Paul di Resta je po své havárii z úvodu Velké ceny Itálie zdrcený. Skot byl za svou chybu po závodě navíc napomenut komisaři.
Jezdec Force Indie kolidoval s Lotusem Romaina Grosjeana poté, co se klubko vozů před ním při brzdění do druhé šikany v prvním kole najednou smrsklo.
Na dotaz, zda má štěstí, že se vyhnul většímu trestu, Di Resta odpověděl: "V určitém smyslu ano, ale Romainův vůz jsem nepoškodil. Přišel k setkání a řekl, že jsem ho vůbec nepoškodil. Je to poprvé, co jsem udělal něco takového." Skot mohl dostat trest v podobě odsunu o několik míst vzad v příští Velké ceně Singapuru. Při nehodě se ale po poškození levého předního rohu svého vozu vyřadil sám.
V Itálii prožil smolný víkend - již v posledním tréninku v sobotu dopoledne před kvalifikací havaroval kvůli technickému problému v Parabolice. "Jsem dost zničený. Byla to těžká sobota po tom selhání brzd, kdy jsem skončil v pneumatikách před kvalifikací, a kvůli tomu, co se odehrálo v závodě. Byl to jeden z těch víkendů, na které je nelepší zapomenout."
Po problémech v kvalifikaci startoval na roštu až z 15. místa hluboko v poli. "Ztratil jsem z dohledu zatáčku, protože se přede mnou sjelo více vozů, než jsem čekal. Snažil jsem se jim vyhnout, umístit svůj vůz doprostřed, ale opravdu už jsem neměl kudy jet a narazil jsem celkem tvrdě do Grosjeana.
Samozřejmě jsem to nechtěl - ani jsem se nesnažil nikoho předjet. Šlo jen o harmonikový efekt, kterého jsem si nebyl vědom. Nemohl jsem vidět, co se odehrává o dva, tři vozy přede mnou, když se snažili jeden druhého předjet," vysvětluje zklamaný Di Resta.
Paul di Resta se bude snažit na víkend v Monze co nejdříve zapomenout (foto: Sahara Force India)
"Adrian a Grosjean byli přede mnou a celé to viděli, dokázali se stáhnout. Ale když jsem se já snažil zastavit, už to nevyšlo," dodává Skot, jehož týmový kolega Adrian Sutil pak jezdil mimo body a nakonec skončil až na 16. místě poté, co kolo před cílem zamířil do garáže.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.