Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Bývalý pilot Formule 1 a dlouholetý analytik Sky Sports Martin Brundle se přidal k těm, kteří věří, že Laurent Mekies je správným mužem na správném místě. V čele Red Bullu nahrazuje Christiana Hornera, jenž byl odvolán s okamžitou platností 9. července. Mekies tak přichází do jedné z největších výzev své kariéry a Brundle v něm vidí přirozeného lídra s technickým vhledem a zkušenostmi.
Mekies přebírá tým v klíčovém období. Jeho jmenování přichází jen krátce poté, co úspěšně vedl sesterský tým Racing Bulls, kam se v roce 2024 vrátil po odchodu z Ferrari. U Red Bullu není žádným nováčkem – jeho kořeny sahají až do éry Minardi a později Toro Rosso, kde zastával pozici šéfinženýra. V jeho kariérním životopisu však figuruje i FIA, kde působil jako ředitel bezpečnosti a později jako zástupce ředitele závodů.
Právě rozsah zkušeností je podle Brundlea tím, co může Mekiese odlišit. V komentáři pro Sky Sports F1 přirovnal jeho nástup k úspěchům Andrey Stelly v McLarenu a Jamese Vowlese ve Williamsu. „Dnes už častěji vidíme v čele týmů lidi s technickým zázemím. Vědí přesně, co tým potřebuje, a dokážou efektivně využít silné stránky každého oddělení,“ napsal Brundle.
Důvěra, kterou k Mekiesovi chová mateřská struktura Red Bullu, podle všeho převážila i zájem jiných kandidátů. Jonathan Wheatley, který měl údajně o roli týmového šéfa zájem, odešel do Sauberu, který se připravuje na transformaci v tovární tým Audi. Na Mekiesovo místo u Racing Bulls pak nastupuje zkušený Alan Permane, jenž má za sebou bohatou praxi v provozním vedení týmů.
Sám Mekies vstoupil do nové role 11. července a při prvním oficiálním vystoupení nešetřil respektem k týmu, který nyní vede. „Red Bull vždy představoval vrchol v tom, jak efektivně dokázal spojit špičkové talenty. Mým úkolem bude vytvořit podmínky, aby ti nejlepší lidé mohli nadále podávat maximální výkony,“ prohlásil. Zdůraznil, že jeho role není o převratu, ale o podpoře existujícího know-how.
V rozhovoru zároveň varoval, že tým čeká výjimečně náročné období. Nová pravidla pro sezonu 2026 přinesou největší změnu v historii F1, a Red Bull do nich vstupuje jako konstruktér vlastní pohonné jednotky. „Čeká nás obrovská výzva, kterou ale zvládneme společně. Právě v tom spočívá síla tohoto týmu – v kolektivním úsilí,“ dodal Mekies s přesvědčením, že Red Bull má i nadále šanci zůstat na špici.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.