Na základě svých zkušeností se domnívá, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Bývalý vlastník týmu Formule 1 Giancarlo Minardi zpochybnil suverénní vítězství Sebastiana Vettela ve Velké ceně Singapuru. Nezdá se mu způsob, jakým pilotoval svůj vůz, jinak identický s vozem Marka Webbera. Vettel často zajel v průběhu závodu jedno kolo o víc než dvě sekundy rychleji, než ostatní. Ne jenom jedno, ale v podstatě stále.
Minardi, který osobně závod sledoval přímo v jeho dějišti, okomentoval, co viděl a zmínil se i o trakční kontrole. Jeho poznámky jistě vyprovokují diskuse milovníků konspiračních teorií.
„Z mého místa jsem si vybral některé části tratě jako referenční body pro mé pozorování a porovnávaní jezdeckého stylu jednotlivých pilotů. Na úseku, který jsem sledoval, udělal na mě dojem Vettelův čistý styl řízení. Byl schopen přejet tím úsekem bez jakýchkoliv korekcí na rozdíl od jeho soupeřů, včetně Marka Webbera.“
„Ve stejné části tratě Sebastian přidával plyn přibližně o 50 metrů dřív, než ostatní. Co mě nejvíc překvapilo, byl zvuk jeho motoru. Kromě zrychlování o 50 metrů dřív Němcův motor od Renaultu zněl jinak, než ostatní francouzské motory na trati, také včetně motoru Marka Webbera. Zvuk byl podobný tomu, jaký produkovali motory ve vozech s trakční kontrolou, když byla ještě ve Formuli 1 povolená,“ vyhlásil Minardi.
66letý Ital chápe technický pokrok, který může znamenat malou výhodu, ale tvrdí, že jsou nutné odpovědi na otázku, jak je možné, že Vettel mohl ujíždět svým soupeřům tak rychlým tempem kolo za kolem.
Sebastian Vettel v Singapuru (foto: Red Bull Racing)
„Není mým úmyslem znehodnotit výkon Sebastiana Vettela, který řídí svůj vůz tím nejlepším způsobem, jakým může. Také nechci nikoho obvinit, jen jsem chtěl říct, co jsem osobně viděl a slyšel v průběhu tří dnů v Singapuru. Na základě mých zkušeností se domnívám, že zvyšovat svůj náskok o dvě a půl sekundy v každém kole je moc.
Je to jako rozdíl mezi třemi generacemi vozů, je to obrovská časová mezera. Viděl jsem toho dost: Vettelův čistý styl jízdy, jeho zrychlování o 50 metrů dřív od ostatních, nezvyklý zvuk jeho motoru a náskok 2,5 sekundy v každém kole. Vyvolává to u mě hodně otázek, na které bych chtěl znát odpověď.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.