Sebastian Vettel včera neměl překvapivě neměl problém s předjetím Mercedesu Lewise Hamiltona na rovince. Přiznává, že vůz tentokrát nastavili pro dosahování vyšších maximálních rychlostí, i tak si ale vedli lépe, než očekávali.
"V zásadě se snažíme nastavit naše auto optimálně. Myslím, že jsme byli asi o něco konkurenceschopnější, než jsme očekávali. Jestli to bylo tím, že jsme jezdili nad své možnosti nebo ostatní hůře, tím si nejsem zcela jistý, abych byl upřímný," uvedl včera Vettel po svém 31. vítězství v kariéře.
Pokud jde o nastavení, přiznává, že šli trochu jinou cestou než obvykle ve snaze dosahovat vysokých maximálních rychlostí: "Je to vždy příjemné mít rychlost na rovinkách, když musíte předjíždět. Pak se snadněji dostanete bok po boku s jiným vozem a něco získat při brzdění.
Když jste na druhou stranu omezeni maximální rychlostí, těžko se předjíždí. "Měli jsme zde nějaké špatné zkušenosti, takže jsme se letos pohybovali spíše na horní hranici, pokud jde o [maximální] rychlost."
Monza papírově Red Bull sedět neměla, po včerejším dominantním výkonu si je však v Itálii nikdo netroufá odepisovat z dalšího vítězství. "Pokud jde o Monzu, tak vlastně nevím, velmi těžko se to předpovídá," komentuje Vettel.
31. vítězství Sebastiana Vettela v jeho kariéře v F1 (foto: Red Bull Racing)
"Určitým způsobem jsme tam prožili bolestivé roky, kdy jsme byli zkrátka na rovinkách zatlučení. Byla také léta, kdy ztráta na rovinkách tolik neomezovala, takže jsme mohli získat zpět v zatáčkách a určitě, když se podíváte na rok 2011, tak zkušenost v tomto ohledu byla skvělá.
Jak to dopadne letos, těžko říci. Myslím, že si můžeme celkem věřit. Měli jsme dobrý závod v Kanadě, velmi dobrý zde [v Belgii], obě trati přitom vyžadují střední přítlak. Doufám tedy, že se s naším balíkem pro nízký přítlak budeme ubírat stejným směrem," dodává lídr šampionátu.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.