Díky čtvrtému místu Nica Hülkenberga se Sauber dostal v tabulce Poháru konstruktérů před Toro Rosso. Šéfka týmu Moniša Kaltenbornová vyhlásila, že je to důležitý posun, protože kromě jiného znamená víc peněz.
Jste spokojená s tím, že jste se dostali v Poháru konstruktérů před Toro Rosso? Moniša Kaltenbornová (MK): „V Koreji náš tým absolvoval velmi dobrý víkend. Bylo by ještě lepší, kdyby byly v první desítce oba naše vozy, to se nám ale bohužel nepodařilo. Přesto jsem spokojená s výsledky a jsem ráda za náš tým.“
Jak velkou zásluhu má na výsledcích Nico Hülkenberg? MK: „Výsledek je vždy dílem celého týmu – těžko určit, kdo měl na něm zásadnější podíl. Abyste skončil na čtvrtém místě, musíte mít perfektně připravený a nastavený vůz. Kromě toho potřebujete jezdce, který s ním dojede do cíle.“
Dá se říct, že poslední závod v Koreji byl pro Vás nejúspěšnějším v roli šéfky týmu? MK: „Svůj první závod v roli šéfky týmu jsem absolvovala před rokem, také v Koreji. Tato sezona není lehká, ráda dám nedělnímu výsledku vysoké hodnocení.“
Očekávala jste, že Nico může vydržet tlak mistrů světa na rychlých vozech? MK: „Nejsme natolik sebevědomí, existovala malá naděje, ale nic víc. Tým zná silné stránky našeho vozu, neměli jsme představu, jak silní jsou naši soupeři. Nedělali jsme si iluze, věděli jsme jenom, že musíme bojovat a nesmíme se vzdát. V neděli to fungovalo, ale zůstáváme realisty.“
Esteban Gutiérrez byl blízko ke svým prvním bodům. Jak hodnotíte jeho pokrok v posledních závodech? MK: „Máte pravdu, v posledních závodech prokázal stabilní pokrok. Esteban jezdí svou první sezonu ve Formuli 1, proto dělá i chyby. V Koreji ztratil svou pozici v prvním kole, pak se ubránil Massovi, který je mnohem zkušenější. Mnoho lidí čeká od Estebana dobré výsledky, když vidí, jak je rychlý Nico, ale my mu musíme dát ještě čas.“
V následující sezoně bude u Vás jezdit mladík Sergej Sirotkin, který nemá žádné zkušenosti. Potřebujete v takové situaci, aby byl druhý pilot zkušený? MK: „Jistě, mladý pilot se pak může učit od zkušeného. Prošli jsme tím v roce 2010, kdy jsme angažovali Pedra De La Rosu. Na druhé straně příchod zkušeného pilota ne vždy garantuje úspěchy, ale byla by to ideální varianta.“
Domníváte se, že si můžete sedmou příčku v Poháru konstruktérů udržet do konce sezony? MK: „Víme, že to nebude jednoduché. Podívejte se na výsledky kvalifikace – prvních 15 jezdců v jedné sekundě. Ale na druhé straně, je složité předvídat průběh závodu, jak se to ukázalo i v Koreji, takže vždy máme šanci na získání většího počtu bodů. Sedmé místo je pro nás důležité i z jiného hlediska – finančního. Rozdíl mezi sedmým a osmým místem je značný.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.