Bezpečnostní delegát Mezinárodní automobilové federace (FIA) Charlie Whiting ve středu navštívil Mexiko, aby provedl inspekci okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez před jeho návratem do kalendáře závodů příští rok.
Seriál Formule 1 by se měl příští rok vrátit do Mexika, první návrh kalendáře zatím čítá 21 závodů. Poprvé se se poblíž hlavního města Mexico City jela velká cena v roce 1962, naposledy 1992, kdy ji vyhrál Nigel Mansell s Williamsem před svým týmovým kolegou Riccardem Patresem.
Whiting zavítal na okruh společně s Federicem Alamánem, ředitelem pořádající společnosti OCESA, s Tavo Hellmundem, viceprezidentem FIA Jorge Abedem a Johannese Hogrebem z návrhářské společnosti Hermana Tilkeho.
Ten bude mít znovu na starosti renovaci okruhu, stejně jako to dělal již mnohokrát v minulosti. Má zajistit, aby splňoval nejnovější standardy FIA prvního stupně pro pořádání závodů F1. Mexická trať skýtá několik zajímavých výzev - kromě nadmořské výšky 2 285 m n. m. mezi ně patří i poslední rychlá 180° zatáčka Peraltada, která vrací vozy na cílovou rovinku.
Mapa mexického okruhu (zdroj: Wikipedie)
Na místě bude třeba provést několik změn včetně úpravy zatáček a vylepšení budov v zázemí - až pak bude moci Whiting podepsat jeho možné zařazení do kalendáře pro příští rok. Velká cena Mexika je prozatím plánována na 9. listopadu 2014.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.