Kimi Räikkönen v médiích opět připomněl své osobní hodnoty. Pokud mu tým neposkytne jistotu zábavy vedle pracovních povinností, nevidí důvod, proč by měl ve Formuli 1 zůstávat. Nastává tak otázka, na kolik úvazků má jezdce jeho práce zaměstnávat.
Finský jezdec se proslavil svým „uličnictvím“, které se vyznačovalo návštěvami bujarých večírků a provozováním i jiných (potencionálně nebezpečných) sportů v sezóně F1. Přestože jsou v posledních letech na jezdce kladeny čím dál vyšší nároky, Räikkönen ze svých zásad ani nadále nehodlá slevit.
Do nedávna byl Iceman médii předurčován nové smlouvě s Red Bullem, kde měl v příští sezóně vystřídat stávajícího jezdce Marka Webbera. Dveře mu ale předčasně uzavřel Daniel Ricciardo, Fin tak proto i v příští sezóně nejspíše zůstane u Lotusu – za určitých podmínek. Své působení v tomto sportu bude přímo závislé konceptu smlouvy, kde bude Raïkkönen pravděpodobně vyžadovat jistou garanci volné zábavy.
„Samozřejmě si to tu užívám a to závisí na mnoha věcech. Ale chce to něco, co vám zajistí, že se budete mít dobře, nejen závodění, ale také tu druhou stranu,“ potvrdil Räikkönen.
„Opravdu nevidím důvod, proč bych měl dělat něco, co si neužiji nebo něco, čím nejsem. Raději bych tu nebyl, pokud to nebude zábavné. Jsou o mnoho důležitější věci, o kterých musíme přemýšlet.“
Je za neuskutečněným odchodem do Red Bullu právě Finova neústupná podmínka, která musí každému šéfovi týmu automaticky tvořit vrásky na čele? Na otázku, co špatného se odehrálo v průběhu jednání, Räikkönen odpověděl: „Nemyslím si, že by šlo něco špatně. Pravděpodobně chtěli něco jiného. Běžte a zeptejte se jich, já nic nevím.“
„Podle mě na tom moc nezáleží, neděje se to poprvé. Občas mluvíte s lidmi a nefunguje to. Může tu existovat 10 důvodů, ale žádný mě nenapadá. Myslím, že se rozhodli podle názoru, který je pro ně nejlepší a to je dostatečně fér.“
Na vedoucího jezdce šampionátu Sebastiana Vettela ztrácí Räikkönen 63 bodů. Až doposud usiloval o stáhnutí Němcova náskoku a získání závěrečného poháru. Po belgickém závodě však prohlásil, že „to se asi nestane.“
„Rozhodně je to daleko složitější, než jak tomu bylo v posledním závodě. Ale stále máme šanci a zkusíme udělat vše, co budeme moct. Nebude to jednoduché a pravděpodobně se to nestane, ale uděláme to nejlepší, abychom dostali body zpátky. Opravdu potřebujeme, aby i další věci šly naším směrem.“
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.