Ministerstvo pro turistiku v São Paulu je připraveno financovat práce za 52 milionů EUR (přibližně 1,34 miliardy českých korun).
Město São Paulo si zvolilo dva způsoby financování (místní vláda a federální vláda) pro rekonstrukci okruhu l´Autódromo José Carlos Pace di Interlagos, který každoročně hostí Velkou cenu Brazílie Formule 1.
Datum ukončení rekonstrukce bude rozhodujícím faktorem při podpisu nové smlouvy o konání závodu Formule 1 v Brazílii. Bernie Ecclestone na začátku tohoto roku zdůraznil, že jestli se brazilský okruh nepřizpůsobí standardům Formule 1, přijde o velkou cenu. Infrastruktura okruhu je považována za nejhorší v celém seriálu a existuje riziko, že přijde o možnost prodloužit kontrakt až do roku 2020.
Při rekonstrukci se uvažuje o stavbě nové třípatrové budovy s boxy na zadní rovince se 40 salonky pro VIP, novou kontrolní věží, místností pro novináře a pódiem. Jako důsledek uvedených změn bude muset být upravena na některých místech také trať. Modernizovány budou i stávající tribuny, aby byly pro návštěvníky pohodlnější.
Práce budou financovány především ze strany Ministerstva turistiky São Paula, federální vláda se bude podílet menší částkou. Městu se investice ale vyplatí, závod přinese každý rok příjem 100 milionů amerických dolarů.
O rekonstrukci Interlagosu, na kterém se jezdí Formule 1 nepřerušovaně od roku 1992, se mluví už dlouho. První závod se tam jel v roce 1940, kdy byl okruh mnohem delší a jezdci kroužili po trati opačným směrem.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.