Příští rok se dočkáme nových úspornějších 1,6litrových V6 turbomotorů. Při testech se však vyskytl problém s průtokovými měřiči, které ve výsledcích udávaly příliš velké odchylky.
Příští rok se rozloučíme s Cosworthem a ve Formuli 1 budou do roku 2015, kdy se vrátí Honda, působit tři dodavatelé motorů: Ferrari, Mercedes a Renault. Všichni však poukazují na to, jak velkou výzvou je daná spotřeba u nových pohonných jednotek.
V závodě si budou muset při výkonu kolem 750 koní (včetně ERS) vystačit se 100 kg paliva, přičemž do hry kvůli zamezení extrémům v kvalifikaci, kde si týmy mohou volit množství benzínu v nádrži, vstupuje také omezení maximálního průtoku paliva na maximálně 100 kg/hod. V celé sezóně si týmy mají navíc vystačit pouze s pěti motory.
Při testech mladíků v Silverstone se však objevil další problém - měřiče průtoku použité se současnými atmosférickými osmiválci vykazovaly výsledky, které se podle Auto Motor und Sport lišily až o 1,5 %. FIA na jejich dodávku uzavřela smlouvu s anglickou společností Gill Sensors, přičemž maximální povolená odchylka činí 0,5 %.
Problém s měřením je velmi složitý. Vstřikované množství paliva je měřeno ultrazvukem a Remi Taffin z Renaultu vysvětluje, proč je to obtížné: "Během jízdy dochází k silným vibracím a velkému kolísání teploty. K tomu si přidejte dynamiku motoru F1, který najednou zrychlí z nuly na maximální otáčky."
Přípravy nových turbomotorů provázejí technické problémy s meřiči průtoku paliva(ilustrační foto: Renault Sport F1)
Další dodávku by FIA měla obdržet tento měsíc. Kdy ale nové senzory budou otestovány, zatím není známo - možná během testu Pirelli ve Vallelunze na začátku listopadu, popř. během pátečních tréninků.
Na testovací stolici to z výše uvedených důvodů nestačí. Před společností Gill Sensors spočívá velký úkol. Po vyřešení problémů slíbili, že svá čidla výrobcům motorů dodá nejpozději tři týdny před prvním testem v Jerezu.
Pokud se měření ale nezpřesní, bude FIA čelit velkému problému (omezení průtoku má být příští rok zavedeno také ve vytrvalostním šampionátu WEC). Problém by v F1 nenastal jen v kvalifikaci, kdy by FIA musela spoléhat na informace poskytované výrobci motoru, ale i v závodě.
Natankovat všem pod dohledem 100 kg benzínu a bude klid? To by nebylo řešením, protože vozy budou muset mít kvůli nájezdu na rošt, prvnímu kolu před samotným startem (formation lap) a případným dojezdem do boxů po dokončení závodu v nádrži více než 100 kg paliva, čehož by se dalo snadno zneužít.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.