Vysokorychlostní Monza vyžadující nízký přítlak Red Bull moc sedět neměla. Přesto si na ní Sebastian Vettel dojel pohodlně pro své další vítězství a zvýšil náskok na čele šampionátu.
Po úspěšném víkendu v Belgii designér Red Bullu Adrian Newey uvedl, že Monza pro jeho tým moc pozitivní nebude. Nakonec ale v neděli slavil se svými jezdci první a třetí místo. Byla dominance pro rakouskou stáj opravdu překvapivá?
"Myslím, že Adrian byl překvapený stejně jako my. Zrovna při cestě na pódiu mi řekl: 'Myslel jsem si, že to tento víkend bude o zamezení škodám.' A já mu odpověděl: 'No, když takhle vypadá omezování škod, pak bych jich chtěl po zbytek sezóny utrpět co nejvíce,'" popisoval vysmátý Vettel.
"Nás překvapila rychlost už v pátek. Z pohledu vyvážení jsem byl s vozem velmi spokojený, podobně jako před dvěma lety. Takže jsme očividně byli konkurenceschopní v Kanadě a velmi konkurenceschopní ve Spa, na tratích pro střední přítlak," pokračuje suverénní lídr šampionátu.
"Tohle bylo trochu neznámé. Opět jsme nebyli na rovinkách nejrychlejší, ale byli jsme dostatečně rychlí uprostřed, což stačí na to, abychom využili naše silné stránky v zatáčkách, i když jsme jezdili s tak malými křídly, jak jsme si jen mohli dovolit," uvádí Vettel, kterému výkonnost svého vozu připomněla rok 2011.
Sebastian Vettel projíždí jako první cílem Velké ceny Itálie 2013 (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok to bylo samozřejmě podobné roku 2011, kdy se naše auto zkrátka zdálo v zatáčkách velmi dobře vyvážené. Cítil jsem se velmi dobře ve všech středně rychlých úsecích a v šikanách. Není to ale tak jednoduché, jak si myslíte.
Lidé říkají, že v Monze zkrátka potřebujete výkon a malá křídla, jenže když se vůz nechová správně, neumožňuje vám to vaši hru a ztrácíte spoustu času - jen protože nejste konkurenceschopní.
Auta se smýkají více než po zbytek roku, protože jezdíte s menším přítlakem, takže s tím musíte být spokojeni a přijmout to. V tomto ohledu letos máme auto, které je podobné tomu z roku 2011. Umožnilo mi to si hrát a přesto se cítit pohodlně, i když bylo rozpustilejší.
Poslední dva závody pro nás byly velmi dobré, ale celkově si myslím, že to je letos celkem vyrovnané. Včera jsme poprvé získali pole-position za skutečně suchých podmínek, když pomineme Melbourne, protože tam bylo trochu mokro a v Q3 dráha osychala."
RB9 je dalším vozem, který se Adrianovi Neweymu povedl (foto: Red Bull Racing)
"Z tohoto pohledu se tedy zdá, že jsme učinili pokrok a v závodě letos vyniklo, že máme velmi, velmi silné závodní auto. Myslím si, že v průměru jsme byli společně s Ferrari v závodě nejrychlejší," dodává Vettel.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.