Na základě svých zkušeností se domnívá, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Bývalý vlastník týmu Formule 1 Giancarlo Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela ve Velké ceně Singapuru. Nezdá se mu způsob, jakým pilotoval svůj vůz, jinak identický s vozem Marka Webbera. Vettel často zajel v průběhu závodu jedno kolo o víc než dvě sekundy rychleji, než ostatní. Ne jenom jedno, ale v podstatě stále.
Minardi, který osobně závod sledoval přímo v jeho dějišti, okomentoval, co viděl a zmínil se i o trakční kontrole. Jeho poznámky jistě vyprovokují diskuse milovníků konspiračních teorií.
„Z mého místa jsem si vybral některé části tratě jako referenční body pro mé pozorování a porovnávaní jezdeckého stylu jednotlivých pilotů. Na úseku, který jsem sledoval, udělal na mě dojem Vettelův čistý styl řízení. Byl schopen přejet tím úsekem bez jakýchkoliv korekcí na rozdíl od jeho soupeřů, včetně Marka Webbera.“
„Ve stejné části tratě Sebastian přidával plyn přibližně o 50 metrů dřív, než ostatní. Co mě nejvíc překvapilo, byl zvuk jeho motoru. Kromě zrychlování o 50 metrů dřív Němcův motor od Renaultu zněl jinak, než ostatní francouzské motory na trati, také včetně motoru Marka Webbera. Zvuk byl podobný tomu, jaký produkovali motory ve vozech s trakční kontrolou, když byla ještě ve Formuli 1 povolená,“ vyhlásil Minardi.
66letý Ital chápe technický pokrok, který může znamenat malou výhodu, ale tvrdí, že jsou nutné odpovědi na otázku, jak je možné, že Vettel mohl ujíždět svým soupeřům tak rychlým tempem kolo za kolem.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
„Není mým úmyslem znehodnotit výkon Sebastiana Vettela, který řídí svůj vůz tím nejlepším způsobem, jakým může. Také nechci nikoho obvinit, jen jsem chtěl říct, co jsem osobně viděl a slyšel v průběhu tří dnů v Singapuru. Na základě mých zkušeností se domnívám, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Je to jako rozdíl mezi třemi generacemi vozů, je to obrovská časová mezera. Viděl jsem toho dost: Vettelův čistý styl jízdy, jeho zrychlování o 50 metrů dřív od ostatních, nezvyklý zvuk jeho motoru a náskok 2,5 sekundy v každém kole. Vyvolává to u mě hodně otázek, na které bych chtěl znát odpověď.“
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě překvapivě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.