Budoucnost Paula di Resty je ve Formuli 1 nejistá. Podle Eddieho Jordana jej u Force Indie nahradí Nico Hülkenberg, o kterého projevil zájem i Lotus.
Richard Goddard, který Di Restu zastupuje, připouští pochybnosti o tom, zda jeho svěřenec bude i příští rok po sérii chyb v posledních závodech působit v F1. Od Velké ceny Británie nezískal ani bod, a proto se obává, že by jej mohl nahradit pilot, který by se sponzory přinesl i peníze.
"Těžko vědět, co se stane. V tomto sportu je hodně pilotů s penězi a spousta týmů, které peníze potřebují. To je asi ten největší problém - samotný talent vám sedačku ve voze už nezajistí. Force India ale byla vždy férová v tom, že upřednostňovala talent a nehleděla na jezdce, kteří přinášeli peníze, což je skvělé.
To je dáno tím, že jsou dobře finančně zajištění několika jednotlivci a společnostmi, které to dokážou zajistit - a snad v tom budou pokračovat. Jiné týmy vyhlížejí piloty, kteří přinesou peníze, a Paul žel není zajištěn nějakou vládou ani za ním nestojí bohatý miliardář," uvádí Di Restův manažer.
Časy se ale mění a možná i Force India bude muset upřednostnit "platiče." Krom toho vyjednává s bývalým týmovým kolegou Skota - s vysoce ceněným Hülkenbergem, který letos u Sauberu předvádí kvalitní výkony.
Paul di Resta skončil v Japonsku těsně za body - na 11. místě (foto: Sahara Force India)
Komentátor BBC a bývalý majitel týmu Eddie Jordan si je "celkem jistý" tím, že Hülkenberg příští neskončí u Lotusu, ale právě u indického týmu: "Věřím tomu, že to je dle mého názoru jisté. Závisí na tom má pověst."
Pokud by Hülkenberg opravdu skončil u Force Indie, ta by si ponechala spíše Adriana Sutila a závodila by tedy se dvěma Němci. O Nica se ale zajímá i Lotus, který s ním chce podepsat smlouvu. Proces se ale trochu protahuje s tím, jak se již několik měsíců snaží vyřešit své partnerství s novým sponzorem Quantum Motorsport (více zde).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.