Sebastian Vettel včera neměl překvapivě neměl problém s předjetím Mercedesu Lewise Hamiltona na rovince. Přiznává, že vůz tentokrát nastavili pro dosahování vyšších maximálních rychlostí, i tak si ale vedli lépe, než očekávali.
"V zásadě se snažíme nastavit naše auto optimálně. Myslím, že jsme byli asi o něco konkurenceschopnější, než jsme očekávali. Jestli to bylo tím, že jsme jezdili nad své možnosti nebo ostatní hůře, tím si nejsem zcela jistý, abych byl upřímný," uvedl včera Vettel po svém 31. vítězství v kariéře.
Pokud jde o nastavení, přiznává, že šli trochu jinou cestou než obvykle ve snaze dosahovat vysokých maximálních rychlostí: "Je to vždy příjemné mít rychlost na rovinkách, když musíte předjíždět. Pak se snadněji dostanete bok po boku s jiným vozem a něco získat při brzdění.
Když jste na druhou stranu omezeni maximální rychlostí, těžko se předjíždí. "Měli jsme zde nějaké špatné zkušenosti, takže jsme se letos pohybovali spíše na horní hranici, pokud jde o [maximální] rychlost."
Monza papírově Red Bull sedět neměla, po včerejším dominantním výkonu si je však v Itálii nikdo netroufá odepisovat z dalšího vítězství. "Pokud jde o Monzu, tak vlastně nevím, velmi těžko se to předpovídá," komentuje Vettel.
31. vítězství Sebastiana Vettela v jeho kariéře v F1 (foto: Red Bull Racing)
"Určitým způsobem jsme tam prožili bolestivé roky, kdy jsme byli zkrátka na rovinkách zatlučení. Byla také léta, kdy ztráta na rovinkách tolik neomezovala, takže jsme mohli získat zpět v zatáčkách a určitě, když se podíváte na rok 2011, tak zkušenost v tomto ohledu byla skvělá.
Jak to dopadne letos, těžko říci. Myslím, že si můžeme celkem věřit. Měli jsme dobrý závod v Kanadě, velmi dobrý zde [v Belgii], obě trati přitom vyžadují střední přítlak. Doufám tedy, že se s naším balíkem pro nízký přítlak budeme ubírat stejným směrem," dodává lídr šampionátu.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.