V jeho životě se zatím od oznámení angažmá v Red Bullu moc nezměnilo.
Byl jste vybrán jako nástupce Marka Webbera do týmu Red Bull – ale pak jste si nevedl moc dobře. Jaké to je sestoupit ze sedmého nebe do reality?Daniel Ricciardo (DR): „Bylo to v pohodě. Když byla má nominace oznámena v Monze, byl to šílený víkend. Tehdy jsem skončil na sedmém místě. Pak přišel Singapur a to nebylo nic slavného, ale v Koreji a Japonsku jsem byl spokojen s mými výkony.
Jistě, moc mi nepřidal na náladě konec v Koreji tři kola před cílem, ani trest v Japonsku (přejezd boxy), který byl diskutabilní. Vypočítali jsme, že kdybych nedostal ten trest, byl bych skončil v první desítce – takže jsem byl nakonec se sebou spokojen. Prostě jsem měl trochu smůly, zřejmě jsem si štěstí vybral v září, když mně angažovali do Red Bullu!“
Co se u Vás změnilo od Monzy?DR: „Byl jsem vybrán – zní to skoro jako z Hvězdných válek – líbí se mi to! Ve skutečnosti se nezměnilo mnoho. Možná jsem častěji objektem pozornosti médií, ale v mém denním režimu se nezměnilo nic. Možná jsem byl od té doby víc rozrušený.“
Pro Vás je angažmá vedle Vettela jako jackpot. Říká se ale i to, že to bude mít negativní vliv na Sebastiana, když na něj nebudete stále tlačit. Budete schopen tlačit na Vettela?DR: „Ale ano, budu na něj vyvíjet tlak jako spolujezdec. Věřím, že jsem toho schopen. Doufám, že hned od prvního závodu. Abych byl upřímný, nestanovil jsem si mnoho cílů.“
A jaké jste si stanovil cíle pro rok 2014?DR: „Chci se dostat na Vettelovu úroveň v rychlosti co nejdřív. Doufám, že to dokážu! Toužím po pódiových umístěních a vítězstvích. Kdybych dosáhl svého prvního vítězství v příští sezoně, bylo by to skvělé.“
Váš současný spolujezdec Jean-Eric Vergne řekl, že je stejně dobrý jako Vy. Jinými slovy byl zklamaný, že volba padla na Vás. Máte pochopení pro jeho frustraci?DR: „Ale ano. Už dlouho bylo jasné, že volný bude jen jeden kokpit a jen jeden jezdec postoupí. Kdybych byl na jeho místě, také bych byl zklamaný. Ale není to zas tak špatné, stále zůstává ve Formuli 1. Je ještě mladý a stále má šanci na lepší místo v lepším týmu.“
Když vidíte Vettelovu dominanci, bojíte se o svou budoucnost? Máte smlouvu jen na jeden rok…DR: „To zní jak v hororovém filmu. Pravdou je, že chci vědět, jak dobrý jsem jezdec. Jsem dost dobrý na to, abych byl v Red Bullu. Můj cíl je být nejlepší a mít za spolujezdce Sebastiana je pro mě plus. Jestli mě převálcuje, řeknu, že to je život. Ale jestli to udělá, chci, abych věděl, že jsem ze sebe vydal všechno. Ale můj plán není být převálcován.“
Proč se Vám tolik poslední dobou nedařilo? Tým Toro Rosso vypadal slibně, teď jste se dostali v Poháru konstruktérů za Sauber…DR: „Svou roli sehrály pneumatiky, ale není to jen tím. Slyšel jsem, že po srpnové pauze přišel Sauber s mnoha vylepšeními a ty vylepšení fungovaly. Nico je silný jezdec. My jsme zůstali na místě. Chtěli bychom být lepší, doufám, že ještě vybojujeme nějaké body.“
Váš šéf týmu řekl, že šesté místo bude cílem týmu pro rok 2013. Teď jste trochu pozadu za plánem.DR: „Respektuji optimismus Franze Tosta. Bohužel to v současnosti není podle jeho představ. Doufám, že obsadíme alespoň sedmé místo.“
V současnosti jste ve stadiu příprav pro Red Bull. Co se změnilo? A co se změní v následujících týdnech a měsících?DR: „Nic zvláštního se nezměnilo. Chci přijít v lednu do Red Bullu připraven. Váha bude důležitá, čím lehčí budu, tím lépe. Pokusím se zhubnout, zatím mi to jde celkem dobře.“
K dnešní kvalifikaci, myslíte si, že jste odvedl dost práce? Nejste trochu zklamaný?DR: „Jedenácté místo je trochu zklamáním. Ale vymačkal jsem z vozu maximum, takže jsem se s tím smířil. Zatím to nebyl moc dobrý víkend. Myslím si, že jsme se v kvalifikaci zlepšili, i když to nebylo na první desítku.“
Možnost zvolit si při startu pneumatiky bude podle Vás výhodou pro strategii v nedělním závodě? Když chcete skončit na sedmém místě, není čas na chyby…DR: „Ano, trochu nám to pomůže se strategií a my víme, jak. Mohlo by to kompenzovat tu malinkou ztrátu, kvůli které jsme přišli o třetí část kvalifikace. Předpokládám, že Sebastian získá zítra titul a já chci také zazářit a získat nějaké body! Aby to zůstalo v rodině!“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.