Ačkoliv je nyní situace u Lotusu v garáži Kimiho Räikkönena napjatá, Sebastian Vettel je po dnešních trénincích označil za potenciálně největší hrozbu v nadcházejícím závodě.
Napětí mezi Kimim Räikkönenem a Lotusem vyvrcholilo po minulém závodě v Indii, avšak podle Räikkönena je hlavním problémem fakt, že mu celý rok nebylo zaplaceno.
"Každý na to má svůj názor a není moc hezké slyšet, že se o tým nezajímáte. Zároveň jsem ale celý rok nedostal ani Euro, takže to mě do moc dobré pozice nestaví. Ale tak to je a doufejme, že jsme na obou stranách dospěli k dohodě, jak tuto situaci řešit a napravit," uvedl a dodal, že pokud se situace nevyřeší, bude uvažovat o vynechání dvou následujících závodů. (více zde)
V dnešním tréninku se ale jeho týmu celkem dařilo. Grosjean zajel ráno nejrychlejší čas, odpoledne potom dvanáctý. Räikkönen obsadil nejprve šesté, ve druhém tréninku potom čtvrté místo. Oba jezdci si vůz E21 pochvalovali. Fin však bude startovat se starší verzí vozu s kratším rozvorem, který mu na tomto okruhu vyhovuje více.
A například Sebastian Vettel věří, že právě Lotus bude mít největší šanci zabránit mu v sedmém vítězství v řadě a to i přes dominanci Red Bullu ve druhém tréninku. Na dotaz, jak podle něj bude vypadat rozložení sil odvětil, že hlavní slovo budou mít obvyklá jména.
"Lotus vypadá velmi rychle, obzvlášť při pohledu na závod a možná budou schopni předvést dobrou rychlost, takže si na ně musíme dát pozor. Mercedes je zase silný na jedno kolo - v kvalifikaci. Neviděl jsem moc Ferrari. Nevím, co dělali, ale komentovat to na základě závodní simulace je obtížné," hodnotí Vettel své soupeře.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.