Sebastian Vettel včera neměl překvapivě neměl problém s předjetím Mercedesu Lewise Hamiltona na rovince. Přiznává, že vůz tentokrát nastavili pro dosahování vyšších maximálních rychlostí, i tak si ale vedli lépe, než očekávali.
"V zásadě se snažíme nastavit naše auto optimálně. Myslím, že jsme byli asi o něco konkurenceschopnější, než jsme očekávali. Jestli to bylo tím, že jsme jezdili nad své možnosti nebo ostatní hůře, tím si nejsem zcela jistý, abych byl upřímný," uvedl včera Vettel po svém 31. vítězství v kariéře.
Pokud jde o nastavení, přiznává, že šli trochu jinou cestou než obvykle ve snaze dosahovat vysokých maximálních rychlostí: "Je to vždy příjemné mít rychlost na rovinkách, když musíte předjíždět. Pak se snadněji dostanete bok po boku s jiným vozem a něco získat při brzdění.
Když jste na druhou stranu omezeni maximální rychlostí, těžko se předjíždí. "Měli jsme zde nějaké špatné zkušenosti, takže jsme se letos pohybovali spíše na horní hranici, pokud jde o [maximální] rychlost."
Monza papírově Red Bull sedět neměla, po včerejším dominantním výkonu si je však v Itálii nikdo netroufá odepisovat z dalšího vítězství. "Pokud jde o Monzu, tak vlastně nevím, velmi těžko se to předpovídá," komentuje Vettel.
31. vítězství Sebastiana Vettela v jeho kariéře v F1 (foto: Red Bull Racing)
"Určitým způsobem jsme tam prožili bolestivé roky, kdy jsme byli zkrátka na rovinkách zatlučení. Byla také léta, kdy ztráta na rovinkách tolik neomezovala, takže jsme mohli získat zpět v zatáčkách a určitě, když se podíváte na rok 2011, tak zkušenost v tomto ohledu byla skvělá.
Jak to dopadne letos, těžko říci. Myslím, že si můžeme celkem věřit. Měli jsme dobrý závod v Kanadě, velmi dobrý zde [v Belgii], obě trati přitom vyžadují střední přítlak. Doufám tedy, že se s naším balíkem pro nízký přítlak budeme ubírat stejným směrem," dodává lídr šampionátu.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.