Na základě svých zkušeností se domnívá, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Bývalý vlastník týmu Formule 1 Giancarlo Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela ve Velké ceně Singapuru. Nezdá se mu způsob, jakým pilotoval svůj vůz, jinak identický s vozem Marka Webbera. Vettel často zajel v průběhu závodu jedno kolo o víc než dvě sekundy rychleji, než ostatní. Ne jenom jedno, ale v podstatě stále.
Minardi, který osobně závod sledoval přímo v jeho dějišti, okomentoval, co viděl a zmínil se i o trakční kontrole. Jeho poznámky jistě vyprovokují diskuse milovníků konspiračních teorií.
„Z mého místa jsem si vybral některé části tratě jako referenční body pro mé pozorování a porovnávaní jezdeckého stylu jednotlivých pilotů. Na úseku, který jsem sledoval, udělal na mě dojem Vettelův čistý styl řízení. Byl schopen přejet tím úsekem bez jakýchkoliv korekcí na rozdíl od jeho soupeřů, včetně Marka Webbera.“
„Ve stejné části tratě Sebastian přidával plyn přibližně o 50 metrů dřív, než ostatní. Co mě nejvíc překvapilo, byl zvuk jeho motoru. Kromě zrychlování o 50 metrů dřív Němcův motor od Renaultu zněl jinak, než ostatní francouzské motory na trati, také včetně motoru Marka Webbera. Zvuk byl podobný tomu, jaký produkovali motory ve vozech s trakční kontrolou, když byla ještě ve Formuli 1 povolená,“ vyhlásil Minardi.
66letý Ital chápe technický pokrok, který může znamenat malou výhodu, ale tvrdí, že jsou nutné odpovědi na otázku, jak je možné, že Vettel mohl ujíždět svým soupeřům tak rychlým tempem kolo za kolem.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
„Není mým úmyslem znehodnotit výkon Sebastiana Vettela, který řídí svůj vůz tím nejlepším způsobem, jakým může. Také nechci nikoho obvinit, jen jsem chtěl říct, co jsem osobně viděl a slyšel v průběhu tří dnů v Singapuru. Na základě mých zkušeností se domnívám, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Je to jako rozdíl mezi třemi generacemi vozů, je to obrovská časová mezera. Viděl jsem toho dost: Vettelův čistý styl jízdy, jeho zrychlování o 50 metrů dřív od ostatních, nezvyklý zvuk jeho motoru a náskok 2,5 sekundy v každém kole. Vyvolává to u mě hodně otázek, na které bych chtěl znát odpověď.“
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.