Ačkoliv je nyní situace u Lotusu v garáži Kimiho Räikkönena napjatá, Sebastian Vettel je po dnešních trénincích označil za potenciálně největší hrozbu v nadcházejícím závodě.
Napětí mezi Kimim Räikkönenem a Lotusem vyvrcholilo po minulém závodě v Indii, avšak podle Räikkönena je hlavním problémem fakt, že mu celý rok nebylo zaplaceno.
"Každý na to má svůj názor a není moc hezké slyšet, že se o tým nezajímáte. Zároveň jsem ale celý rok nedostal ani Euro, takže to mě do moc dobré pozice nestaví. Ale tak to je a doufejme, že jsme na obou stranách dospěli k dohodě, jak tuto situaci řešit a napravit," uvedl a dodal, že pokud se situace nevyřeší, bude uvažovat o vynechání dvou následujících závodů. (více zde)
V dnešním tréninku se ale jeho týmu celkem dařilo. Grosjean zajel ráno nejrychlejší čas, odpoledne potom dvanáctý. Räikkönen obsadil nejprve šesté, ve druhém tréninku potom čtvrté místo. Oba jezdci si vůz E21 pochvalovali. Fin však bude startovat se starší verzí vozu s kratším rozvorem, který mu na tomto okruhu vyhovuje více.
A například Sebastian Vettel věří, že právě Lotus bude mít největší šanci zabránit mu v sedmém vítězství v řadě a to i přes dominanci Red Bullu ve druhém tréninku. Na dotaz, jak podle něj bude vypadat rozložení sil odvětil, že hlavní slovo budou mít obvyklá jména.
"Lotus vypadá velmi rychle, obzvlášť při pohledu na závod a možná budou schopni předvést dobrou rychlost, takže si na ně musíme dát pozor. Mercedes je zase silný na jedno kolo - v kvalifikaci. Neviděl jsem moc Ferrari. Nevím, co dělali, ale komentovat to na základě závodní simulace je obtížné," hodnotí Vettel své soupeře.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.