Kimi Räikkönen v médiích opět připomněl své osobní hodnoty. Pokud mu tým neposkytne jistotu zábavy vedle pracovních povinností, nevidí důvod, proč by měl ve Formuli 1 zůstávat. Nastává tak otázka, na kolik úvazků má jezdce jeho práce zaměstnávat.
Finský jezdec se proslavil svým „uličnictvím“, které se vyznačovalo návštěvami bujarých večírků a provozováním i jiných (potencionálně nebezpečných) sportů v sezóně F1. Přestože jsou v posledních letech na jezdce kladeny čím dál vyšší nároky, Räikkönen ze svých zásad ani nadále nehodlá slevit.
Do nedávna byl Iceman médii předurčován nové smlouvě s Red Bullem, kde měl v příští sezóně vystřídat stávajícího jezdce Marka Webbera. Dveře mu ale předčasně uzavřel Daniel Ricciardo, Fin tak proto i v příští sezóně nejspíše zůstane u Lotusu – za určitých podmínek. Své působení v tomto sportu bude přímo závislé konceptu smlouvy, kde bude Raïkkönen pravděpodobně vyžadovat jistou garanci volné zábavy.
„Samozřejmě si to tu užívám a to závisí na mnoha věcech. Ale chce to něco, co vám zajistí, že se budete mít dobře, nejen závodění, ale také tu druhou stranu,“ potvrdil Räikkönen.
„Opravdu nevidím důvod, proč bych měl dělat něco, co si neužiji nebo něco, čím nejsem. Raději bych tu nebyl, pokud to nebude zábavné. Jsou o mnoho důležitější věci, o kterých musíme přemýšlet.“
Je za neuskutečněným odchodem do Red Bullu právě Finova neústupná podmínka, která musí každému šéfovi týmu automaticky tvořit vrásky na čele? Na otázku, co špatného se odehrálo v průběhu jednání, Räikkönen odpověděl: „Nemyslím si, že by šlo něco špatně. Pravděpodobně chtěli něco jiného. Běžte a zeptejte se jich, já nic nevím.“
„Podle mě na tom moc nezáleží, neděje se to poprvé. Občas mluvíte s lidmi a nefunguje to. Může tu existovat 10 důvodů, ale žádný mě nenapadá. Myslím, že se rozhodli podle názoru, který je pro ně nejlepší a to je dostatečně fér.“
Na vedoucího jezdce šampionátu Sebastiana Vettela ztrácí Räikkönen 63 bodů. Až doposud usiloval o stáhnutí Němcova náskoku a získání závěrečného poháru. Po belgickém závodě však prohlásil, že „to se asi nestane.“
„Rozhodně je to daleko složitější, než jak tomu bylo v posledním závodě. Ale stále máme šanci a zkusíme udělat vše, co budeme moct. Nebude to jednoduché a pravděpodobně se to nestane, ale uděláme to nejlepší, abychom dostali body zpátky. Opravdu potřebujeme, aby i další věci šly naším směrem.“
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.