SINGAPUR - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Mechanici McLarenu předvedli nejrychlejší zastávku, když Sergia Péreze odbavili během 2,5 sekundy. V článku se podíváme také na to, s jakými strategiemi odjeli klasifikovaní piloti Velkou cenu Singapuru 2013.
Bleskurychlé přezutí zvládli u McLarenu při první zastávce mladého Mexičana ve 14. kole. Další zastávky ale již tak skvělé nebyly: 3,2 s ve 25. kole, u Buttona první trvala 3,1 s a druhá během výjezdu safety caru podprůměrných 3,9 s.
Za rychlou práci v boxech si pochvalu zaslouží Red Bull, který vítěze závodu Vettela odbavili vždy do 2,8 s; smolaře Marka Webbera, jenž musel odstoupit v posledním kole kvůli poklesu tlaku vody, za 2,9 a 2,7 s.
Mercedesu a Ferrari se dnes pod 3 sekundy podařila pouze jedna ze čtyř, resp. pěti zastávek: v 15. kole u Hamiltona a u stáje z Maranella ve 12. kole při přezouvání Massy.
Vettel si v Singapuru dojel pro 33. vítězství ve své kariéře po strategii využívající dvou zastávek. Stejný počet zvolilo dalších deset jezdců. Osm se jich v boxech ukázalo třikrát, Bianchi s Marussií dokonce čtyřikrát. Do závodu startovali všichni na super-měkké směsi, výjimkou na středně-tvrdé byl pouze Sutil.
Velkou cenu vypsanou na 61 okruhů od 25. do 30. kola přerušil výjezd safety caru po Ricciardově chybě. Mnoho jezdců toho využilo pro výměnu pneumatik, vedoucí čtveřice však zůstala na trati a Vettel přišel o svůj 13sekundový náskok. Zpomalovací vůz zamíchal strategiemi, lídr šampionátu nicméně ukázal, že s dominantním vozem lze vyhrát při jakémkoliv plánu.
Limitujícím faktorem dnes byla dle očekávání teplotní degradace pneumatik spíše než jejich fyzické opotřebení. Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedli Alonso, Button, Gutiérrez, Hülkenberg, Pérez, Räikkönen - všichni na ní shodně ujeli 36 kol (59 % závodu). Na super-měkké směsi vydrželi nejdéle Di Resta s Vergnem: 22 kol (36,1 %).
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.