Japonská Suzuka zůstane v kalendáři F1 minimálně do roku 2018, když šéfové okruhu podepsali s Berniem Ecclestonem novou smlouvu.
Prezident Suzuky, Hiroshi Soda, se během tohoto týdne potkal s Berniem Ecclestonem v Londýně, aby se dohodli na podmínkách nového pětiletého kontratku, který začíná běžet od příštího roku, na pořádání závodu F1.
Kontrakt znamená, že Honda, která okruh vlastní, bude mít v roce 2015, kdy se jako dodavatel motorů pro McLaren vrací do F1, svůj domácí závod. Soda řekl, že očekávání byla vysoká a návrat Hondy do F1 by mohl vést k budoucímu růstu v prodejích lístků, ale že neočekává okamžitý dramatický dopad.
"Určitě se zvýšil zájem veřejnosti od oznámení Hondy, ale návrat Hondy je stále ještě dva roky daleko, takže neočekáváme přímý dopad na prodeje lístků," řekl Hiroshi Soda britskému Autosportu.
Ačkoliv není Japonská Grand Prix podporována státem, tak Soda řekl, že podmínky nového kontraktu byly takové, že GP pro závodní trať dává smysl. Šéf F1, Bernie Ecclestone, řekl: "Je skvělé vidět Hondu zpět v F1 od roku 2015. Jsem si jistý, že Grand Prix Japonska získá větší zájem fanoušků než kdy předtím."
Typický snímek z Japonska (foto: McLaren Mercedes)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.