Díky čtvrtému místu Nica Hülkenberga se Sauber dostal v tabulce Poháru konstruktérů před Toro Rosso. Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová vyhlásila, že je to důležitý posun, protože kromě jiného znamená víc peněz.
Jste spokojená s tím, že jste se dostali v Poháru konstruktérů před Toro Rosso? Moniša Kaltenbornová (MK): „V Koreji náš tým absolvoval velmi dobrý víkend. Bylo by ještě lepší, kdyby byly v první desítce oba naše vozy, to se nám ale bohužel nepodařilo. Přesto jsem spokojená s výsledky a jsem ráda za náš tým.“
Jak velkou zásluhu má na výsledcích Nico Hülkenberg? MK: „Výsledek je vždy dílem celého týmu – těžko určit, kdo měl na něm zásadnější podíl. Abyste skončil na čtvrtém místě, musíte mít perfektně připravený a nastavený vůz. Kromě toho potřebujete jezdce, který s ním dojede do cíle.“
Dá se říct, že poslední závod v Koreji byl pro Vás nejúspěšnějším v roli šéfky týmu? MK: „Svůj první závod v roli šéfky týmu jsem absolvovala před rokem, také v Koreji. Tato sezona není lehká, ráda dám nedělnímu výsledku vysoké hodnocení.“
Očekávala jste, že Nico může vydržet tlak mistrů světa na rychlých vozech? MK: „Nejsme natolik sebevědomí, existovala malá naděje, ale nic víc. Tým zná silné stránky našeho vozu, neměli jsme představu, jak silní jsou naši soupeři. Nedělali jsme si iluze, věděli jsme jenom, že musíme bojovat a nesmíme se vzdát. V neděli to fungovalo, ale zůstáváme realisty.“
Esteban Gutiérrez byl blízko ke svým prvním bodům. Jak hodnotíte jeho pokrok v posledních závodech? MK: „Máte pravdu, v posledních závodech prokázal stabilní pokrok. Esteban jezdí svou první sezonu ve Formuli 1, proto dělá i chyby. V Koreji ztratil svou pozici v prvním kole, pak se ubránil Massovi, který je mnohem zkušenější. Mnoho lidí čeká od Estebana dobré výsledky, když vidí, jak je rychlý Nico, ale my mu musíme dát ještě čas.“
V následující sezoně bude u Vás jezdit mladík Sergej Sirotkin, který nemá žádné zkušenosti. Potřebujete v takové situaci, aby byl druhý pilot zkušený? MK: „Jistě, mladý pilot se pak může učit od zkušeného. Prošli jsme tím v roce 2010, kdy jsme angažovali Pedra De La Rosu. Na druhé straně příchod zkušeného pilota ne vždy garantuje úspěchy, ale byla by to ideální varianta.“
Domníváte se, že si můžete sedmou příčku v Poháru konstruktérů udržet do konce sezony? MK: „Víme, že to nebude jednoduché. Podívejte se na výsledky kvalifikace – prvních 15 jezdců v jedné sekundě. Ale na druhé straně, je složité předvídat průběh závodu, jak se to ukázalo i v Koreji, takže vždy máme šanci na získání většího počtu bodů. Sedmé místo je pro nás důležité i z jiného hlediska – finančního. Rozdíl mezi sedmým a osmým místem je značný.“
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.