Cílová rovinka ve Spa-Francorchamps nabízí neobvyklý obrázek. Na prvních 12 místech startovního roštu jsou v asfaltu drážky, pak už je asfalt standardní. Sebastian Vettel vyjádřil obavu, že jezdci na prvních dvanácti místech budou znevýhodněni.
Je místo na startovním roštu mezi dvanáctkou nejlepších výhodou nebo spíše nevýhodou? Startovní a cílová rovinka v Belgii letos nabízí nejednotný obrázek. Na té části trati, kde jsou startovní místa pro prvních dvanáct jezdců, jsou totiž v asfaltu udělány šikmé drážky. Zbytek startovní rovinky už je standardní.
Sebastian Vettel měl během pravidelné obchůzky trati možnost si inkriminované místo detailně prohlédnout. "Na těch proužcích budete mít pravděpodobně menší nevýhodu při akceleraci. Gumy se totiž dotýkají asfaltu menší plochou."
Německý auto motor und sport se optal ředitele závodu, Charlieho Whitinga, proč v asfaltu drážky jsou a proč jsou jen na části rovinky. Odpověď je jednoduchá. "V této části trati během dešťů voda teče přes trať. Drážky se starají o lepší drenáž. Z Brazílie s tímto trikem máme dobré zkušenosti. Tam jsou na trati čtyři místa, na kterých byly tyto drážky zavedeny. Příští rok ve Spa přijde mezi zatáčkami 11 a 12 i druhá pasáž. I tam jsou za deště časté problémy se špatně odtékající vodou."
Odpovědní lidé si nemyslí, že by bylo prvních 12 pilotů na startu nějak zvlášť znevýhodněno. Kdyby existovala taková obava a zmíněné místo nedostalo od FIA posvěcení, tak by se mohlo startovat v La Source. Navíc vzdálenost do první zatáčky (265 metrů) je tak jako tak poměrně malá. Některé týmy však už na možnou nevýhodu startovních pozic poukázaly. V neděli však možná budou mít jiný názor. Drážkovaný asfalt by totiž v případě deště poskytoval lepší grip, protože by z něj voda lépe odtékala.
FIA také týmům nepovolí žádné zkoušky startovního procesu na startovní a cílové rovince. To jsme mohli v minulosti vidět například tehdy, když startovní rovinka vedla do kopce. Z Abú Zabí 2012 však s povolenými tréninky startů pochází negativní zkušenost. Inženýři totiž svoji snahu o optimalizaci startovního procesu místy až přeháněli. "Málem jsme tam měli nemilý problém na startu," dodává Whiting. Proto i ve Spa zůstává vše při starém: Kdo chce cvičit starty, musí na výjezdu z boxů.
I Dominic Harlow je názoru, že v určitých případech, zvláště v případě deště by startovní pozice v přední části roštu nemusely být zdaleka nevýhodné.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.