Paul di Resta je po své havárii z úvodu Velké ceny Itálie zdrcený. Skot byl za svou chybu po závodě navíc napomenut komisaři.
Jezdec Force Indie kolidoval s Lotusem Romaina Grosjeana poté, co se klubko vozů před ním při brzdění do druhé šikany v prvním kole najednou smrsklo.
Na dotaz, zda má štěstí, že se vyhnul většímu trestu, Di Resta odpověděl: "V určitém smyslu ano, ale Romainův vůz jsem nepoškodil. Přišel k setkání a řekl, že jsem ho vůbec nepoškodil. Je to poprvé, co jsem udělal něco takového." Skot mohl dostat trest v podobě odsunu o několik míst vzad v příští Velké ceně Singapuru. Při nehodě se ale po poškození levého předního rohu svého vozu vyřadil sám.
V Itálii prožil smolný víkend - již v posledním tréninku v sobotu dopoledne před kvalifikací havaroval kvůli technickému problému v Parabolice. "Jsem dost zničený. Byla to těžká sobota po tom selhání brzd, kdy jsem skončil v pneumatikách před kvalifikací, a kvůli tomu, co se odehrálo v závodě. Byl to jeden z těch víkendů, na které je nelepší zapomenout."
Po problémech v kvalifikaci startoval na roštu až z 15. místa hluboko v poli. "Ztratil jsem z dohledu zatáčku, protože se přede mnou sjelo více vozů, než jsem čekal. Snažil jsem se jim vyhnout, umístit svůj vůz doprostřed, ale opravdu už jsem neměl kudy jet a narazil jsem celkem tvrdě do Grosjeana.
Samozřejmě jsem to nechtěl - ani jsem se nesnažil nikoho předjet. Šlo jen o harmonikový efekt, kterého jsem si nebyl vědom. Nemohl jsem vidět, co se odehrává o dva, tři vozy přede mnou, když se snažili jeden druhého předjet," vysvětluje zklamaný Di Resta.
Paul di Resta se bude snažit na víkend v Monze co nejdříve zapomenout (foto: Sahara Force India)
"Adrian a Grosjean byli přede mnou a celé to viděli, dokázali se stáhnout. Ale když jsem se já snažil zastavit, už to nevyšlo," dodává Skot, jehož týmový kolega Adrian Sutil pak jezdil mimo body a nakonec skončil až na 16. místě poté, co kolo před cílem zamířil do garáže.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.