Díky čtvrtému místu Nica Hülkenberga se Sauber dostal v tabulce Poháru konstruktérů před Toro Rosso. Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová vyhlásila, že je to důležitý posun, protože kromě jiného znamená víc peněz.
Jste spokojená s tím, že jste se dostali v Poháru konstruktérů před Toro Rosso? Moniša Kaltenbornová (MK): „V Koreji náš tým absolvoval velmi dobrý víkend. Bylo by ještě lepší, kdyby byly v první desítce oba naše vozy, to se nám ale bohužel nepodařilo. Přesto jsem spokojená s výsledky a jsem ráda za náš tým.“
Jak velkou zásluhu má na výsledcích Nico Hülkenberg? MK: „Výsledek je vždy dílem celého týmu – těžko určit, kdo měl na něm zásadnější podíl. Abyste skončil na čtvrtém místě, musíte mít perfektně připravený a nastavený vůz. Kromě toho potřebujete jezdce, který s ním dojede do cíle.“
Dá se říct, že poslední závod v Koreji byl pro Vás nejúspěšnějším v roli šéfky týmu? MK: „Svůj první závod v roli šéfky týmu jsem absolvovala před rokem, také v Koreji. Tato sezona není lehká, ráda dám nedělnímu výsledku vysoké hodnocení.“
Očekávala jste, že Nico může vydržet tlak mistrů světa na rychlých vozech? MK: „Nejsme natolik sebevědomí, existovala malá naděje, ale nic víc. Tým zná silné stránky našeho vozu, neměli jsme představu, jak silní jsou naši soupeři. Nedělali jsme si iluze, věděli jsme jenom, že musíme bojovat a nesmíme se vzdát. V neděli to fungovalo, ale zůstáváme realisty.“
Esteban Gutiérrez byl blízko ke svým prvním bodům. Jak hodnotíte jeho pokrok v posledních závodech? MK: „Máte pravdu, v posledních závodech prokázal stabilní pokrok. Esteban jezdí svou první sezonu ve Formuli 1, proto dělá i chyby. V Koreji ztratil svou pozici v prvním kole, pak se ubránil Massovi, který je mnohem zkušenější. Mnoho lidí čeká od Estebana dobré výsledky, když vidí, jak je rychlý Nico, ale my mu musíme dát ještě čas.“
V následující sezoně bude u Vás jezdit mladík Sergej Sirotkin, který nemá žádné zkušenosti. Potřebujete v takové situaci, aby byl druhý pilot zkušený? MK: „Jistě, mladý pilot se pak může učit od zkušeného. Prošli jsme tím v roce 2010, kdy jsme angažovali Pedra De La Rosu. Na druhé straně příchod zkušeného pilota ne vždy garantuje úspěchy, ale byla by to ideální varianta.“
Domníváte se, že si můžete sedmou příčku v Poháru konstruktérů udržet do konce sezony? MK: „Víme, že to nebude jednoduché. Podívejte se na výsledky kvalifikace – prvních 15 jezdců v jedné sekundě. Ale na druhé straně, je složité předvídat průběh závodu, jak se to ukázalo i v Koreji, takže vždy máme šanci na získání většího počtu bodů. Sedmé místo je pro nás důležité i z jiného hlediska – finančního. Rozdíl mezi sedmým a osmým místem je značný.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.