Hned několik jezdců po dnešních trénincích vyjádřilo obavy nad pneumatiky při GP Belgie. Fernando Alonso a Sebastian Vettel zažili během pátku defekt pravé zadní gumy.
Pět jezdců, konkrétně Mark Webber, Sebastian Vettel, Jenson Button, Lewis Hamilton a Fernando Alonso, se obrátilo na ředitele závodů F1, Charlieho Whitinga. Požadovali potvrzení toho, že jsou pneumatiky bezpečné a že vydrží jízdu na pro ně velmi náročném okruhu Spa-Francorchamps.
Podle zpráv z jednoho týmu je situace opravdu vážná, zvláště poté, co se podobné problémy objevily při GP Velké Británie. Situace tam došla až tak daleko, že hrozilo, že se závod bude muset červenou vlajkou zastavit. Piloti poté hrozili bojkotem následného závodu v Německu.
Podle šéfa Pirelli, Paula Hemberyho, však defekt u Ferrari Alonsa způsobily nečistoty na trati. U Vettela a jeho Red Bullu se dostal nějaký předmět, Pirelli zatím neví, o co se jednalo, do úzké mezery mezi pneumatiku a podlahu a tam se zasekl.
"Na konci druhého tréninku dostali shodně Fernando Alonso a Sebastian Vettel defekt pravé zadní pneumatiky v zatáčce číslo 14. Momentálně prošetřujeme příčinu. Z počátečního vyšetřování však vyplývá, že oba dostali defekt v důsledku rozříznutí pneumatiky cizím předmětem, pravděpodobně nečistoty na trati," říká Hembery.
Černé zlato, jak bývá pneumatikám v F1 také občas přezdíváno, se letos zatím moc netřpytí
Pirelli má za to, že se ostré předměty nacházely mezi zatáčkami 13 a 15. Mají se jezdci obávat něčeho podobného, co nastalo během VC Velké Británie? "Ne. Rozhodně ne, jedná se o naprosto odlišnou záležitost."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.