SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Mechanici McLarenu předvedli nejrychlejší zastávku, když Sergia Péreze odbavili během 2,5 sekundy. V článku se podíváme také na to, s jakými strategiemi odjeli klasifikovaní piloti Velkou cenu Singapuru 2013.
Bleskurychlé přezutí zvládli u McLarenu při první zastávce mladého Mexičana ve 14. kole. Další zastávky ale již tak skvělé nebyly: 3,2 s ve 25. kole, u Buttona první trvala 3,1 s a druhá během výjezdu safety caru podprůměrných 3,9 s.
Za rychlou práci v boxech si pochvalu zaslouží Red Bull, který vítěze závodu Vettela odbavili vždy do 2,8 s; smolaře Marka Webbera, jenž musel odstoupit v posledním kole kvůli poklesu tlaku vody, za 2,9 a 2,7 s.
Mercedesu a Ferrari se dnes pod 3 sekundy podařila pouze jedna ze čtyř, resp. pěti zastávek: v 15. kole u Hamiltona a u stáje z Maranella ve 12. kole při přezouvání Massy.
Vettel si v Singapuru dojel pro 33. vítězství ve své kariéře po strategii využívající dvou zastávek. Stejný počet zvolilo dalších deset jezdců. Osm se jich v boxech ukázalo třikrát, Bianchi s Marussií dokonce čtyřikrát. Do závodu startovali všichni na super-měkké směsi, výjimkou na středně-tvrdé byl pouze Sutil.
Velkou cenu vypsanou na 61 okruhů od 25. do 30. kola přerušil výjezd safety caru po Ricciardově chybě. Mnoho jezdců toho využilo pro výměnu pneumatik, vedoucí čtveřice však zůstala na trati a Vettel přišel o svůj 13sekundový náskok. Zpomalovací vůz zamíchal strategiemi, lídr šampionátu nicméně ukázal, že s dominantním vozem lze vyhrát při jakémkoliv plánu.
Limitujícím faktorem dnes byla dle očekávání teplotní degradace pneumatik spíše než jejich fyzické opotřebení. Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedli Alonso, Button, Gutiérrez, Hülkenberg, Pérez, Räikkönen - všichni na ní shodně ujeli 36 kol (59 % závodu). Na super-měkké směsi vydrželi nejdéle Di Resta s Vergnem: 22 kol (36,1 %).
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.