Luca di Montezemolo pokáral Fernanda Alonsa po VC Maďarska v červenci za to, že otevřeně prohlásil, že Ferrari chybí rychlost. Mnohým z Vás se možná v tu chvíli vybavil vyhazov Alaina Prosta z Ferrari před koncem sezony 1991. Vztah mezi Španělem a týmem byl v tu dobu napjatý. Nic navíc nenasvědčuje tomu, že se něco změnilo. Nad dlouhodobou budoucností Alonsa v italském týmu se tak vznášejí otazníky.
Alonso zůstává u Ferrari - alespoň pro zatím - to je v kontrastu s Prostem, který byl bez dlouhých průtahů vyhozen v předvečer poslední Grand Prix roku, VC Austrálie. Italové jej nahradili Giannim Morbidellim. Ale jisté společné rysy obou případů by se vysledovat daly. Oba [Alonso i Prost] jsou skvělí jezdci, oba se snaží/li bojovat s nekonkurenceschopným vozem proti mnohem lepším monopostům a oba tým zkritizovali za jeho výkonnost.
Honda se s McLarenem vrací do F1 a kolem Alonsa 'slídí', proto se hodně spekuluje o jeho budoucnosti. V Maranellu má sice kontrakt do roku 2016, ale šance, že odejde, se zvětšují. Navíc vzájemnému vztahu určitě neprospělo angažování mistra světa z roku 2007, Kimiho Räikkönena, který se do Ferrari v příštím roce vrátí. To narušilo Alonsovu neochvějnou pozici u rudých, kterou si uplynulé 3,5 roku užíval.
Alain Prost situaci Fernanda chápe a zdůrazňuje, že bude jen velmi obtížné, aby se vztah jezdce a týmu vrátil do původního stavu. Díky politice Ferrari se však o žádném pnutí nedozvíme: "Znám politiku a znám Ferrari. Poté, co se stalo ve vztahu s Alonsem, už bude těžké se vrátit do normálu. Jediná cesta je ta, na kterou se vydal - prostě jezdit na plno, být konkurenceschopný a porážet svého týmového kolegu.
Ale je to těžké. Jakmile uděláte krok zpět, příběh se bude opakovat," cituje francouzského mistra světa Autosport. V posledních závodech se zdálo, že došlo na jakési 'usmíření'. Po dobrých výsledcích na tratích s malým přítlakem - Spa a Monza - se stáj propadla. Jejich slábá stránka (aerodynamika) se naplno projevila. Alonso byl v Koreji 7. a v Japonsku 4. Zdroje pro vývoj auta jsou již zaměřeny na příští rok, navíc novinky nasazované na letošní monopost nepřinášejí tolik, kolik se od nich očekávalo.
Alonso mezitím projevuje svoje pocity svým obvyklým, těžko postřehnutelným, způsobem. Prohlášení před VC Japonska o tom, že Felipe Massa není o nic pomalejší než Kimi Räikkönen, bylo jasnou jizlivou poznámkou na příchod Fina do Maranella. Je dobře známé, že rozhodnutí o znovunajmutí Kimiho se nesetkalo u Fernanda s velkým pochopením, stejně tak jako fakt, že Ferrari se najmutím druhého mistra světa snaží zmírnit vliv jezdce, který v předešlých letech hrál hlavní roli.
Alonso má zatím sice stále matematickou šanci na zisk titulu, avšak prakticky už je po nadějích. Dominanci Vettela zdůrazňuje fakt, že on sám posbíral 297 bodů, tedy přesně tolik, kolik duo jezdců Ferrari, Massa-Alonso, dohromady. Po závodu v Koreji se Alonso nechal slyšet, že "je to zázrak, že jsou stále ještě v boji o titul" s ohledem na jejich vůz. To bylo typické vyjádření jezdce, který ví co chce říct, ale nechce to říci napřímo a udělá to oklikou. Alonso tím zázrakem zcela očividně myslel svoje výkony spíše než výkony jeho auta.
Vidět takto rozesmátého Alonsa je poslední dobou vzácnost(foto: Scuderia Ferrari)
Přechod k McLarenu stále zůstává vážnou otázkou a bude záležet na příštím roce. Asi se nedá posuzovat výkonnost nových turbomotorů podle spekulací, ale jisté náznaky o slabých výkonech jednotek Ferrari se k nám již donesly. Pokud by se i příští rok Ferrari nedařilo, tak si lze jen velmi obtížné představit Alonsa, že zůstane. Jak říká Prost, pokud "uděláte krok zpět", tedy pokud poklesne výkonnost, "tak se problémy vrátí."
O Prostovi, když přišel do Ferrari, se říkalo, že se stane legendou Ferrari. Nepřipomíná Vám to vyhlášení, která jsme již slyšeli o Alonsovi u Ferrari? Zatím je stále možné, že spolu tato dvojice titul nakonec získá, ale spíše se momentálně zdá, že angažmá skončí stejně, jako skončilo to Francouzovo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.