ABÚ ZABÍ - Kdy piloti zajížděli ke svým zastávkám, jak si vedli mechanici při jejich přezouvání a jaké strategie týmy použily během Velké ceny Abú Zabí?
Nejrychlejší zastávku ze všech předvedl Red Bull, když v 8. kole zavítal do boxů Mark Webber. Trvala pouhých 2,1 sekundy. Ty ostatní ale byly podstatně pomalejší, Vettelova zastávka ve 14. kole jim zabrala dokonce 3,2 s a lídrovi šampionátu patří s průměrem 2,76 s až šesté místo.
V konzistenci práce v Abú Zabí překonal rakouskou mistrovskou stáj McLaren, který všechny své zastávky zvládl do 2,5 sekund - s výjimkou té první u Jensona Buttona, kdy mu mechanici museli vyměnit poškozené přední křídlo. Průměr u Péreze činí 2,45 s.
Třetí příčka u pohledu práce v boxech patří Mercedesu, který Hamiltona přezul za 2,4 a 2,6 s, čtvrtá Ferrari, které bylo v případě Fernanda Alonsa u jedné ze zastávek jen o desetinu pomalejší (2,6 a 2,5 s).
V práci v boxech se zhoršil Williams, který se pouze jednou dostal těsně pod 4 sekundy. Tým musel změnit některé ze svých procedur a kvůli bezpečnosti se na výměnu kol po předchozích drahých incidentech v Japonsku a v Indii více zaměřit.
Do Velké ceny Abú Zabí startovala většina na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé použili pro začátek jen Bottas, Button, Gutiérrez, Räikkönen a Sutil. Kimiho závod však skončil po vlastní chybě už v první zatáčce.
S jedinou zastávkou si vystačili pouze u Force Indie, což jim vyneslo u obou vozů bodované pozice: Di Resta po startu z 11. místa dojel šestý, Sutil bral bod za 10. místo. Škoda jen, že pro měkké pneumatiky zajel příliš brzy, Pérez ho s McLarenem předjel v posledním kole, kdy mu pneumatiky odešly. Stratégové Force Indie tento tak omlouvali nutností pokrýt jezdce kolem sebe.
Zajímavou strategii - žel pouze v případě Fernanda Alonsa - vymyslelo Ferrari. Španěl pro krátký závěrečný stint o 11 kolech nazul měkké pneumatiky, na kterých předjel několik soupeřů a dojel si pro páté místo, přestože včera nepostoupil do Q3.
Jeho týmový kolega Felipe Massa, který se po většinu závodu držel před ním, si na svou strategii po závodě otevřeně stěžoval. Jeho inženýr Rob Smedley mu v závěru nechtěl nechat nasadit měkkou směs, obával se, že by na ní 17 kol nezvládl - přestože na ní 18 kol v úvodním stintu zvládl.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách odjel již zmíněný Sutil: 28 kol, tj. 50,9 % závodu. Husarský kousek předvedl Button, který na středně-tvrdých zvládl 44 kol (80 % závodu), navíc ve velmi dobrém tempu. McLaren se s plánem pro management trefil do černého a Jenson lepšící se konkurenceschopnost svého vozu.
Opotřebení a degradace dnes byly u obou směsí pneumatik při různorodých strategiích na dobré úrovni. Jako obvykle inženýři pozorovali vysoký stupeň vývoje dráhy za klesajících teplot, byť možná ne v rozsahu, v jakém to původně předpokládali.
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.