Švýcarský tým Formule 1 si pro příští rok nepodrží svého současného rezervního jezdce - Robina Frijnse.
Vedení Sauberu svému mladému talentu a úřadujícímu šampiónovi Formule Renault 3.5 oznámilo, že nevyužije opci v jeho smlouvě, která vyprší tento měsíc. Frijns proto již nebude dále s týmem navštěvovat závody F1.
"Nevím, co se teď bude dít. Vím jen to, že sedím doma, zatímco jsou všichni v Monze. Jsem volným jezdcem. Neobviňuji Sauber, musí se udržovat při životě jakožto tým a já to chápu," uvádí pro Autosport zklamaný Frijns.
"Samozřejmě, že mají skvělou historii, pokud jde o mladé jezdce a poskytování šancí pro ně. Jsou však také ve finanční situaci, o které všichni vědí - a to je něco, s čím já nic nezmůžu, pokračuje mladý pilot.
"Letos jsem zažil spoustu zklamání. Je to nepříjemné, ale nic s tím nenadělám. Pomohl jsem týmu Hilmer Motorsport k zisku jejich prvního vítězství v GP2, což bylo velkou věcí, na kterou jsem hrdý. Kromě toho však jde o příšerný rok.
Momentálně nemám plán. Nejdůležitější je to, že jsem volný a můžu dělat to, co chci. Snad mi někdo dá šanci, abych ukázal, co dokážu," přeje si Frijns.
Robin Frijns se Sauberem C32 při testu v Silverstone (foto: Sauber Motorsport AG)
Sauber je jedním z několika málo týmů, kteří nepoužívají simulátor, proto se Frijns svezl pouze v Silverstone během testu mladíků, kde byl jen o 12 tisícin sekundy pomalejší než závodní pilot Nico Hülkenberg (viz shrnutí zde).
Švýcarský tým poté, co podepsal smlouvu s ruskými sponzory, nyní na vstup do F1 připravuje finančně perspektivnějšího Sergeje Sirotkina.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.