Kimi Räikkönen v médiích opět připomněl své osobní hodnoty. Pokud mu tým neposkytne jistotu zábavy vedle pracovních povinností, nevidí důvod, proč by měl ve Formuli 1 zůstávat. Nastává tak otázka, na kolik úvazků má jezdce jeho práce zaměstnávat.
Finský jezdec se proslavil svým „uličnictvím“, které se vyznačovalo návštěvami bujarých večírků a provozováním i jiných (potencionálně nebezpečných) sportů v sezóně F1. Přestože jsou v posledních letech na jezdce kladeny čím dál vyšší nároky, Räikkönen ze svých zásad ani nadále nehodlá slevit.
Do nedávna byl Iceman médii předurčován nové smlouvě s Red Bullem, kde měl v příští sezóně vystřídat stávajícího jezdce Marka Webbera. Dveře mu ale předčasně uzavřel Daniel Ricciardo, Fin tak proto i v příští sezóně nejspíše zůstane u Lotusu – za určitých podmínek. Své působení v tomto sportu bude přímo závislé konceptu smlouvy, kde bude Raïkkönen pravděpodobně vyžadovat jistou garanci volné zábavy.
„Samozřejmě si to tu užívám a to závisí na mnoha věcech. Ale chce to něco, co vám zajistí, že se budete mít dobře, nejen závodění, ale také tu druhou stranu,“ potvrdil Räikkönen.
„Opravdu nevidím důvod, proč bych měl dělat něco, co si neužiji nebo něco, čím nejsem. Raději bych tu nebyl, pokud to nebude zábavné. Jsou o mnoho důležitější věci, o kterých musíme přemýšlet.“
Je za neuskutečněným odchodem do Red Bullu právě Finova neústupná podmínka, která musí každému šéfovi týmu automaticky tvořit vrásky na čele? Na otázku, co špatného se odehrálo v průběhu jednání, Räikkönen odpověděl: „Nemyslím si, že by šlo něco špatně. Pravděpodobně chtěli něco jiného. Běžte a zeptejte se jich, já nic nevím.“
„Podle mě na tom moc nezáleží, neděje se to poprvé. Občas mluvíte s lidmi a nefunguje to. Může tu existovat 10 důvodů, ale žádný mě nenapadá. Myslím, že se rozhodli podle názoru, který je pro ně nejlepší a to je dostatečně fér.“
Na vedoucího jezdce šampionátu Sebastiana Vettela ztrácí Räikkönen 63 bodů. Až doposud usiloval o stáhnutí Němcova náskoku a získání závěrečného poháru. Po belgickém závodě však prohlásil, že „to se asi nestane.“
„Rozhodně je to daleko složitější, než jak tomu bylo v posledním závodě. Ale stále máme šanci a zkusíme udělat vše, co budeme moct. Nebude to jednoduché a pravděpodobně se to nestane, ale uděláme to nejlepší, abychom dostali body zpátky. Opravdu potřebujeme, aby i další věci šly naším směrem.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.