Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff si nemyslí, že nová pravidla v roce 2014 významně změní rozložení sil ve Formuli 1.
V příštím roce vymění monoposty Formule 1 své osmiválce za menší šestiválcové turbomotory, aplikovat se budou i další technické změny. Některé týmy, včetně Ferrari, se domnívají, že výrazná změna pravidel bude znamenat novou a hlavně stejnou startovní čáru pro všechny týmy a může zamíchat pořadím týmů. Toto Wolff přesto věří, že Red Bull si zachová svou dominanci a zůstane konkurenceschopný.
„Výkony týmů závisí na schopných lidech, kteří jsou ve špičkových týmech, nevidím prostor pro výraznou změnu rozložení sil. Vliv můžou mít v určité míře i motory, ale když se podíváte na zázemí Ferrari v Maranellu a Renaultu ve Viry, zjistíte, že oba jsou motivováni na stejné úrovni. Já nevidím velké rozdíly.“
Toto Wolf se domnívá, že přetrvávající dominance Sebastiana Vettela by mohla mít na Formuli 1 negativní vliv.
„Už jsme měli ve Formuli 1 období dominance určitých pilotů a týmů. Lidé pak mluvili o nudě, když stále vítězil Michael Schumacher, teď je to stejné s Vettelem. To je odvrácená strana úspěchu. Má to na sport negativní vliv? Jistě, dlouhodobá dominance jednoho pilota a jednoho týmu není zrovna nevzrušujícejší věcí. Ale tento sport miluji proto, že se v něm nedá podvádět, protože je v něm časomíra. A ta v současnosti říká, že nejlepší prácí odvádí Red Bull.“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.