Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Bývalý pilot Formule 1 a dlouholetý analytik Sky Sports Martin Brundle se přidal k těm, kteří věří, že Laurent Mekies je správným mužem na správném místě. V čele Red Bullu nahrazuje Christiana Hornera, jenž byl odvolán s okamžitou platností 9. července. Mekies tak přichází do jedné z největších výzev své kariéry a Brundle v něm vidí přirozeného lídra s technickým vhledem a zkušenostmi.
Mekies přebírá tým v klíčovém období. Jeho jmenování přichází jen krátce poté, co úspěšně vedl sesterský tým Racing Bulls, kam se v roce 2024 vrátil po odchodu z Ferrari. U Red Bullu není žádným nováčkem – jeho kořeny sahají až do éry Minardi a později Toro Rosso, kde zastával pozici šéfinženýra. V jeho kariérním životopisu však figuruje i FIA, kde působil jako ředitel bezpečnosti a později jako zástupce ředitele závodů.
Právě rozsah zkušeností je podle Brundlea tím, co může Mekiese odlišit. V komentáři pro Sky Sports F1 přirovnal jeho nástup k úspěchům Andrey Stelly v McLarenu a Jamese Vowlese ve Williamsu. „Dnes už častěji vidíme v čele týmů lidi s technickým zázemím. Vědí přesně, co tým potřebuje, a dokážou efektivně využít silné stránky každého oddělení,“ napsal Brundle.
Důvěra, kterou k Mekiesovi chová mateřská struktura Red Bullu, podle všeho převážila i zájem jiných kandidátů. Jonathan Wheatley, který měl údajně o roli týmového šéfa zájem, odešel do Sauberu, který se připravuje na transformaci v tovární tým Audi. Na Mekiesovo místo u Racing Bulls pak nastupuje zkušený Alan Permane, jenž má za sebou bohatou praxi v provozním vedení týmů.
Sám Mekies vstoupil do nové role 11. července a při prvním oficiálním vystoupení nešetřil respektem k týmu, který nyní vede. „Red Bull vždy představoval vrchol v tom, jak efektivně dokázal spojit špičkové talenty. Mým úkolem bude vytvořit podmínky, aby ti nejlepší lidé mohli nadále podávat maximální výkony,“ prohlásil. Zdůraznil, že jeho role není o převratu, ale o podpoře existujícího know-how.
V rozhovoru zároveň varoval, že tým čeká výjimečně náročné období. Nová pravidla pro sezonu 2026 přinesou největší změnu v historii F1, a Red Bull do nich vstupuje jako konstruktér vlastní pohonné jednotky. „Čeká nás obrovská výzva, kterou ale zvládneme společně. Právě v tom spočívá síla tohoto týmu – v kolektivním úsilí,“ dodal Mekies s přesvědčením, že Red Bull má i nadále šanci zůstat na špici.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.