SUZUKA - PŘEHLED ZASTÁVEK A STRATEGIÍ; Jak dlouho trvaly během Velké ceny Japonska výměny pneumatika a jaké strategie týmy naordinovaly svým pilotům?
Nejrychlejší práci v boxech odváděl Mercedes na voze Nica Rosberga, kterého dvakrát přezuli za 2,4 sekundy a jednou dokonce za 2,2 s! Velkou snahu ale přehnali, když Němec nebezpečně opustil své stání a vjel přímo do cesty Pérezovi. Ke kontaktu nedošlo, pilot Mercedesu si však musel odpykat trest v podobě průjezdu boxové uličky.
Výborně zvládali zastávky také u Ferrari, kde se ani Fernando Alonso či Felipe Massa nezdrželi déle než 2,5 sekundy. Španěl byl ve 13. kole odbaven dokonce za 2,3 sekundy. V průměrném zdržení u mechaniků (Alonso 2,37 s a Massa 2,51 s) patří oběma pilotům druhé a čtvrté místo. Massa však nezvládl jeden z průjezdů boxovou uličkou, když si nepohlídal maximální povolenou rychlost, a proto ve 34. kole musel pykat, čímž přišel o šanci na dobrý výsledek.
Red Bullu dnes patří třetí příčka poté, co obě zastávky Sebastiana Vettela zvládl za 2,5 sekundy, méně se povedla pouze první zastávka Webbera, která trvala 3,2 s.
Katastrofální výkon v boxech předváděl McLaren, který pod tři sekundy zvládl pouze jednu zastávku ze šesti. Průměr výměny pneumatik u Jensona Buttona činil 3,88 sekundy a u Sergia Péreze dokonce 5,94 s, což je u týmu tohoto kalibru nepřijatelné.
Většina pilotů pro start Velké ceny Japonska vypsané na 53 kol použila středně-tvrdou směs, tu tvrdší na začátku obuli pouze Daniel Ricciardo a Charles Pic.
Na dvě zastávky vsadilo 14 klasifikovaných pilotů, pět (Button, Pérez, Rosberg, Vergne a Webber) jich využilo pomalejší třízastávkovou strategii. Navíc se v boxech objevili Massa, Pic, Ricciardo a Rosberg, kteří si odpykávali trestné průjezdy.
Nejdelší stint na tvrdé směsi zvládl Paul di Resta: 27 kol (50,9 % závodu), na středně-tvrdé směsi pak Charles Pic: 18 kol (34%).
Degradace středně-tvrdé směsi se pohybovala kolem 0,2 s/kolo, u tvrdé směsi o polovinu méně. Měkčí ze dvou nabízených typů pneumatik ale byla o dvě - čtyři desetiny sekundy na kolo rychlejší.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.