Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová po Velké ceně Itálie pěje chvály na svého jezdce Nica Hülkenberga a jejich letošní monopost C32.
"Z mého pohledu odvedl tým a Nico výbornou práci. Abyste získali takový výsledek, musíte mít auto, které vám to umožní, a jezdce, který se o to postará," uvádí Kaltenbornová pro Sky Sports po závodním víkendu v Itálii, kde Hülkenberg vybojoval třetí místo na roštu a v neděli dojel jako pátý.
"Když se podívám na auto, podnikli jsme několik kroků, které nepřetržitě realizujeme, abychom mohli získat to správné porozumění. Zdá se, že ho máme, protože vše, co jsme v posledních závodech udělali, nasvědčuje tomu, že se krok po kroku zlepšujeme.
Samozřejmě pak potřebujete jezdce, který dokáže ten potenciál využít a získat s ním ten nejlepší možný výsledek," oceňuje Rakušanka zlepšující se konkurenceschopnost vozu C32 a Hülkenbergovo umění.
Z Monzy si Sauber odváží povzbuzení. Okruh Marina Bay v Singapuru však na auta klade odlišné požadavky. "Nechceme srovnávat to, co jsme dokázali tady s žádným dalším okruhem. Musíte také pochopit, že jsme sem přijeli s velmi zvláštním balíkem."
Sauber si v Monze dojel pro letošní zatím nejlepší výsledek, vozu už rozumí lépe (foto: Sauber Motorsport AG)
"Připravili jsme specifikaci pro Monzu,... před ní jsme byli znepokojeni kvůli tomu, jak konkurence- schopní bychom mohli být. Nebyli jsme tak optimističtí, jak ukazuje výsledek. Ukazuje nám to však, že skutečně rozumíme vozu správně. Učinili jsme ty správné změny v nastavení a správně se přizpůsobili.
Dává nám to sebedůvěru, že na základě toho můžeme v nadcházejících závodech dosáhnout to stejné," věří Kaltenbornová po 10bodovém přídělu z Itálie.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.