Díky čtvrtému místu Nica Hülkenberga se Sauber dostal v tabulce Poháru konstruktérů před Toro Rosso. Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová vyhlásila, že je to důležitý posun, protože kromě jiného znamená víc peněz.
Jste spokojená s tím, že jste se dostali v Poháru konstruktérů před Toro Rosso? Moniša Kaltenbornová (MK): „V Koreji náš tým absolvoval velmi dobrý víkend. Bylo by ještě lepší, kdyby byly v první desítce oba naše vozy, to se nám ale bohužel nepodařilo. Přesto jsem spokojená s výsledky a jsem ráda za náš tým.“
Jak velkou zásluhu má na výsledcích Nico Hülkenberg? MK: „Výsledek je vždy dílem celého týmu – těžko určit, kdo měl na něm zásadnější podíl. Abyste skončil na čtvrtém místě, musíte mít perfektně připravený a nastavený vůz. Kromě toho potřebujete jezdce, který s ním dojede do cíle.“
Dá se říct, že poslední závod v Koreji byl pro Vás nejúspěšnějším v roli šéfky týmu? MK: „Svůj první závod v roli šéfky týmu jsem absolvovala před rokem, také v Koreji. Tato sezona není lehká, ráda dám nedělnímu výsledku vysoké hodnocení.“
Očekávala jste, že Nico může vydržet tlak mistrů světa na rychlých vozech? MK: „Nejsme natolik sebevědomí, existovala malá naděje, ale nic víc. Tým zná silné stránky našeho vozu, neměli jsme představu, jak silní jsou naši soupeři. Nedělali jsme si iluze, věděli jsme jenom, že musíme bojovat a nesmíme se vzdát. V neděli to fungovalo, ale zůstáváme realisty.“
Esteban Gutiérrez byl blízko ke svým prvním bodům. Jak hodnotíte jeho pokrok v posledních závodech? MK: „Máte pravdu, v posledních závodech prokázal stabilní pokrok. Esteban jezdí svou první sezonu ve Formuli 1, proto dělá i chyby. V Koreji ztratil svou pozici v prvním kole, pak se ubránil Massovi, který je mnohem zkušenější. Mnoho lidí čeká od Estebana dobré výsledky, když vidí, jak je rychlý Nico, ale my mu musíme dát ještě čas.“
V následující sezoně bude u Vás jezdit mladík Sergej Sirotkin, který nemá žádné zkušenosti. Potřebujete v takové situaci, aby byl druhý pilot zkušený? MK: „Jistě, mladý pilot se pak může učit od zkušeného. Prošli jsme tím v roce 2010, kdy jsme angažovali Pedra De La Rosu. Na druhé straně příchod zkušeného pilota ne vždy garantuje úspěchy, ale byla by to ideální varianta.“
Domníváte se, že si můžete sedmou příčku v Poháru konstruktérů udržet do konce sezony? MK: „Víme, že to nebude jednoduché. Podívejte se na výsledky kvalifikace – prvních 15 jezdců v jedné sekundě. Ale na druhé straně, je složité předvídat průběh závodu, jak se to ukázalo i v Koreji, takže vždy máme šanci na získání většího počtu bodů. Sedmé místo je pro nás důležité i z jiného hlediska – finančního. Rozdíl mezi sedmým a osmým místem je značný.“
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.