Po double Red Bullu v Abú Zabí oba jezdci týmu ukázali po průjezdu cílem před fanoušky pálení gum.
Sebastian Vettel podobný kousek ukázal už divákům v Indii. Tentokrát však dovezl svůj vůz na místo jemu určené, a tak je otázkou, jestli tým dostane za toto počínání pokutu nebo ne. Vettela ve Spojených arabských emirátech podpořil i jeho kolega Mark Webber.
Vedení týmu se na své jezdce nezlobí. "Počkáme, jak všechno dopadne. V případě pokuty bychom to mohli zohlednit v prémiích za vítězství, které jsou u nás dost vysoké," prozradil Helmut Marko pro Sky Sport s jistým úšklebkem.
"Minule jsme pokutu platili my, takže tentokrát by ji nesl Sebastian nebo bychom si ji rozdělili," uvažuje dopředu usmívající se šéf týmu Christian Horner. Doufám ale, že zde budou komisaři shovívavější. Nešlo jen o Sebastiana, ale i o Marka."
"Pro nás je největší penalizací, že při této činosti trpí motor, převodovka a všechny další věci. Ale je to show a pro jezdce to představuje možnost, jak ze sebe shodit část tlaku," pokračuje Horner, který bere celou situaci s pochoptením.
Také fanoušci v pouštním státě se dočkali, tentokrát od obou jezdců Red Bullu, oslavného pálení gum
Vettel byl okamžitě svým závodním inženýrem, Guillaume Rocquelinem, informován, že by pálit pneumatiky neměl. Odpovědí přes rádio imitoval napodobil loňskou hlášku Räikkönena: "Ano, ano, ano, vím co dělám."
Po závodu jezdec z Heppenheimu, který měl v místě dějiště Grand Prix i svoji maminku (ta obvykle na závody nejezdí) s tatínkem, pokračoval: "Moc jsem si to [pálení gum] užil. Pochopitelně, je to něco neobvyklého. Myslím, že se to lidem líbilo."
Video: Dvojité "koblihy" v podání pilotů Red Bullu (zdroj: Youtube)
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.