Majitel týmu Red Bull přirovnal Alonsa k Muhammadovi Alimu, prý také vede psychologickou válku.
Rakouský majitel týmu Red Bull Dieter Mateschitz poskytl krátké interview rakouskému tisku, ve kterém vyjádřil velkou spokojensot s výkony Sebastiana Vettela a ocenil snahu ostatních týmů Formule 1 být co nejlepší. Negativní stránku závisti ve Formuli 1 nepociťuje.
Cítíte po zisku dalšího titulu euforii? Dietrich Mateschitz (DM): „Euforii necítím, protože jsme už dávno věděli, že letošní titul je jen otázkou času.“
Sebastian Vettel získal už svůj čtvrtý titul, na co se soustředí ve zbývajících závodech? DM: „Tak jako vždy na vítězství v nich, on to ani jinak neumí.“
Vettel získává jeden titul za druhým. V Německu říkají, že může být lepší, než Schumacher…DM: „Schumacher je Schumacher a Vettel je Vettel. Sebastian ještě něco přidá, je mu jen 26 let. Udivuje mě svou vyrovnaností a tím, že jede vždy na maximum.“
Který závod se Vám letos líbil nejvíc? DM: „Asi ten korejský – byla to bezchybná devadesátiminutová jízda na hranici schopností monopostu.“
Kolik závodů ještě Vettel letos vyhraje? DM: „Zůstávají tři závody a my bychom chtěli zvítězit ve dvou z nich.“
Colin Chapman jednou řekl: Když vyhrajete první titul, nosí Vás všichni na rukou, ale přestanou Vás milovat, když získáte druhý. Cítíte závist ze strany soupeřů?DM: „Závist je logická. Ale týmy Formule 1 se nikdy nevzdávají – pracují vždy ještě víc, aby dosáhly úspěchů. Podívejte se v této sezoně na Mercedes a jejich pokrok, Ferrari se také snaží stůj co stůj stáhnout rozdíl.“
Co říkáte na ty fanoušky, kteří na Vettela pískají, když vystoupí na podium? DM: „Monza je vždy výjimečná, je to domácí okruh Ferrari. V Singapuru pískalo jen několik desítek lidí. Ve Spa to byl důsledek akce Greenpeace.“
Nezdá se Vám, že se Alonso vnucuje publiku?DM: „Alonso, to je Muhammad Ali Formule 1, vede psychologickou válku. To on řekl, že nebojuje proti Vettelovi, ale proti Neweymu.“
Může Sebastian získat víc titulů, než Schumacher? DM: „Těžko říct. Ale v konkurenceschopném voze k tomu má příležitost.“
Můžete se stát nejúspěšnějším majitelem týmu ve Formuli 1 v historii?DM: „Na to se mě zeptejte za třicet let…“
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.