Sebastian Vettel včera neměl překvapivě neměl problém s předjetím Mercedesu Lewise Hamiltona na rovince. Přiznává, že vůz tentokrát nastavili pro dosahování vyšších maximálních rychlostí, i tak si ale vedli lépe, než očekávali.
"V zásadě se snažíme nastavit naše auto optimálně. Myslím, že jsme byli asi o něco konkurenceschopnější, než jsme očekávali. Jestli to bylo tím, že jsme jezdili nad své možnosti nebo ostatní hůře, tím si nejsem zcela jistý, abych byl upřímný," uvedl včera Vettel po svém 31. vítězství v kariéře.
Pokud jde o nastavení, přiznává, že šli trochu jinou cestou než obvykle ve snaze dosahovat vysokých maximálních rychlostí: "Je to vždy příjemné mít rychlost na rovinkách, když musíte předjíždět. Pak se snadněji dostanete bok po boku s jiným vozem a něco získat při brzdění.
Když jste na druhou stranu omezeni maximální rychlostí, těžko se předjíždí. "Měli jsme zde nějaké špatné zkušenosti, takže jsme se letos pohybovali spíše na horní hranici, pokud jde o [maximální] rychlost."
Monza papírově Red Bull sedět neměla, po včerejším dominantním výkonu si je však v Itálii nikdo netroufá odepisovat z dalšího vítězství. "Pokud jde o Monzu, tak vlastně nevím, velmi těžko se to předpovídá," komentuje Vettel.
31. vítězství Sebastiana Vettela v jeho kariéře v F1 (foto: Red Bull Racing)
"Určitým způsobem jsme tam prožili bolestivé roky, kdy jsme byli zkrátka na rovinkách zatlučení. Byla také léta, kdy ztráta na rovinkách tolik neomezovala, takže jsme mohli získat zpět v zatáčkách a určitě, když se podíváte na rok 2011, tak zkušenost v tomto ohledu byla skvělá.
Jak to dopadne letos, těžko říci. Myslím, že si můžeme celkem věřit. Měli jsme dobrý závod v Kanadě, velmi dobrý zde [v Belgii], obě trati přitom vyžadují střední přítlak. Doufám tedy, že se s naším balíkem pro nízký přítlak budeme ubírat stejným směrem," dodává lídr šampionátu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.