Na cestě mezi ty nejlepší - Sebastian Vettel už zítra může získat svůj čtvrtý titul mistra světa ve Formuli 1. Jak vzpomíná na první setkání s mladým Němcem jeho nynější šéf Christian Horner?
Sebastian Vettel cílevědomě míří ke svému čtvrtému titulu mistra světa v řadě. Ačkoliv řada fanoušků nesdílí názor, že tento šestadvacetiletý Němec patří mezi ty nejlepší ve Formuli 1, čísla hovoří jasně.
Již zítra se může opět zapsat do historie. Nyní po bok tří legend tohoto sportu - Fangia, Prosta a Schumachera. Ti jako jediní dokázali získat čtyři či více titulů. A pouze Fangiovi a Schumacherovi se to podařilo čtyřikrát za sebou, stejně jako (téměř jistě) Vettelovi.
"Já si ho všiml krátce poté, co získal řidičský průkaz a dorazil do továrny Red Bullu. Tehdy mu bylo sedmnáct nebo osmnáct. Přišel a řekl pouze: 'Ahoj, já jsem Sebastian Vettel, jsem člen juniorského týmu. Mohu se tu porozhlédnout?' Už tehdy vybočoval v tom, jakou měl sebejistotu a chtěl vědět, o čem je F1. Chtěl vědět vše o tomto sportu, o Formuli 1 a o Red Bullu," vzpomíná na své první setkání s Vettelem Christian Horner.
Pamatuje si, že už tehdy se Vettel živě zajímal o všechno britské, což Němci zůstalo dodnes. "Dokonce se tehdy chtěl podívat do Brightonu, protože slyšel o tom městě tolik fascinujících věcí. To jsem se mu snažil rozmluvit. On měl vždycky skvělý smysl pro humor," usmívá se Horner.
Už tehdy tušil, že v tomto mladíkovi Red Bull našel něco výjimečného. "Trošku vyčníval naprosto ve všem. Především v konzistenci svých výkonů a v tom, jak je byl schopen zopakovat i pod velkým tlakem," uvedl pro Sky Sports.
Už v barvách Toro Rosso jsme mohli sledovat slavý "ukazováček" (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nedělá nic výrazně lépe než ostatní, ale jen o něco málo lépe, navíc konzistentně. Jeho schopnost se přizpůsobit obtížným situacím... ať už pneumatikám, jejich opotřebení, změnám... prostě čemukoliv. Umí se velmi rychle přizpůsobit a pochopit, co auto potřebuje, aby zajelo dobrý čas," popisuje Horner.
Ona schopnost adaptace mu podle Hornera pomůže i při změnách pravidel pro příští rok. "Není to jeho vina, že stále vyhrává. Vyhrává, protože odvádí lepší práci. Jako tým odvádíme dobrou práci a není to náhoda, že dokázal to, co dokázal. Pracuje tvrdě a je velmi oddaný tomu, co dělá, protože to bere opravdu velmi vážně. Příští rok startujeme s čistým štítem a věřím, že pilot bude velmi důležitým faktorem. Je na ostatních, aby jej dostihli," domnívá se šéf Red Bullu.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.