Čtyřnásobný mistr světa, Alain Prost, gratuluje Sebastianu Vettelovi k zisku čtvrtého titulu v řadě.
Nevyhnutelné se stalo realitou. Sebastian Vettel slaví čtvrtý titul mistra světa v řadě. Red Bull k tomu přidává i pohár konstruktérů a to tři závody před koncem sezony.
Vettel získal titul stylově, když si v Indii dojel pro vítězství s náskokem téměr půl minuty. Zařadil se tak po bok tří legent - Prosta, Fangia a Schumachera. Jen ti dokázali získat čtyři tituly. A pouze Fangio (získal 5 titulů) a Schumacher (získal 7 titulů) jej dokázali získat čtyři roky za sebou.
Přesto jej však na tiskové konferenci nejvíce rozrušila poznámka, že má nyní více tituly než Ayrton Senna.
I když věděl, že je to zakázané, po dojezdu do cíle místo odstavení vozu předvedl fanouškům pěknou show a udělal pár "koláčů". "Můj inženýr mě za to asi zabije, říkal, že mám zajet do prac ferme, ale já si pomyslel - ne, dnes ne," usmíval se šťastný Vettel. Tato malá oslava mu však nakonec od komisařů vynesla napomenutí a pokutu 25 000 Euro.
K mnoha gratulacím teprve šestadvacetiletému Němci se přidal další šampion, Alain Prost. "Jsem rád, že dnes Sebastian získal titul. Je to skvělý závodník a letos předvedl pár výjimečných vítězství, některé byly těmi nejlepšími v jeho dosavadní kariéře. Jedním z nich byl Singapur, bojoval po celou dobu, ale díky němu to vypadalo, že to bylo jednoduché, to je vždy značka kvalitního pilota," upozorňuje Francouz.
"Jeho přístup je metodický, kolem sebe si vybudoval silný tým, který je 100% motivovaný k úspěchům a zcela soustředěný na výsledky. Je to skvělý šampion a nemyslím si, že tento titul bude jeho poslední. Má kolem sebe dobrý tým, stabilní technický tým a Renault. A samozřejmě je mladý na to, aby bojoval o další. Jsem rád, že vyrovnal mé čtyři tituly. Přeji mu jen to nejlepší," uvedl mistr světa z let 1985, 1986, 1989 a 1993.
Toto Vettelovo gesto prý bylo oceněním práce všech lidí v týmu (foto: Infiniti Red Bull)
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.