Po double Red Bullu v Abú Zabí oba jezdci týmu ukázali po průjezdu cílem před fanoušky pálení gum.
Sebastian Vettel podobný kousek ukázal už divákům v Indii. Tentokrát však dovezl svůj vůz na místo jemu určené, a tak je otázkou, jestli tým dostane za toto počínání pokutu nebo ne. Vettela ve Spojených arabských emirátech podpořil i jeho kolega Mark Webber.
Vedení týmu se na své jezdce nezlobí. "Počkáme, jak všechno dopadne. V případě pokuty bychom to mohli zohlednit v prémiích za vítězství, které jsou u nás dost vysoké," prozradil Helmut Marko pro Sky Sport s jistým úšklebkem.
"Minule jsme pokutu platili my, takže tentokrát by ji nesl Sebastian nebo bychom si ji rozdělili," uvažuje dopředu usmívající se šéf týmu Christian Horner. Doufám ale, že zde budou komisaři shovívavější. Nešlo jen o Sebastiana, ale i o Marka."
"Pro nás je největší penalizací, že při této činosti trpí motor, převodovka a všechny další věci. Ale je to show a pro jezdce to představuje možnost, jak ze sebe shodit část tlaku," pokračuje Horner, který bere celou situaci s pochoptením.
Také fanoušci v pouštním státě se dočkali, tentokrát od obou jezdců Red Bullu, oslavného pálení gum
Vettel byl okamžitě svým závodním inženýrem, Guillaume Rocquelinem, informován, že by pálit pneumatiky neměl. Odpovědí přes rádio imitoval napodobil loňskou hlášku Räikkönena: "Ano, ano, ano, vím co dělám."
Po závodu jezdec z Heppenheimu, který měl v místě dějiště Grand Prix i svoji maminku (ta obvykle na závody nejezdí) s tatínkem, pokračoval: "Moc jsem si to [pálení gum] užil. Pochopitelně, je to něco neobvyklého. Myslím, že se to lidem líbilo."
Video: Dvojité "koblihy" v podání pilotů Red Bullu (zdroj: Youtube)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.