SUZUKA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STRATEGIÍ; Jak dlouho trvaly během Velké ceny Japonska výměny pneumatika a jaké strategie týmy naordinovaly svým pilotům?
Nejrychlejší práci v boxech odváděl Mercedes na voze Nica Rosberga, kterého dvakrát přezuli za 2,4 sekundy a jednou dokonce za 2,2 s! Velkou snahu ale přehnali, když Němec nebezpečně opustil své stání a vjel přímo do cesty Pérezovi. Ke kontaktu nedošlo, pilot Mercedesu si však musel odpykat trest v podobě průjezdu boxové uličky.
Výborně zvládali zastávky také u Ferrari, kde se ani Fernando Alonso či Felipe Massa nezdrželi déle než 2,5 sekundy. Španěl byl ve 13. kole odbaven dokonce za 2,3 sekundy. V průměrném zdržení u mechaniků (Alonso 2,37 s a Massa 2,51 s) patří oběma pilotům druhé a čtvrté místo. Massa však nezvládl jeden z průjezdů boxovou uličkou, když si nepohlídal maximální povolenou rychlost, a proto ve 34. kole musel pykat, čímž přišel o šanci na dobrý výsledek.
Red Bullu dnes patří třetí příčka poté, co obě zastávky Sebastiana Vettela zvládl za 2,5 sekundy, méně se povedla pouze první zastávka Webbera, která trvala 3,2 s.
Katastrofální výkon v boxech předváděl McLaren, který pod tři sekundy zvládl pouze jednu zastávku ze šesti. Průměr výměny pneumatik u Jensona Buttona činil 3,88 sekundy a u Sergia Péreze dokonce 5,94 s, což je u týmu tohoto kalibru nepřijatelné.
Většina pilotů pro start Velké ceny Japonska vypsané na 53 kol použila středně-tvrdou směs, tu tvrdší na začátku obuli pouze Daniel Ricciardo a Charles Pic.
Na dvě zastávky vsadilo 14 klasifikovaných pilotů, pět (Button, Pérez, Rosberg, Vergne a Webber) jich využilo pomalejší třízastávkovou strategii. Navíc se v boxech objevili Massa, Pic, Ricciardo a Rosberg, kteří si odpykávali trestné průjezdy.
Nejdelší stint na tvrdé směsi zvládl Paul di Resta: 27 kol (50,9 % závodu), na středně-tvrdé směsi pak Charles Pic: 18 kol (34%).
Degradace středně-tvrdé směsi se pohybovala kolem 0,2 s/kolo, u tvrdé směsi o polovinu méně. Měkčí ze dvou nabízených typů pneumatik ale byla o dvě - čtyři desetiny sekundy na kolo rychlejší.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.