Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová po Velké ceně Itálie pěje chvály na svého jezdce Nica Hülkenberga a jejich letošní monopost C32.
"Z mého pohledu odvedl tým a Nico výbornou práci. Abyste získali takový výsledek, musíte mít auto, které vám to umožní, a jezdce, který se o to postará," uvádí Kaltenbornová pro Sky Sports po závodním víkendu v Itálii, kde Hülkenberg vybojoval třetí místo na roštu a v neděli dojel jako pátý.
"Když se podívám na auto, podnikli jsme několik kroků, které nepřetržitě realizujeme, abychom mohli získat to správné porozumění. Zdá se, že ho máme, protože vše, co jsme v posledních závodech udělali, nasvědčuje tomu, že se krok po kroku zlepšujeme.
Samozřejmě pak potřebujete jezdce, který dokáže ten potenciál využít a získat s ním ten nejlepší možný výsledek," oceňuje Rakušanka zlepšující se konkurenceschopnost vozu C32 a Hülkenbergovo umění.
Z Monzy si Sauber odváží povzbuzení. Okruh Marina Bay v Singapuru však na auta klade odlišné požadavky. "Nechceme srovnávat to, co jsme dokázali tady s žádným dalším okruhem. Musíte také pochopit, že jsme sem přijeli s velmi zvláštním balíkem."
Sauber si v Monze dojel pro letošní zatím nejlepší výsledek, vozu už rozumí lépe (foto: Sauber Motorsport AG)
"Připravili jsme specifikaci pro Monzu,... před ní jsme byli znepokojeni kvůli tomu, jak konkurence- schopní bychom mohli být. Nebyli jsme tak optimističtí, jak ukazuje výsledek. Ukazuje nám to však, že skutečně rozumíme vozu správně. Učinili jsme ty správné změny v nastavení a správně se přizpůsobili.
Dává nám to sebedůvěru, že na základě toho můžeme v nadcházejících závodech dosáhnout to stejné," věří Kaltenbornová po 10bodovém přídělu z Itálie.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.