliš daleko dopředu, neohlížím se ani zpět. Zažili jsme několik zvláštních okamžiků. Věřím, že ten nejlepší okamžik mého života ale teprve přijde, jinak by to bylo celkem smutné, ve 26 letech se ohlédnout a říci, že se už nemám na co těšit," odpovídá Vettel.
"Vím, jak to je těžké udělat vše správně. Abú Zabí je toho dobrým příkladem: byl jsem druhý v kvalifikaci a snažil jsem se až moc a Mark [Webber] odvedl lepší práci než já. Jsem ambiciózní a chci vyhrávat - a když je šance na vítězství, chci ji využít.
Jedním z tajemství mých a celého týmu je dostat se do toho okamžiku. Milujeme závodění, užíváme si ho, takže žádnou motivaci navíc nepotřebujeme. Nemyslím na to, co se stalo dříve nebo co se stane v budoucnu. Myslím na tento závod, kvalifikaci a trénink - dostat z něj vše.
Budoucnost musíte trochu plánovat, ale pokud se dokážete soustředit na přítomnost, budete mít zároveň i lepší budoucnost," vysvětluje Vettel, nejúspěšnější pilot ze všech aktivních jezdců, svůj přístup k životu a závodění.
Sebastian Vettel v Indii získal svůj čtvrtý titul, motivaci však neztrácí (foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda by neměl zájem potvrdit své kvality proti Fernandovi Alonsovi či Lewisovi Hamiltonovi ve stejném týmu, odpověděl: "Vždy chcete být s tím nejlepším týmem. A v nejlepších týmech byli vždy ti nejlepší piloti. Necítím potřebu někomu něco dokazovat."
"Jsem velmi spokojený tam, kde jsem. A o to jde: zda jste spokojeni s tím, kým jste. A já momentálně s tím určitě spokojený jsem. Příští rok přijde Daniel [Ricciardo]. Těžko nyní soudit. Jsem si jistý tím, že se bude usilovně pokoušet mi zatopit," pokračuje Vettel.
Dodal, že přestože v soukromí se svým současným týmovým kolegou Markem Webberem netráví moc času, chová vůči němu velký respekt. Nyní na piloty čekají poslední dva závody na americkém kontinentě: v USA a v Brazílii. Vettel vyhrál 7 posledních velkých cen a v šampionátu má suverénní náskok 130 bodů před druhým Alonsem.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.