Sebastian Vettel miluje svou práci a chce ve vítězství pokračovat nejen ve zbytku letošní sezóny, ale i v dalších letech. Se čtyřmi tituly mistra světa se nespokojí.
"Úplně si neuvědomuji, co to znamená, čeho jsem dosáhl v posledních několika letech. A jsem rád, že si to neuvědomuji. Být takto úspěšný mě činí hrdým, ale každý závod a sezóna je novou výzvou. Motivace mi neschází," uvedl včera Vettel při návštěvě továrny Red Bullu v Milton Keynes, kde oslavil svůj čtvrtý titul při setkání se zaměstnanci.
Co je jeho příštím cílem? "Příští závod. Nesnažím se dívat příliš daleko dopředu, neohlížím se ani zpět. Zažili jsme několik zvláštních okamžiků. Věřím, že ten nejlepší okamžik mého života ale teprve přijde, jinak by to bylo celkem smutné, ve 26 letech se ohlédnout a říci, že se už nemám na co těšit," odpovídá Vettel.
"Vím, jak to je těžké udělat vše správně. Abú Zabí je toho dobrým příkladem: byl jsem druhý v kvalifikaci a snažil jsem se až moc a Mark [Webber] odvedl lepší práci než já. Jsem ambiciózní a chci vyhrávat - a když je šance na vítězství, chci ji využít.
Jedním z tajemství mých a celého týmu je dostat se do toho okamžiku. Milujeme závodění, užíváme si ho, takže žádnou motivaci navíc nepotřebujeme. Nemyslím na to, co se stalo dříve nebo co se stane v budoucnu. Myslím na tento závod, kvalifikaci a trénink - dostat z něj vše.
Budoucnost musíte trochu plánovat, ale pokud se dokážete soustředit na přítomnost, budete mít zároveň i lepší budoucnost," vysvětluje Vettel, nejúspěšnější pilot ze všech aktivních jezdců, svůj přístup k životu a závodění.
Sebastian Vettel v Indii získal svůj čtvrtý titul, motivaci však neztrácí (foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda by neměl zájem potvrdit své kvality proti Fernandovi Alonsovi či Lewisovi Hamiltonovi ve stejném týmu, odpověděl: "Vždy chcete být s tím nejlepším týmem. A v nejlepších týmech byli vždy ti nejlepší piloti. Necítím potřebu někomu něco dokazovat."
"Jsem velmi spokojený tam, kde jsem. A o to jde: zda jste spokojeni s tím, kým jste. A já momentálně s tím určitě spokojený jsem. Příští rok přijde Daniel [Ricciardo]. Těžko nyní soudit. Jsem si jistý tím, že se bude usilovně pokoušet mi zatopit," pokračuje Vettel.
Dodal, že přestože v soukromí se svým současným týmovým kolegou Markem Webberem netráví moc času, chová vůči němu velký respekt. Nyní na piloty čekají poslední dva závody na americkém kontinentě: v USA a v Brazílii. Vettel vyhrál 7 posledních velkých cen a v šampionátu má suverénní náskok 130 bodů před druhým Alonsem.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.