Na základě svých zkušeností se domnívá, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Bývalý vlastník týmu Formule 1 Giancarlo Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela ve Velké ceně Singapuru. Nezdá se mu způsob, jakým pilotoval svůj vůz, jinak identický s vozem Marka Webbera. Vettel často zajel v průběhu závodu jedno kolo o víc než dvě sekundy rychleji, než ostatní. Ne jenom jedno, ale v podstatě stále.
Minardi, který osobně závod sledoval přímo v jeho dějišti, okomentoval, co viděl a zmínil se i o trakční kontrole. Jeho poznámky jistě vyprovokují diskuse milovníků konspiračních teorií.
„Z mého místa jsem si vybral některé části tratě jako referenční body pro mé pozorování a porovnávaní jezdeckého stylu jednotlivých pilotů. Na úseku, který jsem sledoval, udělal na mě dojem Vettelův čistý styl řízení. Byl schopen přejet tím úsekem bez jakýchkoliv korekcí na rozdíl od jeho soupeřů, včetně Marka Webbera.“
„Ve stejné části tratě Sebastian přidával plyn přibližně o 50 metrů dřív, než ostatní. Co mě nejvíc překvapilo, byl zvuk jeho motoru. Kromě zrychlování o 50 metrů dřív Němcův motor od Renaultu zněl jinak, než ostatní francouzské motory na trati, také včetně motoru Marka Webbera. Zvuk byl podobný tomu, jaký produkovali motory ve vozech s trakční kontrolou, když byla ještě ve Formuli 1 povolená,“ vyhlásil Minardi.
66letý Ital chápe technický pokrok, který může znamenat malou výhodu, ale tvrdí, že jsou nutné odpovědi na otázku, jak je možné, že Vettel mohl ujíždět svým soupeřům tak rychlým tempem kolo za kolem.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
„Není mým úmyslem znehodnotit výkon Sebastiana Vettela, který řídí svůj vůz tím nejlepším způsobem, jakým může. Také nechci nikoho obvinit, jen jsem chtěl říct, co jsem osobně viděl a slyšel v průběhu tří dnů v Singapuru. Na základě mých zkušeností se domnívám, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Je to jako rozdíl mezi třemi generacemi vozů, je to obrovská časová mezera. Viděl jsem toho dost: Vettelův čistý styl jízdy, jeho zrychlování o 50 metrů dřív od ostatních, nezvyklý zvuk jeho motoru a náskok 2,5 sekundy v každém kole. Vyvolává to u mě hodně otázek, na které bych chtěl znát odpověď.“
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.