Za britským šampiónem následují Senna, Schumacher, Vettel, Rindt a Peterson.
Bernie Ecclestone se pohybuje ve Formuli 1 od sedmdesátých let minulého století. Od té doby se na okruzích představily stovky jezdců. Jaký by byl žebříček snů podle 83letého Brita? Na tuto otázku odpověděl pro Gulf News v průběhu víkendu v Abú Zabí.
1. Nigel Mansell„Obdivuji odvážné jezdce, skutečné závodníky, kteří věnují všechno pro zisk vítězství. A to je důvod, proč by byl Nigel na prvním místě v mém žebříčku,“ vysvětluje Bernie Ecclestone. „On byl ztělesněním všeho.“ Mansell byl jedním z nejtalentovanějších britských jezdců, titul získal v roce 1992 s vozem Williams FW14B. 31krát zvítězil v závodě, z prvního místa startoval 32krát.
2. Ayrton SennaO Ayrtonu Sennovi a Michaelu Schumacherovi mluvil Ecclestone najednou: „Géniové za volantem závodních vozů s rychlostí přes 200 mil za hodinu, dva nejtalentovanější jezdci všech dob s nervy a chladnou hlavou pod velkým tlakem, v kombinaci s odvahou vítězit a vypořádat se se všemi nástrahami.“ Trojnásobný mistr světa Formule 1 Ayrton Senna, který zemřel v Imole v roce 1994, zvítězil v závodě 41krát, v kvalifikaci byl první 65krát.
3. Michael SchumacherMichael Schumacher byl Ecclestonem zhodnocen spolu se Sennou. Je nejúspěšnějším jezdcem Formule 1, na svém kontě má sedm titulů mistra světa, 91 vítězství, 68krát startoval z prvního místa.
4. Sebastian Vettel„Dalším na řadě je Sebastian Vettel, skutečně zázračný hoch, který může skončit jako nejúspěšnější jezdec všech dob. Působí jako kočka mezi holuby v kterémkoliv závodě, na kterémkoliv okruhu v jakémkoliv počasí.“ Německý jezdec je ve 26 letech se svými čtyřmi tituly mistra světa na stejné úrovni jako Alain Prost a zůstává už jen za Michaelem Schumacherem a Juanem Manuelem Fangiem. Zatím zvítězil ve 37 závodech a 43 kvalifikacích.
5. Jochen Rindt„Na další místo bych cestoval v čase a zvolil bych Jochena Rindta, mistra světa z roku 1970.“ Rakouský jezdec zemřel v průběhu tréninku na Velkou cenu Itálie. Stal se jediným mistrem světa post mortem. V jeho poslední sezoně zvítězil v závodě 5krát (spolu 6krát).
6. Ronnie Peterson„Nikdy nebyl mistrem světa, ale byl fenomenálním jezdcem.“ Peterson podlehl zraněním v důsledku havárie a následného požáru po startu Velké ceny Itálie v roce 1978. Vyhrál 10 závodů a 14 kvalifikací.
Zbytek startovního pole snů podle Ecclestona? „Alain Prost, Alan Jones, Jackie Stewart, Niki Lauda, James Hunt, Graham Hill, Juan Manuel Fangio a Nelson Piquet. Všichni byli fantastičtí jezdci.“
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.