Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová po Velké ceně Itálie pěje chvály na svého jezdce Nica Hülkenberga a jejich letošní monopost C32.
"Z mého pohledu odvedl tým a Nico výbornou práci. Abyste získali takový výsledek, musíte mít auto, které vám to umožní, a jezdce, který se o to postará," uvádí Kaltenbornová pro Sky Sports po závodním víkendu v Itálii, kde Hülkenberg vybojoval třetí místo na roštu a v neděli dojel jako pátý.
"Když se podívám na auto, podnikli jsme několik kroků, které nepřetržitě realizujeme, abychom mohli získat to správné porozumění. Zdá se, že ho máme, protože vše, co jsme v posledních závodech udělali, nasvědčuje tomu, že se krok po kroku zlepšujeme.
Samozřejmě pak potřebujete jezdce, který dokáže ten potenciál využít a získat s ním ten nejlepší možný výsledek," oceňuje Rakušanka zlepšující se konkurenceschopnost vozu C32 a Hülkenbergovo umění.
Z Monzy si Sauber odváží povzbuzení. Okruh Marina Bay v Singapuru však na auta klade odlišné požadavky. "Nechceme srovnávat to, co jsme dokázali tady s žádným dalším okruhem. Musíte také pochopit, že jsme sem přijeli s velmi zvláštním balíkem."
Sauber si v Monze dojel pro letošní zatím nejlepší výsledek, vozu už rozumí lépe (foto: Sauber Motorsport AG)
"Připravili jsme specifikaci pro Monzu,... před ní jsme byli znepokojeni kvůli tomu, jak konkurence- schopní bychom mohli být. Nebyli jsme tak optimističtí, jak ukazuje výsledek. Ukazuje nám to však, že skutečně rozumíme vozu správně. Učinili jsme ty správné změny v nastavení a správně se přizpůsobili.
Dává nám to sebedůvěru, že na základě toho můžeme v nadcházejících závodech dosáhnout to stejné," věří Kaltenbornová po 10bodovém přídělu z Itálie.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.