Cílová rovinka ve Spa-Francorchamps nabízí neobvyklý obrázek. Na prvních 12 místech startovního roštu jsou v asfaltu drážky, pak už je asfalt standardní. Sebastian Vettel vyjádřil obavu, že jezdci na prvních dvanácti místech budou znevýhodněni.
Je místo na startovním roštu mezi dvanáctkou nejlepších výhodou nebo spíše nevýhodou? Startovní a cílová rovinka v Belgii letos nabízí nejednotný obrázek. Na té části trati, kde jsou startovní místa pro prvních dvanáct jezdců, jsou totiž v asfaltu udělány šikmé drážky. Zbytek startovní rovinky už je standardní.
Sebastian Vettel měl během pravidelné obchůzky trati možnost si inkriminované místo detailně prohlédnout. "Na těch proužcích budete mít pravděpodobně menší nevýhodu při akceleraci. Gumy se totiž dotýkají asfaltu menší plochou."
Německý auto motor und sport se optal ředitele závodu, Charlieho Whitinga, proč v asfaltu drážky jsou a proč jsou jen na části rovinky. Odpověď je jednoduchá. "V této části trati během dešťů voda teče přes trať. Drážky se starají o lepší drenáž. Z Brazílie s tímto trikem máme dobré zkušenosti. Tam jsou na trati čtyři místa, na kterých byly tyto drážky zavedeny. Příští rok ve Spa přijde mezi zatáčkami 11 a 12 i druhá pasáž. I tam jsou za deště časté problémy se špatně odtékající vodou."
Odpovědní lidé si nemyslí, že by bylo prvních 12 pilotů na startu nějak zvlášť znevýhodněno. Kdyby existovala taková obava a zmíněné místo nedostalo od FIA posvěcení, tak by se mohlo startovat v La Source. Navíc vzdálenost do první zatáčky (265 metrů) je tak jako tak poměrně malá. Některé týmy však už na možnou nevýhodu startovních pozic poukázaly. V neděli však možná budou mít jiný názor. Drážkovaný asfalt by totiž v případě deště poskytoval lepší grip, protože by z něj voda lépe odtékala.
FIA také týmům nepovolí žádné zkoušky startovního procesu na startovní a cílové rovince. To jsme mohli v minulosti vidět například tehdy, když startovní rovinka vedla do kopce. Z Abú Zabí 2012 však s povolenými tréninky startů pochází negativní zkušenost. Inženýři totiž svoji snahu o optimalizaci startovního procesu místy až přeháněli. "Málem jsme tam měli nemilý problém na startu," dodává Whiting. Proto i ve Spa zůstává vše při starém: Kdo chce cvičit starty, musí na výjezdu z boxů.
I Dominic Harlow je názoru, že v určitých případech, zvláště v případě deště by startovní pozice v přední části roštu nemusely být zdaleka nevýhodné.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.