Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff si nemyslí, že nová pravidla v roce 2014 významně změní rozložení sil ve Formuli 1.
V příštím roce vymění monoposty Formule 1 své osmiválce za menší šestiválcové turbomotory, aplikovat se budou i další technické změny. Některé týmy, včetně Ferrari, se domnívají, že výrazná změna pravidel bude znamenat novou a hlavně stejnou startovní čáru pro všechny týmy a může zamíchat pořadím týmů. Toto Wolff přesto věří, že Red Bull si zachová svou dominanci a zůstane konkurenceschopný.
„Výkony týmů závisí na schopných lidech, kteří jsou ve špičkových týmech, nevidím prostor pro výraznou změnu rozložení sil. Vliv můžou mít v určité míře i motory, ale když se podíváte na zázemí Ferrari v Maranellu a Renaultu ve Viry, zjistíte, že oba jsou motivováni na stejné úrovni. Já nevidím velké rozdíly.“
Toto Wolf se domnívá, že přetrvávající dominance Sebastiana Vettela by mohla mít na Formuli 1 negativní vliv.
„Už jsme měli ve Formuli 1 období dominance určitých pilotů a týmů. Lidé pak mluvili o nudě, když stále vítězil Michael Schumacher, teď je to stejné s Vettelem. To je odvrácená strana úspěchu. Má to na sport negativní vliv? Jistě, dlouhodobá dominance jednoho pilota a jednoho týmu není zrovna nevzrušujícejší věcí. Ale tento sport miluji proto, že se v něm nedá podvádět, protože je v něm časomíra. A ta v současnosti říká, že nejlepší prácí odvádí Red Bull.“
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.