MONZA - 2. TRÉNINK; Sebastian Vettel předvedl nejrychlejší kolo odpoledního tréninku v Itálii, svého týmového kolegu na druhém místě předčil o více než 6 desetin sekundy. Zajímavá situace nastala u Lotusu, který nasadil vozy s odlišným rozvorem - oba dosáhly shodného času na kolo.
Odpoledne se v Itálii představili všichni závodní piloti včetně Julese Bianchiho (Marussia), Adriana Sutila (Force India) a Gieda van der Gardeho (Caterham), kteří dopoledne své vozy přenechali rezervním jezdcům.
Z boxů ve 14:00 hod jako první vyjeli Chilton s Buttonem a Räikkönenem a ihned zamířili ke svým letmým kolům. Teplota vzduchu se vyšplhala nad 30 °C, asfalt byl rozehřátý na ideálních 43 °C. Jensona od Kimiho při prvních pokusech dělilo jen 8 tisícin. Brit si však stěžuje na potíže se zadní částí svého McLarenu.
Na čele se po 10 min usazuje Vettel - 1:25,616 min. Loni byl ve druhém tréninku nejrychlejší Hamilton s časem 1:25,290 min. Sebův týmový kolega Webber má problémy s KERSem, Red Bull mu mění baterie.
Po 22 min se mu daří dostat se za úřadujícího mistra světa na druhé místo - 1:25,253 min. Seb zvyšuje po půl hodině laťku na 1:24,721 a 1:24,453 min, tentokrát už ale na středně-tvrdé směsi, která byla v jeho případě o 0,3 s rychlejší.
Ferrari jezdí těsně za sebou, domácí stáj zřejmě nacvičuje jízdu v aerodynamickém stínu pro sobotní kvalifikaci. Týmy se jinak soustředily zejména na srovnávání obou druhů pneumatik při jízdách s menším a větším množstvím paliva.
Räikkönen ve druhém tréninku pokračoval s delším vozem (foto: Lotus F1 Team)
Red Bull dolaďoval úroveň svého přítlaku, s níž nebyl po prvním tréninku úplně spokojený, a nasadil další přední křídlo. Mercedesu i Ferrari balíky pro nízký přítlak fungují dobře. U Lotusu jsou s delším rozvorem Kimiho vozu spokojeni, nové šasi se zdá být také aerodynamicky efektivnější, byť s Grosjeanem dosáhli na tisícinu sekundy stejného času (1:25,116 min).
Hamilton si ale odpoledne stěžoval na nedotáčivost svého monopostu: "Stále trpíme příliš velkou nedotáčivostí. Auto se zdá být na rovinkách příliš pomalé," hlásil do rádia inženýrům. Od poloviny druhého tréninku jezdili už všichni piloti na středně tvrdých pneumatikách.
Van der Garde se podivuje nad nedostatkem přilnavosti na nové sadě pneumatik: "Normálně když nasadíte nové gumy, máte spoustu gripu. Ale já nic necítím, což je opravdu podivné. Žádná přilnavost ve srovnání s první jízdou."
Televizní režie v Monze nabízí nový pohled na pneumatiky pomocí termokamery,nahoře Maldonado, dole Di Resty po průjezdu Parabolicou
Vozy v závěru kroužily s větším množstvím paliva, Vettel byl i při těchto pokusech zhruba o půl sekundy rychlejší než zbytek, navíc jezdil konzistentně jako robot.
Massa 20 min před koncem bojuje s technickými problémy svého Ferrari: "Mám potíže s převodovkou, mám problém s řazením, zasekl jsem se na trojce." Scuderii však rychlost na nejlepší schází, na Red Bull v závěru už neměly ani Lotusy či Mercedesy.
Počty kol ujeté ve 2. tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Ricciardo - 339,1; 2. Massa - 338,4; 3. Vergne - 337,7; 4. Alonso - 337,6; 5. Rosberg - 337,5; 6. Di Resta - 337,3; 7. Hamilton - 337,3; 8. Raikkonen - 337,2... 21. Vettel - 329,1; 22. Webber - 328,9.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů (červeně) a skutečných časů (modře)
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.