Za britským šampiónem následují Senna, Schumacher, Vettel, Rindt a Peterson.
Bernie Ecclestone se pohybuje ve Formuli 1 od sedmdesátých let minulého století. Od té doby se na okruzích představily stovky jezdců. Jaký by byl žebříček snů podle 83letého Brita? Na tuto otázku odpověděl pro Gulf News v průběhu víkendu v Abú Zabí.
1. Nigel Mansell„Obdivuji odvážné jezdce, skutečné závodníky, kteří věnují všechno pro zisk vítězství. A to je důvod, proč by byl Nigel na prvním místě v mém žebříčku,“ vysvětluje Bernie Ecclestone. „On byl ztělesněním všeho.“ Mansell byl jedním z nejtalentovanějších britských jezdců, titul získal v roce 1992 s vozem Williams FW14B. 31krát zvítězil v závodě, z prvního místa startoval 32krát.
2. Ayrton SennaO Ayrtonu Sennovi a Michaelu Schumacherovi mluvil Ecclestone najednou: „Géniové za volantem závodních vozů s rychlostí přes 200 mil za hodinu, dva nejtalentovanější jezdci všech dob s nervy a chladnou hlavou pod velkým tlakem, v kombinaci s odvahou vítězit a vypořádat se se všemi nástrahami.“ Trojnásobný mistr světa Formule 1 Ayrton Senna, který zemřel v Imole v roce 1994, zvítězil v závodě 41krát, v kvalifikaci byl první 65krát.
3. Michael SchumacherMichael Schumacher byl Ecclestonem zhodnocen spolu se Sennou. Je nejúspěšnějším jezdcem Formule 1, na svém kontě má sedm titulů mistra světa, 91 vítězství, 68krát startoval z prvního místa.
4. Sebastian Vettel„Dalším na řadě je Sebastian Vettel, skutečně zázračný hoch, který může skončit jako nejúspěšnější jezdec všech dob. Působí jako kočka mezi holuby v kterémkoliv závodě, na kterémkoliv okruhu v jakémkoliv počasí.“ Německý jezdec je ve 26 letech se svými čtyřmi tituly mistra světa na stejné úrovni jako Alain Prost a zůstává už jen za Michaelem Schumacherem a Juanem Manuelem Fangiem. Zatím zvítězil ve 37 závodech a 43 kvalifikacích.
5. Jochen Rindt„Na další místo bych cestoval v čase a zvolil bych Jochena Rindta, mistra světa z roku 1970.“ Rakouský jezdec zemřel v průběhu tréninku na Velkou cenu Itálie. Stal se jediným mistrem světa post mortem. V jeho poslední sezoně zvítězil v závodě 5krát (spolu 6krát).
6. Ronnie Peterson„Nikdy nebyl mistrem světa, ale byl fenomenálním jezdcem.“ Peterson podlehl zraněním v důsledku havárie a následného požáru po startu Velké ceny Itálie v roce 1978. Vyhrál 10 závodů a 14 kvalifikací.
Zbytek startovního pole snů podle Ecclestona? „Alain Prost, Alan Jones, Jackie Stewart, Niki Lauda, James Hunt, Graham Hill, Juan Manuel Fangio a Nelson Piquet. Všichni byli fantastičtí jezdci.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.