Švýcarský tým Formule 1 si pro příští rok nepodrží svého současného rezervního jezdce - Robina Frijnse.
Vedení Sauberu svému mladému talentu a úřadujícímu šampiónovi Formule Renault 3.5 oznámilo, že nevyužije opci v jeho smlouvě, která vyprší tento měsíc. Frijns proto již nebude dále s týmem navštěvovat závody F1.
"Nevím, co se teď bude dít. Vím jen to, že sedím doma, zatímco jsou všichni v Monze. Jsem volným jezdcem. Neobviňuji Sauber, musí se udržovat při životě jakožto tým a já to chápu," uvádí pro Autosport zklamaný Frijns.
"Samozřejmě, že mají skvělou historii, pokud jde o mladé jezdce a poskytování šancí pro ně. Jsou však také ve finanční situaci, o které všichni vědí - a to je něco, s čím já nic nezmůžu, pokračuje mladý pilot.
"Letos jsem zažil spoustu zklamání. Je to nepříjemné, ale nic s tím nenadělám. Pomohl jsem týmu Hilmer Motorsport k zisku jejich prvního vítězství v GP2, což bylo velkou věcí, na kterou jsem hrdý. Kromě toho však jde o příšerný rok.
Momentálně nemám plán. Nejdůležitější je to, že jsem volný a můžu dělat to, co chci. Snad mi někdo dá šanci, abych ukázal, co dokážu," přeje si Frijns.
Robin Frijns se Sauberem C32 při testu v Silverstone (foto: Sauber Motorsport AG)
Sauber je jedním z několika málo týmů, kteří nepoužívají simulátor, proto se Frijns svezl pouze v Silverstone během testu mladíků, kde byl jen o 12 tisícin sekundy pomalejší než závodní pilot Nico Hülkenberg (viz shrnutí zde).
Švýcarský tým poté, co podepsal smlouvu s ruskými sponzory, nyní na vstup do F1 připravuje finančně perspektivnějšího Sergeje Sirotkina.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.