Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Příchod Carlose Sainze do Williamsu znamená pro britskou stáj daleko víc než jen sportovní posilu. Podle sportovního ředitele Svena Smeetse se jeho vliv dotýká celé šíře týmových aktivit, od technického vývoje přes práci v garáži až po sponzorské vztahy. Španělský jezdec podle něj okamžitě zapadl do kolektivu a začal pozitivně ovlivňovat jak pracovní kulturu, tak směřování týmu směrem k sezoně 2026, informuje Motorsport.com.
Sainz přinesl do týmu nejen zkušenosti z boje o vítězství s Ferrari, ale i systematický přístup a detailní zpětnou vazbu, která pomáhá inženýrům i mechanikům. Zásadně zefektivnil interní procesy včetně rozdělení práce během tréninkových jízd, koordinace obou stran garáže i samotné spolupráce s Alexem Albonem. Podle Smeetse tým teď lépe sbírá data a rychleji přichází na správná technická řešení.
Souhra obou pilotů je navíc silná nejen na trati, ale i mimo ni. Albon a Sainz táhnou za jeden provaz a směřují vývoj stejným směrem, což je podle vedení týmu klíčové pro dlouhodobý růst. Když se nastavení obou monopostů příliš neliší, je to známka toho, že vývojový směr je správný. A právě díky Sainzově preciznosti a schopnosti přinášet drobné, ale účinné nápady tým sbírá krátkodobé zisky i buduje základ pro budoucnost.
Jedním z konkrétních příkladů je například úprava způsobu, jakým tým zachází s pneumatikami v deštivých podmínkách. Drobná změna inspirovaná Sainzovými předchozími zkušenostmi může ušetřit cenné desetiny sekundy. Takové detaily jsou podle Smeetse přesně tím, co Williams dosud postrádal a co může rozhodovat o výsledcích v těsných kvalifikacích.
Mimo závodní okruh přinesl Sainz týmu i výrazný marketingový a komerční efekt. Jeho jméno rezonuje mezi fanoušky, což se odrazilo například na akci v Madridu, kde dorazilo čtyřnásobně více lidí, než se původně očekávalo. Výsledkem byly rekordní prodeje týmového merche a rostoucí zájem sponzorů, včetně získání titulárního partnera.
Tento nárůst popularity má dopad i na Williams Driver Academy, která nyní čelí zvýšenému zájmu mladých jezdců a jejich manažerů. Sainzovu přítomnost v týmu totiž vnímají jako signál, že Williams to myslí s budoucností vážně a nabízí prostředí, ve kterém se dá růst. Akademie tak může nově vybírat z širšího spektra talentů, přičemž i nadále plánuje zůstat selektivní.
Sven Smeets si je vědom, že s příchodem Carlose Sainze udělal Williams důležitý krok vpřed. Nejde jen o zkušeného jezdce, ale o osobnost, která dokáže inspirovat tým, zrychlit vývojové procesy a dodat značce Williams ztracenou prestiž. Jak Smeets uzavírá, aktuální sezona je jen začátek a s tímto novým impulsem se tým může reálně dívat směrem k návratu mezi elitu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.