SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Mechanici McLarenu předvedli nejrychlejší zastávku, když Sergia Péreze odbavili během 2,5 sekundy. V článku se podíváme také na to, s jakými strategiemi odjeli klasifikovaní piloti Velkou cenu Singapuru 2013.
Bleskurychlé přezutí zvládli u McLarenu při první zastávce mladého Mexičana ve 14. kole. Další zastávky ale již tak skvělé nebyly: 3,2 s ve 25. kole, u Buttona první trvala 3,1 s a druhá během výjezdu safety caru podprůměrných 3,9 s.
Za rychlou práci v boxech si pochvalu zaslouží Red Bull, který vítěze závodu Vettela odbavili vždy do 2,8 s; smolaře Marka Webbera, jenž musel odstoupit v posledním kole kvůli poklesu tlaku vody, za 2,9 a 2,7 s.
Mercedesu a Ferrari se dnes pod 3 sekundy podařila pouze jedna ze čtyř, resp. pěti zastávek: v 15. kole u Hamiltona a u stáje z Maranella ve 12. kole při přezouvání Massy.
Vettel si v Singapuru dojel pro 33. vítězství ve své kariéře po strategii využívající dvou zastávek. Stejný počet zvolilo dalších deset jezdců. Osm se jich v boxech ukázalo třikrát, Bianchi s Marussií dokonce čtyřikrát. Do závodu startovali všichni na super-měkké směsi, výjimkou na středně-tvrdé byl pouze Sutil.
Velkou cenu vypsanou na 61 okruhů od 25. do 30. kola přerušil výjezd safety caru po Ricciardově chybě. Mnoho jezdců toho využilo pro výměnu pneumatik, vedoucí čtveřice však zůstala na trati a Vettel přišel o svůj 13sekundový náskok. Zpomalovací vůz zamíchal strategiemi, lídr šampionátu nicméně ukázal, že s dominantním vozem lze vyhrát při jakémkoliv plánu.
Limitujícím faktorem dnes byla dle očekávání teplotní degradace pneumatik spíše než jejich fyzické opotřebení. Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedli Alonso, Button, Gutiérrez, Hülkenberg, Pérez, Räikkönen - všichni na ní shodně ujeli 36 kol (59 % závodu). Na super-měkké směsi vydrželi nejdéle Di Resta s Vergnem: 22 kol (36,1 %).
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.